شناخت دقیق خصوصیات آموزش آنلاین و حضوری و تجربۀ شرکت در آن‌ها کمک می‌کند تا انتخاب درستی میان این دو آموزش صورت بگیرد.

آموزش آنلاین یا آموزش حضوری؟

اگر جز افرادی باشید که قصد شرکت در کلاس آیلتس آنلاین یا کلاس حضوری آیلتس داشته باشید، احتمالا در دوراهی انتخاب یکی از این دو نوع آموزش قرار می‌گیرید. هر کدام از این دوره‌ها مزیت‌های خود را دارد. با این حال سوالی که ممکن است برای زبان‌آموزان به وجود بیاید این است که آموزش آنلاین میتواند جایگزین آموزش حضوری باشد یا خیر؟

آموزش آنلاین، آفلاین یا حضوری از جمله گزینه‌های است که افراد برای آموزش پیش‌رو دارند. آشنایی با ویژگی‌های هر کدام از انواع آموزش موجب می‌شود افراد انتخاب صحیح‌تر و دقیق‌تری را در انتخاب شیوۀ آموزش خود داشته باشند.

اگر در انتخاب میان کلاس آنلاین یا حضوری تردید دارید؛ این مقاله برای شماست، با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

۴ باور اشتباه درباره کلاس زبان آنلاین

مزیت‌های کلاس آنلاین

با حضور در کلاس آنلاین، نیازی به پرداخت هزینه رفت‌و‌آمد ندارید و صرفه‌جویی مالی را برای افراد به دنبال دارد. افزون بر این، با توجه به موضوع عدم پرداخت هزینۀ رفت‌‌و‌آمد، ترافیک و آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می‌کند. علاوه‌ بر این در آموزش آنلاین، هزینه‌های جانبی از جمله هزینه‌های اقامت کاهش پیدا می‌کند یا از بین می‌رود.

عدم محدودیت مکانی و جغرافیایی نیز از سایر مزیت‌های کلاس آنلاین به شمار می‌آید؛ امکان شرکت در کلاس آنلاین از هر نقطۀ کره‌زمین از محاسن این نوع از آموزش به حساب می‌آید. هم‌چنین در آموزش آنلاین، مطالعه و یادگیری به سهولت صورت می‌گیرد.

آموزش آنلاین صرفه‌جویی زمانی را به دنبال دارد. در نتیجه، فراگیران امکان داشتن شغل به صورت پاره‌وقت و تمام‌وقت را دارند. هم‌چنین در آموزش آنلاین، امکان طی دوره‌های آموزشی با مدرسان مجرب از سراسر جهان وجود دارد. در آموزش آنلاین، امکان بررسی چندبارۀ محتوای آموزشی وجود دارد و فرصت تعمیق مطالب آموزشی بالاتری وجود دارد.

به عبارت دیگر، در آموزش آنلاین امکان بازگردانی چندبارۀ محتوای فیلم‌ها و صوت‌ها وجود دارد. محتوای آموزش را چندین بار شنید و دید، تا نقاط ابهام برطرف شود. هم‌چنین این نوع از آموزش برای افرادی که قصد دارند مفاهیم و نکات درسی را بهتر متوجه شوند و آن‌ها را بهتر یاد بگیرند مناسب‌تر است.

با امکان بازگردانی چندبارۀ آموزش آنلاین، نقاط ابهام فراگیران از بین می‌رود.
در آموزش آنلاین امکان بازگردانی چندبارۀ محتوای آموزش وجود دارد.

معایب کلاس آنلاین

آموزش حضوری، بازخورد شخصی بهتری برای هر فرد توسط مدرس وجود دارد. هم‌چنین در آموزش آنلاین اگر چه امکان ارتباط با استاد وجود دارد؛ اما در کلاس ارتباط چهره به چهره به لحاظ روحی می‌تواند در برخی از افراد اثرگذار باشد.

اگر امکان سازماندهی روند مطالعه خود ندارید، کلاس آنلاین ممکن است گزینه مناسبی برای شما به حساب نیاید. در واقع آموزش آنلاین برای افرادی مناسب است که امکان برنامه‌ریزی و پایبندی به برنامۀ مطالعاتی خود را دارند.

هم‌چنین اگر جز افرادی هستید که در تعامل با سایر افراد و محیط اجتماعی امکان یادگیری بهتری دارید، ممکن است کلاس آنلاین گزینه مناسبی برای شما نباشد. شرکت‌کنندگان آموزش آنلاین نیاز است برخی مهارت‌های پایه‌ای استفاده از رایانه و اینترنت یاد بگیرند. بنابراین ممکن است این مسئله برای عده‌ای از افراد مسئله‌‍‌ساز باشد.

برای افرادی که با منابع مرسوم آموزش هم‌چون کتاب یا جزوات سازگاری بیشتری دارند هماهنگی یا کلاس آنلاین ممکن است برای آن‌ها دشوار باشد. شیوه‌های ارزشیابی در آموزش آنلاین مبتنی بر دانش نظری است و ارزیابی از عملکرد افراد به صورت عملی صورت نمی‌گیرد.

مطالب مرتبط:

بهترین کلاس‌های آنلاین آیلتس

کلاس آنلاین بروم یا حضوری؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم این موضوع کاملا به شما بستگی دارد. اگر از جمله افرادی هستید که چالشی با معایب کلاس آنلاین ندارید، این نوع کلاس برای شما مناسب است. از یاد نبرید علاوه بر نقش مهم و اثرگذار آموزش، تلاش فردی در یادگیری نقش اول را ایفا می‌کند.

هماهنگی و سازگاری شخصی با هر یک از این کلاس‌ها نیز عامل دیگری است که منجر به هماهنگی با هر نوع آموزشی می‌شود. شناخت دقیق خصوصیات آنلاین و حضوری و تجربۀ شرکت در آن‌ها نیز به شما کمک خواهد کرد، انتخاب درستی را داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا در خصوص معایب و مزیت‌های کلاس آنلاین نکاتی را بیان کنیم. نکتۀ مهم این است که تلاش کنید آموزش را چاشنی مطالعۀ مستمر و مفید خود کنید تا نتیجۀ مطلوبی را کسب کنید.

اگر در مدت کوتاهی قصد دارید مسیر آموزش آیلتس را طی کنید، کلاس آیلتس فشرده ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.