آموزش نویسندگی

۸ تمرین کاربردی برای تقویت مهارت‌ نویسندگی

سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک در این آموزش، ۸ تمرین ساده و در عین حال کاربردی برای تقویت مهارت نویسندگی را مرور می‌کند.

«افکارتان را روی کاغذ بیاورید تا احساس آرامش کنید.» حتما شما هم بارها این جمله را از زبان روانشناسان شنیده‌اید. حتی ممکن است خودتان هم به انجام این کار عادت داشته باشید و برای رهایی از افکار منفی، به نوشتن پناه ببرید.

اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که نوشتن، علاوه بر فواید زیادی که برای تخلیه فکر و احساس آرامش دارد، می‌تواند یک مهارت پول‌ساز نیز باشد؟ به عنوان مثال تولید محتوای متنی ،کپی رایتینگ، نوشتن کتاب، روزنامه‌نگاری، سناریونویسی و… از جمله مشاغل جدیدی هستند که بیش از مهارت دیگری به مهارت نویسندگی نیاز دارند و از قضا پردرآمد نیز هستند.

فرقی ندارد که از کودکی به نوشتن علاقه داشتید یا به‌تازگی تصمیم به ورود به این حرفه گرفته‌اید. در هر صورت می‌توانید از تمرین‌هایی که در این مطلب معرفی می‌کنیم بهره‌مند شوید و شانس‌تان را برای تبدیل به یک نویسنده حرفه‌ای امتحان کنید. با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

معرفی ۱۰ کانال یوتیوب برای آموزش حرفه‌ای سئو

با این تمرین‌ها بهتر بنویسید!

اخیرا وارد دنیای نویسندگی شده‌اید و به فکر تقویت مهارت‌های خود هستید؟ پس احتمالا کمی نگران هستید و فکر می‌کنید که راه دور و درازی را پیش رو دارید. با این حال، فراموش نکنید که همیشه اولین گام‌ها، سخت‌ترین‌ها هستند. کافیست دست به کار شوید و تمرین‌های نویسندگی را به طور منظم انجام دهید؛ شاید باور نکنید ولی حتی ۱۰ دقیقه تمرین منظم در روز نیز می‌تواند معجزه کند! پس بیشتر از این فرصت را از دست ندهید و همین حالا با این تمرین‌ها آشنا شوید.

آزادنه بنویسید

ما معرفی تمرین‌های موثر برای تقویت نویسندگی را با این مورد شروع می‌کنیم و شدیدا توصیه می‌کنیم که شما هم با همین تمرین شروع کنید. برای این کار نیاز نیست درباره موضوع خاصی بنویسید یا سیر داستانی خاصی را دنبال کنید. فقط باید هر چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را بنویسید. حتی نیازی به ارتباط منطقی و اصولی بین جملات نیست. همین که چیزی را از ذهن‌تان روانه کاغذ کنید، کفایت می‌کند.

این تمرین به شما کمک می‌کند تا به ترس از نوشتن غلبه کنید. شاید نوشتن اولین جملات و کلمات سخت باشد ولی مطمئن باشید که بعد از گذشت چند دقیقه، از سرازیر شدن مطالب مختلف روی کاغذ غافلگیر می‌شوید!

مطالب مرتبط:

چگونه بر ترس از نوشتن به انگلیسی غلبه کنیم؟

واکنش‌تان را به یک داستان یا آهنگ بنویسید

تمرینات نویسندگی ابزارهای ساده‌ای دارند! شاید پیش‌پا افتاده به نظر برسد اما حتی داستان کوتاه یا آهنگی که امروز گوش دادید هم می‌تواند یک ابزار مفید باشد. کافیست واکنش و احساسات‌تان را نسبت به آن‌ها روی کاغذ بیاورید. با این کار، مهارت نوشتن توصیفی را تمرین می‌کنید و کم کم یاد می‌گیرید که چطور برای توصیف احساسات‌ و افکارتان، به کلمات بال و پر بدهید و موضوعات را به‌خوبی به تصویر بکشید.

در یک کافه، افراد مختلف را تماشا کنید و بنویسید که با دیدن آن‌ها یاد چه چیزی می‌افتید

احتمالا با رسیدن به اینجای مطلب، به شیرین و لذت‌بخش بودن تمرینات نویسندگی ایمان آوردید! پس همان‌طورکه در کافه نشسته‌اید و از نوشیدن قهوه موردعلاقه‌تان لذت می‌برید، به افراد مختلف دقت کنید و رفتار، حالات چهره و زبان بدن آن‌ها را زیر نظر بگیرید. حتی خوب است که روی جزئیاتی مثل نحوه لباس پوشیدن و نحوه احوال‌پرسی آن‌ها هم تمرکز کنید. حال هر آنچه دیده‌اید روی کاغذ بیاورید. البته بهتر است که هنگام نوشتن بیشتر روی چیزهای مهم و جالب تاکید کنید.

