چه وب‌سایت‌هایی برای دانشجویان مهندسی پرکاربرد است؟

۲۰+ سایت کاربردی برای دانشجویان مهندسی

دانشجوی مهندسی هستید و دنبال سایت‌هایی می‌گردید که به شما در توسعه مهارت‌ها و پیشرفت حرفه‌ای کمک کند؟ به دنبال ابزارهایی هستید که مسیر یادگیری شما را آسان کنند و به آن سرعت بخشند؟ پس این مقاله برای شماست.

ابزارهای آنلاین و رایگان متعددی وجود دارد که مسیر یادگیری و پژوهش را برای شما آسان‌تر می‌کنند. برای مثال اگر پاسخ مساله ریاضی را پیدا نمی‌کنید، می‌توانید از وب‌سایت‌های حل مسائل ریاضی استفاده کنید. در این وب‌سایت‌ها صورت مساله را وارد می‌کنید و راه حل آن را مشاهده می‌کنید. یا این‌که در مسیر نگارش و ترجمه مقاله قرار گرفته‌اید و به دنبال مجله‌ای مناسب برای چاپ مقاله خود می‌گردید، چرا از ژورنال فایندرها استفاده نمی‌کنید؟

استفاده از این وب‌سایت‌ها بسیار آسان است. بسیاری از این وب‌سایت‌ها نیز رایگان هستند یا حداقل، تعدادی از امکانات آن‌ها به رایگانی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای آشنایی با ابزارهای آنلاین و وب‌سایت‌های کاربردی برای دانشجویان مهندسی در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

معرفی ۶۵+ سایت کاربردی برای دانشجویان

اگر به زبان‌هایی مانند انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی و … مسلطید و توانایی ترجمه از این زبان‌ها را هم دارید، ترجمیک از شما برای همکاری دعوت می‌کند. برای همکاری با ترجمیک به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید!

ماشین حساب‌های پیشرفته

یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که برای دانشجویان مهندسی مورد نیاز است، ماشین حساب‌های پیشرفته است. وب‌سایت‌های بسیاری هستند که امکانات ماشین‌حساب‌های پیشرفته را ارائه می‌دهند. از جمله این امکانات می‌توان به محاسبه جذر، مشتق، توان، لگاریتم در مبناهای مختلف و … اشاره کرد.

وب‌سایت‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم، از جمله ماشین‌حساب‌های آنلاین، پیشرفته و کاربردی هستند.

سایت‌های حل مسائل ریاضی

یکی از واحدهای پایه‌ای که هر دانشجوی مهندسی معمولا در همان ترم‌های اول آن را می‌گذراند، ریاضی ۱، ریاضی ۲ و … است. اگر شب امتحان نزدیک باشد و برای آمادگی امتحان به پاسخ مسائلی نیاز داشته باشید، چه می‌کنید؟ در این مواقع اولین گزینه‌هایی که به ذهنمان می‌رسد، مراجعه به هم‌کلاسی‌ها، استاد، دستیار استاد (TA) و … است.

اما می‌دانستید که وب‌سایت‌های بسیاری هستند که با کمک هوش مصنوعی، مسائل ریاضی شما را حل کرده و مراحل را نیز به شما نشان می‌دهند. برای حل مسائل ریاضی با هوش مصنوعی، از وب‌سایت‌های زیر استفاده کنید.

حل مسایل ریاضی با هوش مصنوعی
حل مسائل ریاضی با هوش مصنوعی

ابزارهای حل مسائل ریاضی با هوش مصنوعی

مطالب مرتبط:

معرفی بهترین نرم‌افزارهای رفرنس‌نویسی

سایت‌های آموزش برنامه‌نویسی

یادگیری برنامه‌نویسی، یکی از رایج‌ترین نیازهایی است که دانشجویان مهندسی مخصوصا مهندسی کامپیوتر به دنبال آن هستند. دوره‌های رایگان بسیاری وجود دارد که به آموزش اصول برنامه‌نویسی در زبان‌های مختلف می پردازد. بسیاری از این دوره‌ها به زبان انگلیسی هستند. قبل از این‌که دنبال دوره باشید، باید ابتدا زبان برنامه‌نویسی را انتخاب کنید. مثلا این‌که می‌خواهید پایتون را یاد بگیرید یا جاوا یا c++.

