نکات آیلتس تک مهارتی

۵ نکته برای آیلتس تک مهارتی (IELTS One Skill)

اگر پیگیر اخبار آزمون آیلتس باشید، بدون شک اخبار مربوط به آزمون آیلتس تک مهارتی را مطالعه کرده‌اید. در واقع این آزمون به شما این امکان را می‌دهد، مجددا و تنها آزمون یک مهارت را بگذرانید و نیازی به آزمون مجدد ۴ مهارت این آزمون را نداشته باشید.

زمانی که در مهارتی نمرۀ کمتر از حد انتظار خود را کسب کرد‌ه‌اید یا به نمرۀ بالاتری در مهارتی خاص نیاز داشته باشید، این آزمون برای شما کاربرد دارد. IELTS One Skill Retake می‌تواند راه بازگشتی در جبران نمره‌ و افزایش نمرۀ نهایی شما در این آزمون باشد.

اگر آموزش آیلتس خود را به پایان رسانده‌اید و پس از طی آزمون آیلتس، نمرۀ مدنظر خود را در مهارتی خاص به دست نیاورده‌اید؛ با ما همراه باشید، این مطلب برای شماست!

مطالب مرتبط:

کلاس آیلتس بهتر است یا خودخوانی؟

نقاط پیشرفت خود را شناسایی کنید!

قبل از این آزمون، حتما نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. هم‌چنین در خصوص مهارت‌هایی که می‌توان به کمک آن در آیلتس تک مهارتی موفق شد، مطالعه کنید. با بررسی نمونه سوالات آیلتس، اشتباهات خود را شناسایی کنید و آن‌ها را مجددا تکرار نکنید!

در مورد معیارهای نمره‌دهی آیلتس اطلاعات کسب کنید!

این نکته به معنای این است که از مسائلی که منجر به کاهش نمرات در مهارت‌های گوناگون این آزمون، اطلاع داشته باشید. به عبارت دیگر داوطلبان باید بدانند ممتحنین این آزمون دنبال چه چیزی هستند و نمرات این آزمون چگونه محاسبه می‌شود.

به عنوان مثال برای یک ممتحن اسپیکینگ آیلتس، مهارت‌های گفت‌و‌گو، تلفظ صحیح، استفاده از واژگان مناسب و گرامر حائز اهمیت است. بنابراین داوطلبی که این موارد را رعایت کند، نمرۀ بالایی را در این آزمون کسب خواهد کرد!

کلاس آیلتس بروید!

داوطلبان می‌بایست علاوه بر آشنایی با روند نمره‌دهی این آزمون با کلاس آیلتس و تقویت مهارت‌های خود، اشتباهات آزمون پیشین خود را تکرار نکنند. توصیه‌های مدرسان متخصص آیلتس در این خصوص می‌توانند به داوطلبان کمک زیادی بکند!

کلاس آیلتس

عجله نکنید!

اگر قصد دارید نمره‌ای بهتر را در مهارتی خاص به دست بیاورید، باید ظرف مدت ۶۰ روز خود را برای آزمون آماده کنید. به عبارت دیگر داوطلبان می‌بایست زمانی کافی را برای کسب آمادگی این آزمون اختصاص دهند و عجله نکنند.

با این حال توصیه می‌کنیم از دو ماه قبل این آزمون را رزرو کنید تا دچار نگرانی و استرس پیش از آزمون نشوید! آزمون آیلتس تک مهارتی باید زودتر رزرو شود چرا که امکان تکمیل ظرفیت وجود دارد و زمان و مکان آن نیز محدود است!

مطالب مرتبط:

مدیریت استرس در آزمون آیلتس

وب‌سایت‌های مرتبط با آزمون آیلتس را بررسی کنید!

مشاهده فیلم‌های آموزشی آیلتس، آزمون‌های آموزشی و ماک‌آیلتس به شما کمک می‌کند تا خود را به خوبی برای این آزمون آماده کنید. وب‌سایت‌های معتبر آزمون آیلتس تمامی این امکانات را به همراه نمونه سوالات آیلتس، مطالب مربوط به این آزمون، وبینارها و… در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین، این وب‌سایت‌ها نیز از منابع سودمند در مسیر آمادگی آزمون آیلتس به شمار می‌آیند!

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا مهم‌ترین نکات آزمون آیلتس تک‌مهارتی را بیان کنیم. هم‌چنین به راهکارهایی که منجر به موفقیت و افزایش نمرۀ این آزمون می‌شود، اشاره کردیم. مهم‌ترین نکته در خصوص این آزمون این است که داوطلبان بدون نگرانی و استرس و در مدت زمانی معقول و مناسب، خود را برای این آزمون آماده کنند.

‌هم‌چنین مشورت با افرادی که این آزمون یا آزمون جامع آیلتس را نیز گذرانده‌اند می‌تواند راهکار مناسبی برای موفقیت در این آزمون باشد. توصیه می‌کنیم با توجه به هزینۀ آیلتس تک‌مهارتی تنها در صورت آمادگی کامل برای شرکت در این آزمون اقدام کنید.

اگر به دنبال اطلاعاتی جامع در خصوص آزمون آیلتس هستید، صفر تا صد آیلتس ترجمیک به شما تمامی اطلاعات مربوطه را ارائه می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.