طول یک رزومه چقدر باید باشد؟

خیلی از افراد متخصص جویای کار در حال تکاپو برای پیدا کردن جوابی مناسب برای این موضوع هستن و رسیدن به معیاری ثابت برای اون مثل رد شدن از لبه‌ی پرتگاه می‌مونه. اگر اطلاعات خیلی کم باشه ممکنه مسئولین استخدام نسبت به ارزش شما متقاعد نشن و اگر هم خیلی زیاد باشه ممکنه قبل از اینکه مسئولین استخدام بدرستی صلاحیت شما رو ارزیابی کنن، تمایلشون نسبت به درخواست شما از بین بره.

قضیه وقتی پیچیده‌تر میشه که بدونین هیچ اندازه‌ی استانداردی وجود نداره که برای تمام متقاضیا جواب بده!

این عامل مطمئنا برای فردی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده یا یک حرفه‌ای با تجربه متفاوته. راهنمای زیر درباره‌ی طول یک رزومه به شما کمک می‌کنه، تا به تعداد صفحات مناسب برای درخواست اشتغال خود برسید. همچنین به شما نشون می‌ده که چطور محتوای خود را سازماندهی کنید.

کارمندان تازه‌وارد: در حد یک صفحه نگهش دارید

بیشتر رزومه‌های حرفه‌ای که در ایالات متحده نوشته می‌شن بین یک تا دو صفحه هستن و اگر شما نیروی کاری جدید هستید یا به تازگی تغییر شغلی بزرگ انجام داده‌اید، استخدام‌کنندگان انتظار رزومه‌ای یک صفحه‌ای از شما دارن. دلیل این اتفاق اینه که در چنین شرایطی، افراد متقاضی سابقه‌ی کاری مرتبط چندانی برای ارائه ندارن.

حرفه‌ای‌های سطح میانی: دو صفحه مناسبه اما مرتبط بمانید

با اینکه هیچ قانون نوشته‌ شده‌ای برای تعیین اینکه چه زمانی رزومه می‌تونه دو صفحه‌ای باشه وجود نداره، معمولا این موضوع زمانی اتفاق می‌افته که یک حرفه‌ای هفت سال یا بیشتر تجربه‌ی کاری داشته باشه. حتی همین موضوع هم بسته به این داره که چه تعداد شغل در آن بازه‌ی زمانی توسط فرد اتخاذ شده، هر موقعیت چقدر با اهداف شغل فعلی او مرتبط بوده و فرد در طول آن دوره‌‌ی زمانی به چه دستاوردهایی رسیده. هر چقدر دستاوردهای (مرتبط) بیشتری داشته باشید، موارد بیشتری در اختیار دارید تا در رزومه خود از اونا استفاده کنید.

رزومه شما باید حداکثر دو صفحه باشد

حرفه‌ای‌های با سابقه: در حد دو صفحه نگهش دارید

اگر یک حرفه‌ای قدیمی با سابقه‌ی کاری بالا و متنوع هستید، ممکنه جمع و جور کردن رزومه‌ی شما به صورت فشرده در دو صفحه به طوری که ارزش و صلاحیت شما رو نشون بده، سخت باشه اما اینکار شدنیه! با محدود کردن تجربه‌ی کاری خود به ۱۵ سال گذشته شروع کنید. هرگونه سابقه‌ی کاری قبل از اون رو می‌تونید به صورت خلاصه در اواخر رزومه به صورت تیتروار بیارید. برای دیدن نمونه‌ روزمه‌هایی با شرایط بالا می‌تونید روی لینک که متعلق به سایت تاپ رزومست (TopResume) کلیک کنید

TopResume گروهیه که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و بزرگترین ارائه کننده خدمات نگارش رزومه در جهان به حساب میاد. این گروه علاوه بر سرویس‌های پولی که دو برابر شدن مصاحبه‌های کاری شما رو تضمین می‌کنه، خدمات رایگانی هم ارائه میده که از طریق این خدمات شما با بارگذاری رزومه انگلیسی و وارد کردن پست الکترونیکی خودتون ظرف ۴۸ ساعت یک بازبینی مجانی از سمت سایت دریافت می‌کنید.
سایت ترجمه تخصصی ترجمیک آمادگی خود را در زمینه‌ی ترجمه تخصصی برای افراد و شرکت‌هایی که نیاز به ترجمه‌ی رزومه‌‌ی حرفه‌ای خود دارند، اعلام می‌دارد. ترجمیک با پشتوانه‌ای از مترجمان متخصص، همراه شما خواهد بود. برای مشاهده‌ی ویژگی‌های سایت ترجمه تخصصی ترجمیک و قیمت ترجمه به لینک‌های مربوط آم مراجعه نمایید.

برای همکاری با ترجمیک به عنوان نویسنده، ویراستار یا مترجم دورکار از طریق صفحه استخدام مترجم، رزومه خود را بفرستید. ترجمیک، خانه مترجمان، ویراستاران و نویسندگان حرفه‌ای ایران است.

یک دیدگاه در «طول یک رزومه چقدر باید باشد؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.