برای پیدا کردن دوره‌های رایگان، می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید و نام زبان مورد نظر یا مهارت را در آن جست و جو کنید.

وب‌سایت‌ها و منابع آموزش رایگان برنامه‌نویسی

سایت‌های تبدیل واحدها به هم

از سایت‌های زیر می‌توانید برای تبدیل واحدها به هم استفاده کنید!

وب‌سایت‌های دانلود کتاب و مقاله

پیدا کردن و دانلود رایگان کتاب‌ها و مقاله‌های مرتبط با رشته همواره یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان به شمار می‌آمده است. اگر به دنبال وب‌سایت‌هایی برای دانلود کتاب و مقاله می‌گردید، می‌توانید از وب‌سایت‌های زیر استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

بررسی عواقب سرقت ادبی به همراه مثال

سایت‌های یافتن مجله برای چاپ مقاله

امروزه یکی از مراحل اصلی و مهم برای تکمیل مراحل تحصیلات تکمیلی، نگارش و ترجمه مقاله و سپس تلاش برای چاپ آن است. جدای از طی مراحل پژوهشی و نگارش مقاله، پیدا کردن مجله مناسب نیز خود چالشی مهم محسوب می‌شود. اما خبر خوب این است که ابزارهای رایگان آنلاینی برای یافتن مجلات مرتبط وجود دارد که فرایند یافتن مجله را به شدت، تسریع می‌یابد.

شما به این ژورنال فایندرها، عنوان، کلمات کلیدی یا چکیده مقاله خود را می‌دهید و آن‌ها به شما مجله‌های مرتبط را معرفی می‌کند. در ادامه به معرفی چند ژورنال فایندر کاربردی می‌پردازیم.

به نظر شما چه وب‌سایت‌های دیگری برای دانشجویان مهندسی کاربردی است؟
به نظر شما چه وب‌سایت‌های دیگری برای دانشجویان مهندسی کاربردی است؟

ChatGPT، برای یادگیری مسائل و رفع مشکلات برنامه‌نویسی

ChatGPT یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی است که توسط OpenAI ارائه شده است. حتما شما هم از این چت‌بات محبوب استفاده کرده‌اید یا این‌که نام آن را شنیده‌اید. در هر صورت این مدل مبتنی بر متن، کاربردهای بسیاری دارد. مثلا می‌توانید یک موضوع خاص را به آن بدهید و از آن بپرسید که برای یادگیری این موضوع، چه سرفصل‌هایی را باید بیاموزید.

هم‌چنین شما می‌توانید اشکالات کدهای خود را با این چت‌بات رفع کنید. مثلا اگر کد شما هنگام اجرا دائما اخطار می‌دهید و شما نمی‌توانید مشکل کد موردنظر را پیدا کنید، ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که وب‌سایت‌ها و ابزارهای مفیدی که برای دانشجویان مهندسی کاربردی است، معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که ابزارهای کاربردی دیگری هم وجود دارد که احتمالا در این مقاله از قلم افتاده‌اند. اگر چنین وب‌سایت‌هایی را می شناسید، آن‌ها را با ما در میان بگذارید تا به این مقاله اضافه کنیم.

اگر به ترجمه تخصصی متون، ویرایش نیتیو و خدمات تولید محتوا نیاز دارید، با خیالی آسوده از خدمات موسسه ترجمیک استفاده کنید. موسسه ترجمیک با همکاری بیش از ۲۰هزار مترجم، ویراستار و نویسنده بهترین کیفیت خدمات را با مناسب‌ترین هزینه به شما ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.