۸ مثال کاربردی حروف اضافه برای داوطلبان آیلتس

احتمالا می‌دانید که گرامر و دستور زبان به صورت جداگانه در آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد. با این حال، در هر ۴ مهارت مورد سنجش این آزمون به خصوص مهارت اسپیکینگ و رایتینگ اثر مستقیم دارد و در صورت رخ دادن اشتباهات گرامری نمرۀ داوطلبان کاهش پیدا می‌کند.

برخی از عبارت‌ها و ساختارهای زبان انگلیسی وجود دارد که تا حدی برای داوطلبان گیج‌کننده محسوب می‌شود. این قواعد ممکن است حتی برای داوطلبانی که به کلاس آیلتس می‌روند و مطالعۀ فردی نیز دارند، گیج‌کننده و مشکل به نظر برسند. از جمله این قواعد، کاربرد حروف اضافه صحیح برای افعال هستند.

اگر به دنبال آشنایی با این دسته حروف اضافه برای افعال زبان انگلیسی هستید، در ادامۀ این مطلب از وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

تفاوت since و for به زبان ساده

یکی از گرامرهایی که ممکن است داوطلبان را دچار چالش کند، حروف اضافه افعال هستند. داوطلبان باید حروف اضافه مربوط به هر یک از افعال را به خوبی درک کنند و در موقعیت مناسب، افعال را با حروف اضافه مربوط به آن‌ها به کار ببرند.

Aim at, against

یکی از افعال زبان انگلیسی aim است که معنی نشانه گرفتن دارد، بنابر این شکل صحیح استفاده از این فعل به شکل زیر است:

She aimed at the target.

بنابراین She aimed on (or against) the target عبارت صحیحی نیست. این موضوع به دلیل کاربرد فعل aim با حرف اضافۀ نادرست است.

 Angry with, against

اشاره به فعل عصبانی بودن (angry) از طریق کاربرد حرف اضافه with صورت می‌گیرد. بنابراین شکل صحیح استفاده از این فعل به این شکل است:

The teacher was angry with him.

استفاده از فعل against برای این منظور اشتباه است. بنابر این استفاده از این الگوی جمله نادرست است:

The teacher was angry against him.

Ashamed of, from

برای اشاره به شرمنده بودن (ashamed) از حرف اضافه of استفاده می‌شود. اشتباه رایجی که داوطلبان آزمون آیلست مرتکب می‌شوند این است که این فعل را با حرف اضافۀ from به کار می‌برند. بنابر این کاربرد این جمله غلط است:

He’s now ashamed from his conduct.

شکل صحیح کاربرد این فعل به شکل زیر است:

He’s now ashamed of his conduct.

 Believe in, to

فعل  believeبا حرف اضافۀ in کاربرد دارد . اشتباه رایج داوطلبان ترجمۀ این فعل با زبان مادری و کاربرد حرف اضافۀ to  برای این فعل است. بنابراین شکل صحیح کاربرد این فعل به شکل زیر است:

We believe in God.

Boast of, for

فعل boast که برای اشاره به افتخار کردن به کار می‌رود با حرف اضافۀ of  یا about کاربرد دارد. بنابر این استفاده از این فعل با حرف اضافۀ for  اشتباه رایجی است که افراد به کار می‌برند. شکل صحیح کاربرد این فعل به صورت زیر است:

James boasted of (or about) his strength.

 Careful of, for

حروف اضافه مناسب فعل careful، of، with و about است. از همین رو، استفاده از حرف اضافه for اشتباه است. بنابر این شکل صحیح کاربرد این فعل، به شکل زیر است:

Elke’s very careful of/about her health.

مطالب مرتبط:

آموزش افعال to be به همراه مثال‌های کاربردی

 Travel by train, with the train

یکی دیگر از افعالی که ممکن است داوطلبان با تطبیق و ترجمۀ زبان مادری خود، فعل اضافۀ نامناسبی برای آن به کار ببرند، فعل Travel است. غالب افراد، این فعل را به شکل زیر و با حرف اضافۀ with به کار می‌برند:

He travelled with the train yesterday.

این عبارت به دلیل کاربرد حرف اضافۀ نادرست، اشتباه است، شکل صحیح استفاده از این عبارت به شکل زیر است:

He travelled by train yesterday.

فعل travel با حرف اضافه by  صحیح است.

Arrive at, to

حرف اضافه صحیح برای فعل Arrive، at است. شکل صحیح کاربرد این فعل به شکل زیر است:

We arrived at the village at night.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم نقش و اهمیت کاربرد حروف اضافه صحیح برای افعال را بیان کنیم. استفاده حروف اضافه نادرست در اسپیکینگ و رایتینگ موجب می‌شود نمره داوطلبان کاهش پیدا کند و دید مصحح را هم عوض کند. بنابر این توصیه می‌کنیم پیش از شرکت در آزمون آیلتس، به جهت عدم کاهش نمره، به گرامر و دستور زبان تسلط پیدا کنید.

اگر به دنبال تصحیح رایتینگ و افزایش نمره خود در این بخش هستید، تصحیح رایتینگ آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.