زبان‌های رایج در آسیا

آشنایی با زبان‌های رایج در آسیا

بسیاری از افراد ممکن است زبان‌های خارجی را برای برقراری ارتباط یا ترجمه تخصصی متون خود یاد بگیرند. هم‌چنین علاقۀ افراد نیز در انتخاب زبان موردنظر برای یادگیری اثرگذار است. با این حال لازم است شناخت مختصری از زبان‌های دنیا برای یادگیری صورت بگیرد.

قارۀ آسیا به عنوان بزرگترین قارۀ جهان، محبوب‌ترین زبان‌های دنیا را نیز دربرمی‌گیرد. در آسیا حدود ۵ میلیارد نفر زندگی می‌کنند و بیش از ۲۰۰۰ زبان وجود دارد. این قاره با وسعت خود، خانۀ بسیاری از زبان‌های مشهور و غیرمشهور جهان است.

اگر قصد دارید با زبان‌های رایج در قارۀ آسیا آشنا شوید، این مطلب برای شماست؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه در زبان‌های مختلف تشکر کنیم؟

ماندارین

زبان ماندرین که زبان چینی ماندارین نیز نامیده می‌شود، گویش اصلی کشور چین و تایوان است. این زبان با بیش از ۱٫۳ میلیارد گویشور، پرگویش‌ترین زبان آسیا است. هم‌چنین این زبان از محبوب‌ترین زبان‌های جهان نیز هست.

این زبان به دلایل تجاری زبانی پرگویش در کشورهای مالزی، سنگاپور و حتی تایلند نیز هست. یادگیری این زبان به علت تفاوت‌های زیاد نوشتاری و گفتاری با زبان انگلیسی و فارسی ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. با این حال، یادگیری این زبان با تمرین زیاد در تقویت جایگاه شغلی و تجاری می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

هندی

یکی دیگر از زبان‌های رایج آسیا، زبان هندی با حدود ۶۰۰ میلیون گویشور است. در مقایسه با سایر زبان‌های آسیا، یادگیری زبان هندی به دلیل آواهای ساده، آسان‌تر است. هر کلمه در زبان هندی به همان شکل که نوشته می‌شود خوانده می‌شود. هم‌چنین زبان هندی، کلمات مشترک بسیاری با زبان انگلیسی دارد که یادگیری این زبان را آسان‌تر می‌کند.

زبان اندونزیایی

اندونزیایی با حدود ۲۶۰ میلیون نفر گویشور، از رایج‌ترین زبان‌های آسیا است. این زبان که شباهت زیادی با زبان چنی ماندارین دارد ممکن است، تلفظ‌ها و لهجه‌های متفاوتی را نیز داشته باشد. هم‌چنین ممکن است تلفظ برخی از کلمات برای یادگیرندگان این زبان کمی چالش‌برانگیز باشد.

زبان اندونزیایی
زبان اندونزیایی با حدود ۲۶۰ میلیون نفر گویشور، از رایج‌ترین زبان‌های آسیا است.

زبان عربی

با توجه به گستردگی خاورمیانه جای تعجب نیست که زبان عربی یکی از پرگویش‌ترین زبان‌های آسیا است. ۲۵۰ میلیون نفر در جهان به زبان عربی صحبت می‌کنند. این زبان در کشورهایی مثل لبنان, عمان، بحرین زبان رسمی است.

نکتۀ جالب در خصوص زبان عربی این است که گویش‌های متفاوتی از این زبان در مناطق مختلف وجود دارد. به عبارت دیگر هر منطقه یا کشوری گویش عربی مخصوص به خود را دارد. از جمله این لهجه‌های عامیانه می‌توان به گویش شامی، لبنانی، مصری و… اشاره کرد.

زبان فارسی

بسیاری از مردم جهان، زبان عربی را با فارسی عمدتا اشتباه می‌گیرند. این موضوع به علت، شباهت این دو زبان به یکدیگر به لحاظ رسم‌الخط و مکان‌های جغرافیایی این دو زبان صورت می‌گیرد. با این حال، زبان فارسی بیش از ۱۶۰ میلیون گویشور در ایران، افغانستان، تاجیکستان و… دارد.

این زبان پرمخاطب آسیا در شکل امروزی خود، کلمات زیادی را از زبان فرانسه به عاریت گرفته است که نشان‌دهندۀ تاریخ طولانی بین ایران و فرانسه است. برای یادگیری این زبان، پیش از آنکه دستور زبان را یاد بگیرید، باید ابتدا روی گوش کردن و تلفظ کلمات تمرکز کنید.

