شمارش تعداد کلمات در پاورپوینت

آموزش تصویری شمارش تعداد کلمات در پاورپوینت

در این مطلب از سایت سفارش تولید محتوا متنی ترجمیک به صورت تصویری و گام و به گام، شمارش تعداد کلمات فایل‌های پاورپوینت را در نسخه ویندوز، مک و وب بررسی می‌کنیم.

همه ما با شنیدن نام پاورپوینت، یاد اسلایدهای جذاب و زیبا با رنگ‌های مختلف و چشم‌نواز می‌افتیم. در واقع این یکی از کاربردهای اصلی پاورپوینت است که با جذابیت‌های بصری، یادگیری و توجه به سخنرانی‌های جدی و طولانی را برای ما راحت‌تر کند.

با این حال، فایل‌های پاورپوینت فقط شامل تصویر نیستند و متن نیز دارند اما اطلاعات مربوط به متن آن‌ها، در نوار ابزار پایین پاورپوینت قابل مشاهده نیست. چراکه این نرم‌افزار به طور ویژه روی اسلایدها و ویژگی‌های آن‌ها تمرکز دارد. با این تفاصیل، چگونه می‌توان تعداد کلمات این فایل‌ها را شمارش کرد؟ آیا راهکاری وجود دارد؟

قطعا بله! در این مطلب با ما همراه باشید تا با هم با ترفند شمارش تعداد کلمات در پاورپوینت آشنا شویم.

مطالب مرتبط:

آموزش تصویری ایجاد جدول در پاورپوینت

شمارش تعداد کلمات پاورپوینت در نسخه ویندوز

برای شمارش تعداد کلمات پاورپوینت در نسخه ویندوز، مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • از نوار ابزار روی منوی File کلیک کنید.
  • در پنجره‌ای که باز می‌شود روی تب Info کلیک کنید.
آموزش پاورپوینت
  • مطابق تصویر زیر، گزینه Show All Properties را انتخاب کنید تا ویژگی‌های مربوط به کلمات در همه اسلایدها و یادداشت‌ها به نمایش دربیاید.
آموزش پاورپوینت

چگونه تعداد کلمات یادداشت‌های اسلایدهای پاورپوینت را بشماریم؟

روشی که در بخش قبلی یاد گرفتیم، همه کلمات فایل پاورپوینت اعم از اسلایدها و یادداشت‌ها را شمارش می‌کند. حال در این بخش می‌بینیم که چگونه فقط تعداد کلمات یادداشت‌های اسلایدهای پاورپوینت را بشماریم.

  • از نوار ابزار روی منوی File کلیک کنید.
  • از پنجره‌ای که باز می‌شود روی تب export کلیک کنید.
آموزش پاورپوینت
  • مطابق تصویر روی گزینه Create Handouts و سپس Create Handouts کلیک کنید.
آموزش پاورپوینت
  • از پنجره جدیدی که باز می‌شود، گزینه اول را انتخاب کنید و قسمت پایین این منو نیز گزینه paste link را بزنید. با این کار همه یادداشت‌های پاورپوینت شما به یک فایل ورد منتقل می‌شود. می‌توانید در این فایل تعداد کلمات را مشاهده کنید.
آموزش پاورپوینت

شمارش تعداد کلمات پاورپوینت در نسخه مک

برای شمارش تعداد کلمات پاورپوینت در نسخه مک، مطابق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • روی منوی file کلیک کنید و از این وارد بخش Properties و سپس Statistics شوید. در این بخش تعداد کلمات فایل پاورپوینت را مشاهده خواهید کرد.
آموزش پاورپوینت

شمارش تعداد کلمات پاورپوینت در نسخه وب

در نسخه وب پاورپوینت، امکان شمارش تعداد کلمات وجود ندارد. از این رو در صورت نیاز به شمارش تعداد کلمات، باید از نسخه ویندوز یا مک استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با یکی از ترفندهای پرکاربرد پاورپوینت آشنا شدیم و دیدیم که برخلاف نسخه ویندوز و مک، در نسخه وب امکان شمارش تعداد کلمات وجود ندارد.

سایت خدمات تولید محتوا ترجمیک، ارائه دهنده بهترین خدمات متنی سئوشده است. برای مشاهده هزینه تولید محتوای متنی در ترجمیک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.