ترجمیک + استخدام مترجم

ترجمیک؛ رتبه سوم کارفرمای برتر نمایشگاه کار شریف

همانطور که می‌دانید، نهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ مهر با حضور برجسته جمعی از معتبرترین سازمان‌ها و بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از متخصصین برگزار شد.
 در این نمایشگاه ترجمیک نیز حضور داشت و با جمع‌ آوری بالغ بر ۱۵۰۰ رزومه از کارجویان برای موقعیت‌های شغلی مختلف دریافت گردید. طبق بیانیه نمایشگاه کار دانشگاه شریف، ترجمیک رتبه سوم کارفرمای برتر را از نگاه کارجویان کسب کرده است. ایرانسل، اسنپ و شرکت توسن در جایگاه اول این رده‌بندی قرار گرفتند.
در ادامه بیانیه نمایشگاه کار دانشگاه شریف را مطالعه خواهید کرد:
 پس از شنیدن نظرات و درد و دل‌های شما کارجویان عزیز، اتخاذ رویکردی که بتواند به حرفه‌ای‌تر شدن حضور کارفرمایان در نمایشگاه‌های کار کمک کند، به یکی از دغدغه‌های اصلی تیم برگزاری نمایشگاه کار تبدیل شد. برهمین اساس، بر آن شدیم تا برای اولین بار، برترین کارفرمایان نمایشگاه کار را از نگاه شما کارجویان عزیز انتخاب کنیم.  آنچه برای تیم برگزاری نمایشگاه کار، رویکرد حرفه‌ای کارفرما محسوب می‌شود نه تعداد رزومه‌های دریافتی یک سازمان است و نه مشهور بودن برند تجاری آن؛ بلکه آنچه در نمایشگاه کار اهمیت دارد و برند کارفرمایی مناسبی در ذهن نیروی متخصص باقی خواهد گذاشت، شاخص‌های زیر است که مبنای رده بندی کارفرمایان قرار گرفته است:
  •  تعریف موقعیت‌های شغلی نمایشگاهی تا حداکثر ۱۰ روز پیش از نمایشگاه در پنل جاب ویژن
تعریف موقعیت‌های شغلی پیش از نمایشگاه، کارجویان را از حوزه های استخدامی هر شرکت آگاه خواهد کرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بصورت هدفمند در نمایشگاه حاضر شده و از غرفه‌های آن بازدید نمایند.
  • ارائه موقعیت‌های شغلی برای افراد با کمتر از ۲ سال سابقه کار
یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نمایشگاه کار آن است که موقعیت‌های استخدامی مناسبی برای نیروی کار با سابقه کاری کم فراهم نماید. بنابراین یکی از شاخص‌های مهم، آن بود که سازمان‌ها موقعیت‌های شغلی‌ای تعریف کنند که افراد با سابقه کاری کمتر از دو سال بتوانند در آن‌ها استخدام شوند.
جالب اینجاست که در نتیجه اعلام این شاخص، ۱۹۱ موقعیت شغلی ارائه شده در نمایشگاه، برای افراد با سابقه کاری کمتر از ۲ سال تعریف شد.
  • برقراری ارتباط حضوری و چهره به چهره با کارجویان و ارزیابی اولیه آن‌ها در نمایشگاه
برقراری ارتباط حضوری و چهره به چهره یکی از اصلی‌ترین مزایای نمایشگاه‌های کار است.
لذا براساس نظرسنجی صورت گرفته از بازدیدکنندگان نمایشگاه کار، از آن‌ها سوال کردیم که با نمایندگان کدامیک از شرکت‌ها در محل غرفه آن‌ها گفتگو داشتند. در این نظرسنجی بیش از ۷۰۰ نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه کار شرکت کردند و شرکت‌هایی که تعداد قابل قبولی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اذعان به گفتگو و ارتباط حضوری با نمایندگان آن شرکت‌ها داشته‌اند، نمره این شاخص را دریافت نمودند.
  • معرفی بهتر سازمان به کارجویان
آشنایی با رویکردها و استراتژی‌های منابع انسانی شرکت‌ها یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نمایشگاه برای بازدیدکنندگان آن است. هر سازمانی که بتواند بهتر خود را به نیروی متخصص معرفی کند، بطور حتم در آینده استخدام های بهتری خواهد داشت و نیروی کار توانمند علاقمند به حضور در این سازمان‌ها خواهد بود.
این شاخص نیز براساس یکی دیگر از سوالات نظرسنجی ذکر شده در قسمت قبل و براساس نظر بازدیدکنندگان ارزیابی شده است.
  • ارائه بازخورد و تعیین وضعیت رزومه های دریافتی در نمایشگاه کار
مهم‌ترین دغدغه‌ای که از سوی بازدیدکنندگان نمایشگاه بصورت مستمر با ما در میان گذاشته می‌شد، تعیین وضعیت کردن رزومه‌ها و ارائه بازخورد مناسب به آن‌هاست. از نظر ما کمترین حق یک کارجو که وقت مناسبی گذاشته و برای بازدید از نمایشگاه و استخدام در یک شرکت، به غرفه یک شرکت مراجعه کرده، آن است که از بازخورد آن سازمان نسبت به رزومه خود آگاه شده و بداند که تصمیم سازمان برای همکاری با او چیست. بلاتکلیف ماندن رزومه و درخواست کارجو هیچگونه توجیهی ندارد و باید سازمان‌ها پس از اتخاذ تصمیم، کارجویان را از وضعیت درخواستش مطلع نمایند.
بنابراین این شاخص بعنوان مهم‌ترین شاخص رده بندی با وزن ۲ در محاسبات اعمال شد.
در همین راستا، سازمان‌هایی که تمام رزومه‌های دریافتی خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ آذر ماه در پنل جاب ویژن تعیین وضعیت کرده و به کارجویان بازخورد داده باشند در این شاخص نمره کامل کسب نمودند.
 پس از اجرای این رده بندی، ۱۵ شرکت زیر بعنوان برترین‌ها انتخاب شدند.
سه سازمان برتر: توسن / ایرانسل / اسنپ
نانو الوند
 یکتانت / مکتب خونه / ترجمیک
قبولی
 اول مارکت
 پیشتازان صنعت فراز ارتباط
 رستافن ارتباط
سحاب پرداز
 آدوراطب
متراژ
بیمه سامان
 نکته آخر و مهم آنکه جاب ویژن و دبیرخانه نمایشگاه کار در حال جمع آوری آمارهای جامعی از استخدام‌های نهمین نمایشگاه کار شریف هستند و تا پایان دی ماه ۱۳۹۷ آماری از تمامی این استخدام‌ها بصورت رسمی منتشر خواهد شد.
در صورتی که در زمینه ترجمه یا ویراستاری، مسلط هستید و تجربه دارید، شما نیز می‌توانید فرم استخدام مترجم ترجمیک را به صورت آنلاین پر کنید تا همکاران ما برای مراحل بعدی با شما تماس بگیرند.

2 دیدگاه در «ترجمیک؛ رتبه سوم کارفرمای برتر نمایشگاه کار شریف»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.