چگونه دوره‌های کورسرا به صورت رایگان مشاهده کنیم؟

راهنمای مشاهده رایگان دوره‌های کورسرا (coursera)

احتمالا شما هم درباره دوره‌های کورسرا شنیده‌اید. مجموعه‌ای که دوره‌های آنلاین کاربردی در زمینه‌های گوناگون مانند آموزش زبان، مقاله‌نویسی، آموزش برنامه‌نویسی و … را ارائه می‌دهد. هم‌چنین برای بخش‌های مختلف این دوره‌ها، آزمون‌های آنلاینی هم دارد که دانش شما را ارزیابی می‌کند.

زبان این دوره‌ها معمولا انگلیسی است. اما بعضی از دوره‌ها زیرنویس فارسی دارند. هم‌چنین متن فیلم‌ها نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد و بنابراین اگر معنی کلمه یا اصطلاحی را نمی‌دانستید، به راحتی می‌توانید معنی آن را پیدا کنید. یکی دیگر از مزایای کورسرا (coursera) ارائه مدرک معتبر است.

بنابراین اگر در کنار مقاله‌نویسی، ترجمه مقاله و کتاب، شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه و … به دنبال راهی دیگر برای بهبود رزومه خود هستید، دوره‌های کورسرا برای شما مفید خواهد بود. اما آیا می‌توان به صورت رایگان دوره‌های کورسرا را مشاهده کرد؟

برای آشنایی با دو راه‌کار کاربردی برای مشاهده رایگان دوره‌های کورسرا در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۱۰+ وب‌سایت مهم برای پژوهشگران و دانشجویان

راه اول: مشاهده رایگان دوره‌ها بدون اخذ مدرک

ساده‌ترین راه‌کار برای مشاهده دوره‌های کورسرا بدون نیاز به پرداخت هزینه، انتخاب گزینه Audit است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا وارد سایت کورسرا شوید و زمینه دوره موردنظر خود را جست و جو کنید.

جست و جوی نام یا زمینه دوره
جست و جوی نام یا زمینه دوره

سپس بر دوره‌ای که می‌خواهید آن را مشاهده کنید، کلیک کنید.

کلیک بر دوره
کلیک بر دوره

اگر از قبل در کورسرا ثبت‌نام کرده‌‌اید، از بالای صفحه گزینه Log In و در غیر این صورت گزینهjoin for free را انتخاب کنید.

ساخت حساب کاربری یا ورود به حساب کاربری در کورسرا
ساخت حساب کاربری یا ورود به حساب کاربری در کورسرا

برای ساخت اکانت خود در کورسرا، اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. هم‌چنین شما می‌توانید بدون تکمیل اطلاعات و با استفاده از حساب گوگل یا فیسبوک خود وارد سایت شوید.

وارد شدن به حساب کاربری کورسرا با کمک حساب گوگل یا فیسبوک
وارد شدن به حساب کاربری کورسرا با کمک حساب گوگل یا فیسبوک

بر دکمه enroll for free کلیک کنید.

کلیک بر دکمه enroll for free
کلیک بر دکمه enroll for free

سپس گزینه Audit the course را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه Audit the course
انتخاب گزینه Audit the course

در این حالت شما به محتوای کامل دوره‌ همانند فیلم‌های آموزشی، آزمون‌ها، منابع بیشتر و … دسترسی خواهید داشت. فقط این‌که در پایان دوره و پس از گذراندن آزمون‌ها، برای شما گواهی صادر نمی‌شود. البته اگر هدف شما مهارت‌آموزی است، این روش برای شما مناسب خواهد بود و به سرعت و به صورت رایگان به محتوای دوره‌های کورسرا دسترسی خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

راهنمای دریافت کارت ملی المثنی برای ترجمه رسمی

راه دوم: درخواست کمک‌ هزینه تحصیلی

راه‌کار دوم این است که شما نامه‌ای برای کورسرا بنویسید و در آن توضیح دهید که شما به این دوره و گواهی آن نیاز دارید ولی توانایی مالی برای پرداخت هزینه دوره‌ها را ندارید. در این حالت می‌توانید به انگیزه خود از یادگیری و اهداف خود اشاره کنید و مشکلاتی مانند تحریم‌های مالی، هزینه بالای دوره‌ها به ریال و … اشاره کنید.

برای این امر در صفحه دوره به دنبال «Financial aid available» بگردید و بر آن کلیک کنید.

کلیک بر گزینه Financial aid available
کلیک بر گزینه Financial aid available

سپس بر دکمه continue کلیک کنید.

انتخاب گزینه continue

اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل کنید. سپس دلایل خود را برای این‌که چرا به بورس تحصیلی نیاز دارید، به زبان انگلیسی و در حد سه، چهار پاراگراف در بخش Why are you applying for financial aid بنویسید. بعد از آن درخواست خود را ارسال کنید.

تکمیل اطلاعات خواسته‌شده
تکمیل اطلاعات خواسته‌شده

توجه داشته باشید که درخواست شما برای بررسی به حداقل ۱۶ روز زمان نیاز دارد. هم‌چنین این درخواست صرفا برای همین دوره است و برای سایر دوره‌ها باید درخواست‌های جداگانه ارسال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی دو راه‌حل برای مشاهده رایگان دوره‌های آنلاین کورسرا پرداختیم. در حالت اول و با انتخاب گزینه Audit به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت ولی در پایان برای شما گواهی شرکت در دوره صادر نمی‌شود. در حالت دوم نیز با انتخاب Financial aid، تقاضای کمک هزینه مالی برای مشاهده دوره‌ها را خواهید داشت. در این حالت باید درخواستی ارسال کنید که چرا امکان پرداخت هزینه دوره را ندارید.

شما تا به حال از این روش‌ها برای مشاهده دوره‌های کورسرا استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری مسلط هستید، ترجمیک از شما برای همکاری دعوت می‌کند. برای ارسال درخواست همکاری به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.