کلاس آیلتس بهتر است یا خودخوانی؟

اگر به دنبال کسب نمره مدنظر خود در آزمون آیلتس هستید، احتمالا به این موضوع فکر کردید که کلاس آیلتس برای آمادگی این آزمون مناسب‌تر است یا خودخوانی؟ برای موفقیت در آزمون آیلتس، داوطلبان باید شیوۀ صحیح کسب آمادگی برای این آزمون را درک کنند.

دوره‌های آموزش آیلتس به شما کمک می‌کند تا با نظم و برنامه‌ای منسجم‌تر، برای این آزمون آمادگی کسب کنید. در عین حال، در مسیر خودخوانی، امکان اهمال‌کاری و عدم پایبندی داوطلبان به برنامه‌ریزی شخصی وجود دارد.

با این حال اگر در ابتدای مسیر آمادگی آزمون آیلتس هستید و اطلاعی از انتخاب مسیر مناسب برای کسب موفقیت در آن ندارید، با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

۴ باور اشتباه درباره کلاس زبان آنلاین

چرا کلاس آیلتس، بهترین راه کسب آمادگی این آزمون است؟

شرکت در کلاس آیلتس مزایایی دارد که با کاربرد شیوۀ خودخوانی امکان دسترسی به آن مزایا وجود ندارد. از جملۀ این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جلوگیری از اهمال‌کاری

حقیقت آن است که حضور در کلاس درس چه به صورت مجازی و چه حضوری، شما را در جریان مطالعه قرار می‌دهد. امکان کمتری برای به تعویق انداختن فرصت‌های مطالعۀ با شرکت در کلاس آیلتس وجود دارد.

قرار گرفتن در فضایی که همۀ داوطلبان شرایط یکسان دارند موجب افزایش انگیزه‌های رقابتی و مطالعاتی فراگیران می‌شود. این دقیقا همین موضوعی است که در خودخوانی وجود ندارد چرا که داوطلبان در تلۀ زمان می‌افتند. به این ترتیب داوطلبان با گمان وجود زمان بسیار از مطالعه باز می‌مانند.

از جمله فواید شرکت در کلاس حضوری می‌توان به پیشگیری از اهمال‌کاری داوطلبان اشاره کرد.
شرکت در کلاس حضوری آیلتس می‌تواند از اهمال‌کاری داوطلبان جلوگیری کند.

تعهد مالی

شاید فکر کنید که خودآموزی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند در حالی که شرکت در کلاس آیلتس، در کاهش هزینه‌های شما موثرتر است. حالتی را در نظر بگیرید که برای یک دورۀ زبان مبلغی را پرداخت می‌کنید، در این‌صورت احتمالا احساس می‌کنید باید تمام انگیزه و تلاش خود را برای موفقیت به کار بگیرید. بنابر این سعی می‌کنید در تمامی جلسات کلاس حضور پیدا کنید و حداکثر تلاش خود را برای آمادگی به کار گیرید.

منبع آموزشی واحد

اگر شیوۀ خودخوانی را برای آمادگی آزمون آیلتس انتخاب کرده‌اید، به احتمال زیاد با منابع زیادی برخورد داشته‌اید و در انتخاب منبع مناسب برای مطالعه دچار سردرگمی شده‌اید. شرکت در کلاس آیلتس و منبع آموزشی واحد به شما کمک می‌‎کند یک منبع مشخص اما با دقت و عمق بالاتری را مطالعه کنید.

در این صورت اطلاعات موردنیاز به مرور و با فاصلۀ زمانی مشخص به شما انتقال داده می‌شود. ورود حجم بالایی از اطلاعات آموزشی و به یک‌باره موجب می‌شود داوطلبان دلزده شوند و مسیر آمادگی را رها کنند.

شناسایی نقاط ضعف و قوت

داوطلبان با شرکت در کلاس حضوری آیلتس اعتمادبه‌نفس می‌گیرند. در واقع، آن‌ها می‌توانند با حل تمرینات بیشتر و تعامل با مدرس به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند. به عبارت دیگر، داوطلبان تنها با حضور در کلاس است که متوجه ایرادات موجود در مهارت‌های زبانی خود می‌شوند. داوطلبان می‌توانند با تمرکز بر نقاط ضعف و قوت خود، در مدت زمان‌ کوتاه‌تری آن‌ها را رفع یا تقویت کنند.

مطالب مرتبط:

برنامه‌ریزی برای کسب آمادگی آزمون آیلتس

برنامه‌ریزی مشخص

دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس با توجه به ساختار منظم‌تری که برای آموزش دارند، برنامه‌ریزی مشخصی برای این آزمون دارند. افزون بر این در طول مسیر آمادگی، نیز این ساختار را حفظ می‌کنند و با منبعی مشخص شما را به هدف‌تان می‌رسانند.

برنامه‌ریزی مشخص داوطلبان آیلتس، ساختار منظمی را به مسیر آمادگی این آزمون می‌دهد.
برنامه‌ریزی قبلی به مطالعات داوطلبان جهت می‌دهد.

نکته دیگر اینکه با توجه به زمان کوتاه میان آمادگی داوطلبان و شرکت در آزمون آیلتس، فرصت خطا و آزمون انفرادی وجود ندارد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در کلاس آیلتس بدون اتلاف وقت، به اهداف خود دست پیدا کنید.

دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس

اگر به دنبال کلاس آیلتسی هستید که در مدت زمانی کوتاه مسیر دست‌یابی به نمره مدنظر خود در این آزمون را طی کنید، آموزش‌ آیلتس ترجمیک انتخابی مناسب است. دوره‌های آموزش آیلتس ترجمیک در طول مدت ۲ ماه به پایان می‌رسند.

افزون بر این مدرسان این دوره‌ها از میان برترین مدرسان آیلتس کشور انتخاب شده‌اند و سابقه‌ای چندین ساله در این زمینه دارند. پشتیبانی ۲۴ ساعته و امکان ضبط کلیۀ کلاس‌ها نیز از دیگر امکانات این کلاس‌ها به شمار می‌آید.

سخن پایانی

در این مطلب به بیان مزایای کلاس آیلتس نسبت به خودآموزی و خودخوانی در مسیر آمادگی آزمون آیلتس اشاره کردیم. پیشنهاد می‌کنیم در مسیر انتخاب کلاس آیلتس مناسب، معیارهایی مانند هزینه، طول مدت دوره، مدرس و… را مدنظر داشته باشید تا وقت و هزینه‌تان در رسیدن به نمرۀ مدنظر اتلاف نشود!

اگر به دنبال کلاس خصوصی با کیفیت بالا و هزینه مناسب هستید، کلاس خصوصی آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

3 دیدگاه در «کلاس آیلتس بهتر است یا خودخوانی؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.