نکاتی در مورد مهارت زبان آموزی

آموختن زبان خارجی همواره یکی از کارهای سخت و دشوار است که افراد زیادی رویای رسیدن به آن را دارند. این کار تداوم و دقت زیادی را طلبیده و نیازمند صرف زمان است. در این جا نکاتی مهم برای افزایش مهارت زبان‌آموزی را برای شما بیان می‌کنیم.

مکالمه در یادگیری زبان

مکالمه. یکی از موثرترین راه‌ها برای تقویت زبان خارجی، مکالمه با افراد بومی مسلط به آن زبان یا صحبت با کسانی است که توانایی بیشتری نسبت به شما دارند. این نکته مهمی است که افراد کمتر به آن توجه می‌کنند.

صحبت با افرادی که تسلط کافی به زبان مورد نظر شما دارند باعث می‌شود نقاط ضعف و قدرت خود را شناخته و اعتمادبه‌نفس کافی جهت انجام مکالمات را به دست آورده و در نتیجه سطح زبان خود را روز به روز بهبود بخشید.

افزایش زمان مطالعه

افزایش زمان‌های مطالعه در روز. آنچه می‌بایست در اینجا اشاره کنیم این است که، مطالعه زبان خارجی چند ساعت در روز به مدت دو هفته بهتر از مطالعه یک ساعت در روز به مدت چند ماه است. به همین دلیل است که بسیاری از زبان آموزان با وجود گذراندن ترم‌های متوالی اما همچنان تسلط کافی به زبان ندارند، زیرا میزان ساعات مطالعه در روز برای به خاطرسپاری موارد فراگرفته شده و تثبیت آن کافی نیست.

کلاس‌ها سه تا چهار روز در هفته بوده و هرکدام تنها ۲ ساعت به طول می‌انجامد. زبان‌آموزان تنها به کلاس اکتفا کرده و از مرور مطالب و تداوم در فراگیری زبان اجتناب می‌کنند.

تکنیک‌های مدیریت زمان برای یادگیری زبان غافل نشوید و از آن استفاده لازم را برای تسریع فرآیند یادگیری ببرید.

دیکشنری و یادگیری زبان

یک دیکشنری جیبی همراه خود داشته باشید. این مورد شاید به نظر ساده و بی تاثیر بیاید، اما جالب است بدانید تاثیر آن از آنچه تصور می‌کنید بیشتر است. یک دیکشنری جیبی یا نوع آنلاین آن را همراه خود داشته و هرگاه نیاز به یافتن معنی کلمه‌ای داشتید، بلافاصله به جستجوی معنی آن بپردازید.

قطعا زمانی که در حال مطالعه زبان خارجی هستید، بطور ممتد در ذهن شما کلمات، عبارات و جملاتی تکرار می‌شود یا در خیابان و وسایل نقلیه هنگامی که در حال خواندن و مرور مطالب هستید، نیاز به یافتن معنی کلمه‌ای خواهید داشت، بنابراین در این زمان اگر یک دیکشنری همراه داشته باشید، به راحتی معنی کلمه را یافته و به خاطر خواهید سپرد.

تمرین ذهنی داشته باشید

در ذهن خود تمرین کنید. سعی کنید به زبان خارجی که در حال یادگیری آن هستید فکر کنید. در ذهن خود جملات و عبارات فراگرفته شده را تمرین کرده و با فردی فرضی در ذهن خود مکالمه انجام دهید. برای مثال می توانید موضوعی را برای خود انتخاب کرده و هنگامی که ذهنتان آزاد است، آن را تمرین کنید.

توضیح شغل، تحصیلات، شخصیت فردی، دلایل تمایل شما به آموختن زبانی دیگر و موارد بسیار دیگری را می توانید همواره با خود مرور و تمرین کنید. اعتماد به نفس خود را حفظ کنید، اشتباهات و مواردی که نمی دانید کاملا طبیعی بده و نباید برای فرار از آنها تمارین خود را متوقف کنید. یادتان باشد شما یک زبان آموز هستید و نه یک فرد بومی مسلط به زبان مورد نظر.

مترجمین ترجمیک با سابقه ترجمه طولانی، آماده انجام پروژه های ترجمه ی شما عزیزان هستند.

یک دیدگاه در «نکاتی در مورد مهارت زبان آموزی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.