زبان ژاپنی

زبان ژاپنی به علت گسترش انیمه‌ها، یکی از رایج‌ترین زبان‌های دنیا برای یادگیری است. نکتۀ جالب این است که این زبان علی‌رغم ۱۲۰ میلیون گویشور در ژاپن، زبان رسمی این کشور نیست! در زبان ژاپنی سه سیستم نوشتاری وجود دارد.

هیراگانا که شامل الفبای ژاپنی است، کاتاکانا شامل کلمات وام‌گرفته‌شده و کنجی که حروف چینی سنتی است. با توجه به گستردگی منابع آموزش این زبان، یادگیری این زبان، چندان دشوار نیست و تنها نیاز به ممارست و تمرین دارد.

مطالب مرتبط:

کلمات پرکاربرد گویش عربی عراقی

زبان پنجابی

با توجه به گستردگی منطقه جغرافیایی هند جای تعجب نیست که این کشور بیشتر از یک زبان داشته باشد و مردم به طور گسترده از آن استفاده کنند. زبان پنجابی با بیش از ۱۰۰ میلیون گویشور یکی از محبوب‌ترین زبان‌های هند و رایج در آسیا است.

نکته جالب این است که این زبان به غیر از کشورهای هند و پاکستان، در ایالات متحدۀ آمریکا و کانادا نیز زبانی رایج است. این زبان یکی از دشوارترین زبان‌ها برای یادگیری به علت وجود واژگان گسترده و قواعد گرامری متفاوت است. در واقع، یادگیری این زبان می‌تواند یک چالش برای زبان‌آموزانش باشد!

زبان ترکی

از آن‌جایی که ترکیه پلی میان آسیا و اروپا است، به نوعی نقطۀ ملاقات شرق و غرب محسوب می‌شود. زبان ترکی توسط ۹۰ میلیون نفر صحبت می‌شود و تاثیرگرفته از زبان‌های عربی و فرانسوی است. یادگیری زبان ترکی یادگیری جذاب و تازه‌ای می‌تواند برای زبان‌آموزان باشد!

زبان ترکی استانبولی.

زبان کره‌ای

با گسترش کی‌پاپ و کی‌دراما، تب یادگیری زبان کره‌ای به شدت افزایش پیدا کرده است. به همین علت است که در حال حاضر این زبان یکی از برترین زبان‌های آسیا است و حدود ۸۰ میلیون گویشور دارد. زبان کره‌ای به علت الفبای منحصربه‌فرد خود یا همان هانگول شناخته می‌شود.

زبان تامیلی

پنجمین زبان رایج هند، زبان تامیلی است که حدود ۸۰ میلیون گویشور دارد. این زبان قدیمی‌ترین زبان زنده‌‌‌ای است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان تامیلی سابقه‌ای ۵۰۰۰ ساله دارد و اولین زبانی بود که توسط یونسکو زبان کلاسیک نام گرفت!

زبان اردو

اردو، زبان رسمی پاکستان است که بیشتر از ۶۰ میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند. این زبان ممکن است در نگاه اول به ترکیبی نوشتاری از زبان‌های عربی، فارسی و هندی به نظر برسد. هم‌چنین این زبان صرف افعال و گرامری پیچیده‌ای دارد که یادگیری این زبان را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

زبان کردی

بسیاری از مردم، را زبان دوم ترکیه می‌دانند. این در حالی است که این زبان در کشورهای ایران، عراق و سوریه گویشور دارد. حدود ۳۰ میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند و پیشینۀ تاریخی و سیاسی با این زبان گره خورده است. زبان کردی با خط لاتین نوشته می‌شود و هم‌چون زبان اردو صرف فعل‌های دشواری دارد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا رایج‌ترین زبان‌های آسیا را معرفی کنیم. هم‌چنین به نکات یادگیری و خصوصیات آن‌ها نیز اشاره کردیم. اگر به دنبال یادگیری زبان‌های جدید هستید، علاقه و تمرین مهم‌ترین گام است.

اگر به دنبال کسب نمره بالا در آزمون آیلتس هستید، کلاس آنلاین آیلتس ترجمیک در کوتاه‌ترین زمان، شما را به هدفتان می‌رساند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.