مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان

مدارک موردنیاز برای تحصیل در انگلستان

مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان به مقطعی که در آن تحصیل خواهید کرد بستگی دارد. در این بین مدارکی وجود دارند که تحت هر شرایطی و در هر مقطع تحصیلی مورد نیاز هستند. در ادامه این مقاله به بررسی مهم‌ترین مدارک برای تحصیل در انگلستان خواهیم پرداخت.

برای گذراندن مسیر مهاجرت تحصیلی به انگلستان، دانشجویان باید از فرایند پذیرش دانشگاه‌های این کشور آگاه باشند. ضمن این موضوع، باید مدارک تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ترجمه رسمی کنند. پس از آن می‌توانند که ویزای تحصیلی انگلستان را اخذ کنند.

انگلستان از جمله محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان به شمار می‌آید. برترین دانشگاه‌های جهان در انگلستان قرار دارد. از این جنبه، بسیاری از دانشجویان تمایل دارند دانشگاه‌های این کشور را انتخاب کنند. دانشگاه‌های این کشور نیز برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی وجود برخی از این مدارک را الزامی کرده است.

اصلی‌ترین مدارک برای تحصیل در انگلستان عبارتند از:

  √فرم درخواست

  √ریزنمرات دانشگاهی

  √دانشنامه پایان تحصیلات

  √مدرک آزمون‌های سنجش زبان انگلیسی(IELTS، TOEFL، PTE و سایر موارد)

  √کپی صفحات اول مدارک شخصی و پاسپورت

  √رزومه

 √توصیه‌نامه

  √مدارک سابقۀ شغلی

  √گواهی‌های کسب مهارت (در صورت موجود بودن)

اگر برای دانستن جزئیات مدارک مهم برای تحصیل در انگلستان مشتاق هستید، در ادامه این مقاله با ترجمیک همراه شوید.

مطالب مرتبط:

مراحل ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان

موارد مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان را با هم بررسی کردیم. در ادامه درباره هر کدام از مدارک و جزئیات آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فرم درخواست

اولین گام برای ارسال درخواست خود به دانشگاه‌ها این است که فرم مربوط به درخواست خود را ارسال کنید. شما می‌توانید فرم‌های آنلاین یا آفلاین را بسته به در دسترس بودن فرم پر کنید. این موضوع به دانشگاه مدنظر و نوع ارائۀ فرم از سوی این دانشگاه نیز بستگی دارد.

مدرک آزمون‌های سنجش زبان انگلیسی

برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های مدنظر خود در انگلستان، باید در آزمونهای ارزیابی میزان تسلط به زبان انگلیسی شرکت کنید. از جملۀ این آزمون‌ها می‌توان به IELTS، TOEFL، PTE و… اشاره کرد. برای موفقیت در این آزمون‌ها لازم است داوطلبان مطالعۀ کافی داشته باشند و دوره‎‌های آموزش آیلتس و تافل را نیز طی کنند.

مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان
یکی از مدارک لازم تحصیل در انگلستان، مدرک زبان در آزمون‌های بین‌المللی هم‌چون آیلتس است.

دانشنامه‌ و ریزنمرات تحصیلی

یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه‌ها باید ارائه شود، دانشنامۀ پایان تحصیلات مقطع قبلی است. اگر به تازگی دبیرستان یا دانشگاه خود را به پایان رسانده‌اید، باید حتما اصل مدرک و ترجمه رسمی دانشنامۀ تحصیلی خود را به صورت به دانشگاه‌ مدنظر خود ارائه دهید. ریزنمرات مقاطع قبلی نیز از جملۀ این مدارک تحصیلی است که باید حتما به دانشگاه‌ها ارائه شوند.

انگیزه‌‎نامه

از طریق یک انگیزه‌نامه خوب، مختصری از اهداف تحصیلی، شغلی خود را بیان کنید. از طریق انگیزه‌نامه این نکته را بیان کنید که چرا این رشته و دانشگاه را انتخاب کرده‌اید یا هدف شما پس از تحصیل چیست. یک انگیزه‌نامه خوب کلید ورود شما به دانشگاه است، بنابر این زمان مناسبی را برای نوشتن آن اختصاص دهید.

توصیه‌نامه

توصیه‌نامه، نامه‌ای است که از شخصی درخواست می‌شود در مورد ما نوشته شود. دانشگاه‌ها به طور معمول برای ارزیابی توانایی‌ها و ویژگی‌های افراد درخواست توصیه‌نامه می‌کنند. از افراد مناسبی هم‌چون اساتید دانشگاه‌تان که از شما شناخت دارند، بخواهید برای شما توصیه‌نامه بنویسند. توصیه‌نامۀ نامناسب می‌تواند نقطۀ سقوط شما باشد، پس از اهمیت آن غافل نشوید.

گواهی کسب مهارت

اگر با شرکت در دوره یا آزمونی، گواهی بین‌المللی کسب کرده‌اید، این گواهی به شما کمک می‌کند تا روند پذیرش تحصیلی برای شما آسان‌تر شود. هم‌چنین این موضوع دید دانشگاه‌ها و موسسات را نسبت به شما مثبت‌تر می‌کند و برای شما مفید خواهند بود.

مدارک سابقۀ شغلی

برای نشان‌ دادن سابقۀ شغلی‌تان می‌توانید ترجمۀ رسمی فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار از کارفرمایان قبلی را به دانشگاه‌ها ارائه دهید. همۀ این موارد نیز می‌تواند در نمایش چهره‌ای مثبت از شما اثرگذار باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان
گواهی سابقۀ شغلی در ارائۀ چهره‌ای مثبت از شما موثر است.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا مهم‌ترین مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های انگلستان را نیاز دارید، بیان کنیم. دقت کنید که اگر دانشجو هیچ‌یک از مدارک موردنیاز دانشگاه‌ها را فراهم نکند، درخواستش رد می‌شود. بنابراین تلاش کنید که تا حد امکان تمامی موارد خواسته‌شده را فراهم کنید تا نگرانی بابت رد درخواست خود نداشته باشید.

اگر دانشجو هستید و به دنبال خدمات ترجمه متون دانشگاهی هستید، با ترجمیک همراه شوید. ترجمه فوری مقاله از جمله خدماتی است که ثبت سفارش بسیار ساده‌ای دارد. برای این کار همین حالا وارد سایت ترجمیک شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.