آموزش درخواست آنلاین ویزا

آموزش تصویری درخواست آنلاین صدور ویزا از سامانه میخک

معمولا اخذ گذرنامه، یکی از زمان‌برترین مراحل سفر به کشورهای خارجی یا مهاجرت را به خود اختصاص می‌دهد. اما خبر خوب این است که با فراهم شدن امکان درخواست آنلاین صدور گذرنامه، این مرحله ساده‌تر و کوتاه‌تر شده است. کافیست به سامانه میخک مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید.

در این مطلب با دارالترجمه آنلاین ترجمیک همراه باشید تا با هم درخواست آنلاین ویزا از طریق سامانه میخک را مرحله به مرحله مرور کنیم.

مطالب مرتبط:

لیست دارالترجمه‌های رسمی در تجریش

چگونه در سامانه میخک درخواست صدور گذرنامه را ثبت کنیم؟

شما می‌توانید بعد از ثبت حساب کاربری در سامانه میخک و مراجعه به بخش امور گذرنامه، برای خود یا فرزند تحت تکفل خود درخواست صدور گذرنامه را به صورت آنلاین ثبت کنید. برای آموزش ثبت حساب کاربری در سامانه میخک، به لینک زیر مراجعه کنید.

آموزش ثبت‌نام در سامانه میخک

درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک برای خود

اگر بالای ۱۸ سال دارید، می‌توانید در سامانه میخک درخواست صدور گذرنامه ثبت کنید. برای این کار، طبق تصاویر زیر، وارد بخش درخواست صدور گذرنامه شوید و مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم را دنبال کنید.

راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه
راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه

مرحله اول: ثبت اطلاعات شخص

در این مرحله، اطلاعات هویتی شما (کد ملی، نام خانوادگی و جنسیت) نمایش داده می‌شوند. این اطلاعات را بررسی کنید و حال که برای صدور ویزای خودتان درخواست می‌دهید، گزینه «درخواست صدور گذرنامه برای خودم» را انتخاب کنید و روی گزینه «صفحه بعد» کلیک کنید.

راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه

مرحله دوم: ثبت درخواست ویزا

در مرحله بعدی، باید اطلاعات تکمیلی را وارد کنید. یکی از سوالات این بخش، به علت درخواست ویزا مربوط می‌شود. توجه داشته باشید که با توجه به علتی که انتخاب می‌کنید، باید مدارک متفاوتی را ارائه کنید. نکته دیگر این است پر کردن بخش‌هایی که با کادر قرمز مشخص شده‌‌اند، الزامی است.

راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه

مرحله سوم: ثبت مدارک

در مرحله سوم، مدارک موردنیاز را بارگذاری کنید.

راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه

مرحله چهارم: ثبت اطلاعات شخص

در گام بعدی، باید اطلاعات تماس، نشانی محل زندگی، سوابق تحصیلی خود را وارد کنید. البته ممکن است از قبل اطلاعات‌ شخصی‌تان را در سامانه وارد کرده باشید. در این صورت این اطلاعات برای شما به نمایش درمی‌آیند و می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه

مرحله پنجم: ثبت نهایی درخواست

در آخرین گام، اطلاعات و مدارک شما نمایش داده می‌شود. این موارد را به‌دقت بررسی و تایید کنید. سپس کد امنیتی را وارد و کلید «ثبت نهایی» را انتخاب کنید تا کد رهگیری و رسید برای شما صادر شود.

راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه
راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه

درخواست صدور گذرنامه از سامانه میخک برای فرزند زیر ۱۸ سال توسط پدر، جد پدری یا قیم قانونی

ثبت درخواست گذرنامه برای فرزند، می‌تواند توسط پدر، جد پدری یا قیم قانونی انجام شود. مراحل ثبت این درخواست، درست مانند مراحل ثبت درخواست ویزا برای خود است. تنها تفاوت در این است که باید در مرحله اول گزینه «درخواست صدور گذرنامه برای فرزندم» را انتخاب کنید.

راهنمای دریافت آنلاین گذرنامه

سخن پایانی

دیدیم که با استفاده از خدمات سامانه میخک، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و می‌توان به صورت کاملا آنلاین، درخواست صدور ویزا را ثبت کرد. شما چه تجربه‌ای از استفاده از خدمات سامانه میخک دارید. تجربیات‌تان را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دارالترجمه آنلاین، یکی از بهترین مراکز ارائه‌دهنده خدمات ترجمه رسمی در کشور است. برای اطلاع از هزینه ترجمه رسمی در ترجمیک روی لینک رنگی کلیک کنید.

یک دیدگاه در «آموزش تصویری درخواست آنلاین صدور ویزا از سامانه میخک»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.