مدیریت زمان ریدینگ آیلتس

۷ راهکار برای مدیریت زمان در ریدینگ آیلتس

مهارت ریدینگ آزمون آیلتس برای سنجش میزان درک و استدلال، نگرش‌ها و اهداف متون انگلیسی طراحی شده است. ریدینگ آیلتس، ۴۰ سوال دارد و در هر دو نوع آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک مشترک است. با این حال موضوعات ریدینگ در این دو نوع آزمون متفاوت است.

از آن‌جایی که داوطلبان فقط در مدت ۶۰ دقیقه باید به ۴۰ سوال این بخش پاسخ دهند، مدیریت زمان در این بخش حائز اهمیت است. داوطلبان باید مدت زمانی را نیز به بررسی مجدد پاسخ‌های خود اختصاص بدهند.

اگر کلاس آیلتس آنلاین را برای کسب نمرۀ مطلوب در این آزمون می‌گذرانید، این مطلب می‌تواند برای شما کاربردی و مفید باشد؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

تفاوت انگلیسی رسمی و غیررسمی در رایتینگ آیلتس

ریدینگ آیلتس جنرال

در واقع، ریدینگ آیلتس جنرال، عصاره و چکیده‌ای از مطالب روزمره‌ای است که می‌توانید در کشورهای انگلیسی‌زبان پیدا کنید. سوالات بخش درک مطلب از مطالب موجود در روزنامه‌ها، آگهی‌ها، اطلاعیه‌ها و… انتخاب می‌شوند. آشنایی با نمونه سوالات این بخش به شما کمک می‌کند تا زمان را بهتر مدیریت کنید.

ریدینگ آیلتس آکادمیک

سوالات ریدینگ آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در بررسی، تحلیل و پاسخ‌گویی به سوالات متون دانشگاهی می‌سنجد. قبل از شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک، مطمئن شوید که مجموعه‌ای از متون علمی و دانشگاهی را مطالعه کرده‌اید. متون این آزمون از کتب، مجلات و روزنامه‌های علمی انتخاب می‌شوند. سوالات ریدینگ آزمون آیلتس ممکن است چندگزینه‌ای، تکمیلی، خلاصه‌برداری، کوتاه‌پاسخ و… باشد.

نکاتی برای مدیریت زمان در ریدینگ آیلتس

در ادامۀ این مطلب به برخی نکات مفید در مدیریت زمان مهارت ریدینگ آزمون آیلتس اشاره می‌کنیم:

نکات مدیریت زمان در ریدینگ آیلتس
نکاتی برای مدیریت زمان در ریدینگ آیلتس

متن را جمله به جمله نخوانید!

بخش ریدینگ آیلتس، سه بخش متفاوت دارد. برای پاسخ به این بخش می‌بایست به سرعت، کل متن را مرور کنید. وقت خود را صرف خواندن همۀ جملات متن نکنید چرا که این موضوع کاری وقت‌گیر و غیرضروری است. روی عناوین فرعی تمرکز کنید و دنبال نکات اصلی متن باشید.

به مقدمه و پایان توجه کنید!

دیدگاه نویسنده غالبا در بخش مقدمه و نتیجه متن، بیان می‌شود. وقتی به این دو بخش توجه بیشتری کنید، سوالات بیشتری را می‌توانید پاسخ دهید. بعد از مطالعۀ این دو بخش می‌توانید پاراگراف‌های میانی یا بدنۀ متن را مطالعه کلی کنید.

کلمات کلیدی را شناسایی کنید!

یک کلمۀ کلیدی به شما کمک می‌کند تا مفهوم مرتبط با متن را درک کنید. بنابراین سعی کنید کلمات کلیدی متن را پیدا کنید و زیر آن‌ها خط بکشید. این موضوع می‌تواند در پاسخ به سوالات ادامۀ متن نیز به شما کمک کند.

قبل از پاسخ، همه سوالات را بخوانید!

قبل از شروع پاسخ ابتدا نگاهی گذرا به تمامی سوالات متن داشته باشید. مطمئن باشید کلمات کلیدی خود را می‌توانید در میان سوالات پیدا کنید. این موضوع یافتن پاسخ‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کند. از یاد نبرید بیشتر سوالات از پاراگراف‌های سوم و چهارم انتخاب می‌شوند.

مطالب مرتبط:

پرتکرارترین واژگان لیسنینگ آیلتس

به تمامی سوالات پاسخ دهید!

به یاد داشته باشید که به تمامی سوالات ریدینگ پاسخ دهید حتی اگر پاسخ را پیدا نکردید یا وقت شما به پایان رسیده باشد. حدس بزنید! پاسخ اشتباه باعث نمی‌شود نمره‌ای از شما کم شود. ممکن است با حدس حتی پاسخ درست را انتخاب کرده باشید!

پاسخ‌هایتان را مجددا بررسی کنید!

بررسی مجدد پاسخ‌هایتان می‌تواند به بهبود نمرۀ شما در این بخش کمک کند. بنابراین مطمئن شوید که به تمامی سوالات پاسخ داده‌اید و زمان کافی برای بررسی دوبارۀ سوالات و پاسخ‌ها دارید!

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم مطالب و نکاتی مفید درخصوص مدیریت زمان در ریدینگ آیلتس بیان کنیم. این بخش ممکن است کمی برای داوطلبان ترسناک به نظر برسد. با این حال، مدیریت زمان، عاملی مهم و کنترل‌کننده در کسب نمره‌ای مطلوب در این بخش ایفا می‌کند.

اگر به دنبال طی کلاس آیلتس در مدت زمانی کوتاه هستید، در کلاس آیلتس فشرده ترجمیک شرکت کنید و نمره ۹ آیلتس را کسب کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.