آموزش نویسندگی

این تمرین، قدرت مشاهده شما را افزایش می‌دهد، دایره لغات توصیفی شما را گسترش می‌دهد و کمک می‌کند تا روی مهم‌ترین بخش‌های محتوا تمرکز کنید.

سعی کنید پست‌های رسانه‌های اجتماعی را بازنویسی کنید و آن‌ها را بهبود ببخشید

یکی از شبکه‌های اجتماعی که در آن فعالیت دارید را باز کنید و چند مورد از پست‌هایی که توجه‌تان را جلب می‌کنند، ذخیره کنید. حال جزئیات مختلف این پست‌ها را زیر ذره‌بین بگذارید و سعی کنید آن‌ها را تغییر دهید. سعی کنید از دیدگاه متفاوتی به پست نگاه کنید و آن را طوری تغییر دهید که برای مخاطبان جذاب‌‌تر باشد.

برای بازی موردعلاقه خود یک دستورالعمل بنویسید

یکی از بازی‌های موردعلاقه‌تان را در نظر بگیرید و سعی کنید قوانین و مقررات آن را روی کاغذ بیاورید. دقت کنید که نیازی به نوشتن یک راهنمای دقیق و جامع نیست. حتی می‌توانید دستورالعمل بازی را در چند پست کوتاه نیز خلاصه کنید. نکته مهم اینجاست که قلم‌تان طوری باشد که خوانندگان را به وجود بیاورد و اشتیاق آن‌ها را تحریک کند. این، بهترین تمرین برای نوشتن محتواهای جذاب و مخاطب‌پسند است.

برای خودتان، بستگان یا بهترین دوست‌تان نامه بنویسید

به چیزی فکر کنید که خیلی دوست دارید و خیلی برایتان جذاب است. حال درباره این موضوع نامه بنویسید و سعی کنید هیجان خود را به خواننده منتقل کنید. همچنین تا جایی که می‌توانید پرحرفی کنید و به خلاصه‌نویسی بسنده نکنید! حین نوشتن، از حس شوخ‌طبعی خود استفاده کنید و طوری بنویسید که خواننده مشتاقانه سراغ سطرهای بعدی بروید و برای خواندن ادامه مطلب لحظه‌شماری کند.

یک وبلاگ داشته باشید و در رویدادهای مهم پست منتشر کنید

وبلاگ‌نویسی، یک راه عالی برای تقویت مهارت‌های نویسندگی است. این تمرین به شما کمک می‌کند تا علاوه بر سرازیر کردن افکار و احساسات روی کاغذ، خروجی کار خود را نیز ببینید. به عبارت دیگر، وقتی درباره موضوعی که ذهن‌تان را درگیر کرده پست وبلاگ می‌نویسید و آن را منتشر می‌کنید، می‌توانید از دید مخاطب به آن نگاه کنید و خیلی راحت، نواقص را شناسایی کنید.

دقت کنید که لزومی به انتشار پست‌های طولانی و پیچیده نیست. این، فقط یک تمرین است و می‌تواند از هر سطحی که دوست دارید شروع شود.

مطالب مرتبط:

۹ نکته برای نوشتن پست‌های وبلاگی سئومحور

یک محتوای متقاعدکننده بنویسید

تصور کنید که محصولی برای فروش دارید و باید افراد را برای خرید آن ترغیب کنید. حال سعی کنید که با نوشتن یک محتوای جذاب و ترغیب‌کننده، به این هدف برسید. روشن است که چنین محتوایی باید روی ویژگی‌ها و نکات مثبت محصول تاکید داشته باشد و وسوسه‌کننده باشد.

با این تمرین، فرصت‌های شغلی زیادی به دست می‌آورید. چراکه بسیاری از کسب و کارها، به یک نیروی ثابت برای تولید محتوا و بازاریابی محتوایی نیاز دارند.

سخن پایانی

در این مطلب با ۸ تمرین جذاب و دوست‌داشتنی برای بهبود مهارت نویسندگی آشنا شدیم. فراموش نکنید که طی سال‌های اخیر، نویسندگی به یکی از مشاغل محبوب و پردرآمد جامعه تبدیل شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این رو، حتما این تمرین‌ها را اجرا کنید و تا جای ممکن خلاقیت‌تان را زنده کنید.

برای ثبت سفارش تولید محتوای متنی در ترجمیک کلیک کنید. این خدمات به زبان‌های مختلف و در زمینه‌های تخصصی مختلف ارائه می‌شود. برای مشاهده هزینه تولید محتوای متنی نیز روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.