انواع مقالات و دسته بندی آن‌ها

پیش از شروع به نوشتن هر مقاله می بایست درک روشنی از انواع مختلف مقالاتی که می توان در یک مجله آن‌ها را منتشر کرد داشته باشیم. این مساله به شما کمک می کند تا راه‌هایی که می توانید از طریق آن کار خود را منتشر کرده و همچنین مقاله مناسب برای زمینه مطالعاتی خود را بشناسید.

انواع مقالات بسته به نوع زمینه فعالیت گوناگون است. مشخصات مربوط به انواع مقالات منتشر شده را می توانید در بخش راهنمایی نویسندگان و سایت مجله مورد نظر خود بیابید. اگر مجله‌ی خاصی مدنظر شما است، می بایست بررسی کنید که آن مجله مقاله شما را چاپ می کند یا نه. در این مطلب انواعی از مهمترین مقالات را برای شما عنوان می کنیم.

  • مقاله تحقیقی اوریجینال

این نوع از مقالات به گزارشی پیرامون تحقیقات علمی و پژوهشی در یک زمینه می‌پردازد. محتوای مقالات این دسته شامل فرضیات، مطالعات پیشین، روش ها، نتایج، تفسیر یافته ها، و پیشنهادات برای پژوهش های آینده در زمینه مورد نظر است. مقالات این دسته بلند بوده و محدوده ای از کلمات مابین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ را دربرگرفته که گه گاه تا ۱۲۰۰۰ نیز برای برخی مجلات افزایش می یابد. نوشتن این مقالات وقت زیادی را به خود اختصاص داده و جامع و قابل ارجاع خواهد بود.

با توجه به اینکه می‌خواهید انواع مقاله را بشناسید، به نظر مطالعه مطالب زیر بسیار به شما کمک خواهد کرد. این مطالب نیز توسط تحریریه ترجمیک نوشته شده است.

انواع مقالات علمی و تفاوت آن‌ها با یکدیگر ( امتیاز علمی، اهمیت و تفاوت‌های عمده آن‌ها)
انواع مقالات علمی
لیستی کامل از ژورنال‌های معتبر برای ارسال مقالات (انواع نشریات علمی، پژوهشی و معتبرترین مجلات ISI, ISC, SCOPUS و نشریات نظام JCR )
  • مقالات مروری

این مقالات دید کلی و مروری بر منابع موجود در زمینه مد نظر شما را ایجاد کرده و اغلب به شناسایی مسائل و مشکلات و آنالیز اطلاعات موجود در مقالات منتشر شده پیشین موجود در موضوع دلخواه با یک دیدگاه مقایسه ای می پردازد. این مقالات برای محققینی که در ابتدای کار ارائه مقاله هستند بسیار مناسب می باشد. مقالات مروری می تواند بر سه نوع باشد: literature reviews، systematic reviews و meta-analyses. مقالات مروری معمولا بلند بوده و محدوده کلمات موجود در این مقالات ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ و گاهی بیشتر است. بااینحال، برخی مجلات، مقالات مروری کوتاه تری نیز منتشر می کنند.

  • مطالعات بالینی

مطالعات بالینی، جزئیاتی را درباره بیماران حقیقی مطرح می کند که تحت درمان دارویی در جهت تکمیل مطالعات پژوهشی قرار گرفته اند. انتظار می رود که این مطالعات به بحث پیرامون نشانه ها، تشخیص و درمان یک بیماری بپردازد. مقالات منتشر شده از این مطالعات مشابه مقالات پژوهشی ارجینال بوده و محدودیت کلمه نیز در آنها یکسان است. برای نوشتار این مقالات نیاز به تجربه عملی بسیار بالایی است.

  • مقالات کنفرانسی

این مقالات معمولا به صورت یک خلاصه منتشر می شوند. خلاصه ها بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه هستند. این مقالات می بایست در مدت زمانی کمتر از ۶ ماه بعد از کنفراس سابمیت شوند. بخشی از این مقالات باید در حضور جمع ارائه شود و بخش دیگر در کتابچه یا مجله مربوط به کنفرانس چاپ یا بصورت آنلاین انتشار می یابد. معمولا حجم قسمتی که برای مخاطبان کتابچه منتشر می شود بیشتر است.

  • مقالات تفسیری

این مقالات نوعی از مقالات مروری علمی در موضوع مورد نظر هستند که بیان کننده عقاید و نظرات فردی نویسنده در زمینه تحقیق است. یک مقاله تفسیری می تواند به بررسی و تفسیر یک موضوع یا چندین موضوع مرتبط بپردازد. این مقاله ها عمدتا کوتاه بوده و حدودا ۲۰۰۰ کلمه را شامل می‌شوند.

مقالات تفسیری بطور عمده، نقطه نظر نویسنده را در تفسیر، آنالیز و بررسی روش های استفاده شده در مطالعات مشخصی بیان می کند و به نویسنده این امکان را داده تا درمورد نقاط ضعف و قوت یک نظریه ارائه سخن کند. این نوع مقالات در اکثر موارد انتقادی بوده و می بایست شواهدی را بعنوان تحکیم نظرات نویسنده ارائه دهد.

برای ترجمه مقالات خود به زبان انگلیسی و هم چنین قالب ریزی آن به فرمت های استاندارد می توانید از سایت ترجمیک بهره ببرید.

یک دیدگاه در «انواع مقالات و دسته بندی آن‌ها»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.