کشورهای اروپایی ارزان

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، احتمالا اروپا یکی از گزینه‌های مهم پیش‌روی شماست. اروپا با برخورداری از آموزش باکیفیت، امکانات بالا، فناوری پیشرفته و فرهنگ غنی یکی از مهم‌ترین گزینه‌های دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت است.

زندگی در اروپا می‌تواند به علت کیفیت و رفاه بالا، هرینۀ بالایی داشته باشد. در واقع ممکن است این هزینه‌های بالا تصمیم برخی از دانشجویان را برای تحصیل در اروپا تحت تاثیر قرار دهد. با این حال برخی از کشورهای اروپایی هزینۀ مقرون به صرفه‌تری برای ادامه تحصیل و زندگی دارند.

اگر قصد شروع آموزش آیلتس یا ترجمۀ مدارک تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی را دارید و به دنبال کشوری ارزان‌قیمت ولی کیفیت زندگی بالا هستید، با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

تحصیل در آمریکا بهتر است یا انگلستان؟

آلمان

اولین کشور ارزان‌قیمت اروپا، آلمان است. آلمان با دانشگاه‌های سطح اول جهانی و فرهنگ غنی خود شناخته می‌شود. تحصیل در تمامی دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است و تنها هزینۀ دانشجویان هزینه‌های مربوط به حمل و نقل یا محل سکونت دانشجویان است.

امکان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. هم‌چنین دوره‌های آموزش زبان آلمانی برای افرادی که علاقه به یادگیری این زبان دارند، برگزار می‌شود. بورسیه‌ها، کمک‌های مالی و فرصت‌های شغلی زیادی در آلمان وجود دارد. امکان ارائۀ وام بدون بهره به برخی از دانشجویان بین‌المللی نیز هست.

دانشجویان بین‌المللی این کشور مجاز به کار در این کشور تا ۱۲۰ ساعت در هفته هستند. آلمان کشوری با قدمت طولانی است. دانشجویان بین‌المللی علاوه بر دریافت آموزش با کیفیت، می‌توانند تحصیل و زندگی در محیطی غنی و با رفاه بالا را نیز تجربه کنند.

اسلوونی

اسلوونی کشوری در جنوب اروپا است که با طبیعت زیبا و مردان خونگرمش شناخته می‌شود. دانشجویانی که اسلوونی را برای ادامۀ تحصیل انتخاب می‌کنند، تحصیلات دانشگاهی خود را با کیفیت بالا و با قیمتی بسیار پایین طی می‌کنند.

در اسلوونی، هزینۀ زندگی ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از فرانسه و ۲۰ تا ۵۰ درصد پایین‌تر از آلمان است. به عبارت دیگر، پول شما در اسلوونی می‌تواند امکان خرید موارد بیشتری را برای شما نسبت به سایر کشورهای اروپایی فراهم کند.

دانشجویان بین‌المللی اسلوونی می‌توانند از طریق پیدا کردن شغل‌های پاره‌وقت یا تمام‌وقت به طور متوسط بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه کسب درآمد داشته باشند. در این کشور نیز امکان پرداخت وام‌های بدون بهره به دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

یونان

یونان از جمله کشورهای اروپایی است که فرصت‌های بورسیه زیادی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها شامل بورسیه‌های دانشگاه دولتی آتن تا سقف ۱۰۰۰۰ یورو است. دانشجویان بین‌المللی یونان امکان اشتغال تا ۲۰ ساعت در هفته در طول یک ترم و ۴۰ ساعت در تابستان دارند.

علاوه بر این هزینه‌ها در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است و یونان یک مقصد گردشگری بسیار ارزان برای گردشگران به شمار می‌آید. به طور متوسط می‌توانید انتطار داشته باشید در یونان بین ۴۵۰ تا ۷۵۰ یورو خرج ماهیانه داشته باشید. بیشتر این میزان صرف هزینه‌های اقامتی افراد می‌شود.

مطالب مرتبط:

۱۰ شهر محبوب برای مهاجرت تحصیلی

استونی

استونی که جواهر پنهان اروپا لقب گرفته است، آموزشی با کیفیت با هزینۀ مناسب را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. تمامی برنامه‌های آموزشی و تحصیل به زبان استونیایی رایگان هستند. هزینۀ تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بین ۱۶۰۰ تا ۷۵۰۰ یورو است. امکان دریافت وام و کمک‌هزینه‌‌های تحصیلی این مبلغ را کاهش می‌دهد.

هم‌چنین استونی برای دانشجویانی که قصد دارند در حوزۀ فناوری و توسعۀ فناوری اشتغال به کار داشته باشند، یک مقصد عالی به حساب می‌آید. اغلب از این کشور با عنوان «بهشت اداری» یاد می‌شود که از آن با مقصدی مناسب برای افراد جویای کار یاد می‌شود.

در استونی هزینه زندگی، بسیار پایین‌تر و ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است. هزینۀ ماهانۀ حدود ۱۰۰ یورو در استونی می‌تواند یک مقصد جذاب برای دانشجویان بین‌المللی باشد. دانشجویان بین‌المللی در این کشور محدودیت ساعت کاری ندارند. دانشجویان می‌توانند به صورت نامحدودی کار کنند و بین ۵۵۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه درآمد داشته باشند. دانشجویان بین‌المللی استونی، امکان کاریابی تا ۹ ماه پس از فارغ‌التحصیلی را دارند.

هزینه زندگی در استونی
هزینه زندگی در استونی، ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است.

لهستان

دانشجویانی که به زبان لهستانی تحصیل می‌کنند بدون توجه به ملیت‌شان نیازی به پرداخت شهریه ندارند. در بیشتر موارد تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان این کشور رایگان است. تحصیل در این کشور ممکن است چند هزار یورو در سال هزینه داشته باشد.

هزینه‌هایی که در لهستان برای تحصیل خود پرداخت می‌کنید با هزینه‌های پایین زندگی در این کشور جبران می‌شود. قیمت‌ها در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیۀ اروپا به طور متوسط ماهیانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ یوررو است. هم‌چنین دانشجویان این کشور امکان اشتغال تا ۲۰ ساعت در هفته دارند.

پرتغال

هزینه‌های تحصیل در پرتغال برای دانشجویان خارج از اتحادیۀ اروپا بین ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو است. بورسیه‌های دولتی و خصوصی به دانشجویان بین‌المللی این کشور در تامین هزینه‌های خود کمک بسیاری می‌کند.

۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو میانگین هزینۀ تحصیل در پرتغال است. این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا ارزان‌تر است. هم‌چنین این کشور شهریه‌های کمتری را در مقایسه با سایر کشورها اخذ می‌کند. مناظر بی‌نظیر و آب‌‌و‌هوای مطلوب می‌تواند پرتغال را به یک مقصد عالی برای دانشجویان تبدیل کند.

اگر به دنبال شرکت در آزمون آیلتس و آشنایی با مراکز معتبر برگزارکنندۀ آزمون ماک‌آیلتس هستید، ماک آیلتس ترجمیک را بررسی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.