کاهش اضطراب در صحبت به زبان انگلیسی

راهکارهای کاهش اضطراب در صحبت به زبان انگلیسی

صحبت به زبان انگلیسی ممکن است موجب شود برخی از افراد دچار اضطراب شوند. این اضطراب به خصوص برای افرادی که ناگریز از تمرین و صحبت به زبان انگلیسی هستند، ممکن است دوچندان باشد. از جمله این افراد می‌توان به فراگیران دوره‌های آموزش آیلتس و تافل اشاره کرد.

با این حال، راهکارهایی برای کنترل و کاهش اضطراب در صحبت به زبان انگلیسی وجود دارد که باعث می‌‌شود عملکرد افراد را تحت الشعاع قرار ندهد. غلبه بر اضطراب هنگام صحبت کردن به زبان‌هایی غیر از زبان مادری، زمان‌بر اما شدنی و ممکن است!

اگر به دنبال آشنایی با روش‌های کاهش اضطراب در هنگام صحبت به زبان انگلیسی هستید، این مطلب برای شماست؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

هفت دلیل که چرا یادگیری انگلیسی سخت نیست

تعیین هدف

برای خودتان هدفی کوچک و دست‌یافتنی تعیین کنید. برای مثال با افراد انگلیسی‌زبان چت کنید. با مدرس زبان انگلیسی خود تنها به زبان انگلیسی صحبت کنید. به یاد داشته باشید که مهم شروع کردن و به دست آوردن اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن است. گذر زمان نیز شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می‌کند!

مثبت فکر کردن

به خودتان، جملات مثبت بگویید! من می‌توانم! من اگر تلاش کنم، به زبان انگلیسی تسلط پیدا می‌کنم! بنابراین از منفی فکر کردن دوری کنید و تلاش خود را کنید که بهترین عملکرد را از خودتان به ثبت برسانید و پیشرفت کنید!

از بین بردن ترس‌ها

اگر احساس اضطراب می‌کنید، ممکن است بخواهید دیگر مکالمه نداشته باشید. این در حالی است که شما می‌توانید با تمرینات بیشتر، مطالعۀ گرامر زبان انگلیسی و… ترس‌های خود را کم‌کم از بین ببرید. چرا که مشکلات از دور ممکن است بزرگ‌تر و ترسناک‌تر باشند. برای حل مشکلات باید قوی شد و کم‌کم آن‌ها را ازبین برد.

ترس در صحبت به زبان انگلیسی

پیدا کردن یار تمرینی مناسب

سعی کنید فردی را پیدا کنید که در صحبت کردن با او احساس راحتی کنید و فردی صبور و مشتاق به صحبت کردن باشد.اگر بتوانید منظم با او تمرین داشته باشید به کاهش اضطراب‌تان کمک خواهد کرد.

داشتن برنامه‌ریزی

برنامه ریزی کنید که در هنگام بروز مشکل چه کاری را باید انجام دهید. با برنامه‌ریزی قبلی در هنگام مواجه با چالش‌ها، کمتر احساس اضطراب خواهید کرد و برنامه‌ای دیگر برای راهبرد هدف‌هایتان خواهید داشت. سعی کنید ایرادات خود را در دفتری بنویسید و تمرین کافی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

مدیریت استرس در آزمون آیلتس

پذیرفتن ایرادات خود

یادگیری زبان خارجی آسان نیست و بدون شک در این مسیر دچار اشتباه خواهید شد. اشتباه کردن به شما نکات زیادی را یاد می‌دهد و در بهبود عملکردتان یاری‌تان می‌کند. مهم این است که راهتان را ادامه دهید و مطالعۀ کافی داشته باشید!

توجه به پیشرفت خود

روش‌های مختلفی را برای کاهش اضطراب خود در طول زمانی مشخص امتحان کنید و آن‌ها را یادداشت کنید. موارد سودمند را به طور مرتب تکرار کنید تا ترس‌هایتان نیز کاهش پیدا کند!

پاداش دادن

اگر سخت تلاش می‌کنید و پیشرفت می‌کنید به خودتان پاداش دهید! این پاداش می‌تواند کوچک باشد مانند خرید یک دفترچه یادداشت جدید، یک شکلات و… گاهی استراحت می‌تواند پاداشی بهتر برای شما باشد. بنابراین، خودتان را از یاد نبرید و تلاش کنید!

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم نکاتی را برای کاهش اضطراب در هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی بیان کنیم. هم‌چنین راهکارهایی برای تقویت مهارت‌های صحبت به زبان انگلیسی را نیز ذکر کردیم. از یاد نبرید مهم‌ترین نکته از دست ندادن اشتیاق و تمرین مداوم است.

اگر به دنبال رفع ایرادات خود در اسپیکینگ هستید، تصحیح اسپیکینگ آیلتس ترجمیک را از دست ندهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.