تولید محتوا برای وب‌سایت فروشگاهی

نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدا تنها فرصتی طلایی برای افرادی بودند که توانایی مالی کافی برای راه‌اندازی فروشگاه واقعی را نداشتند. ولی به دنبال رشد سریع تکنولوژی و استقبال گسترده از فروشگاه‌های آنلاین مالکان فروشگاه‌های حقیقی نیز اقدام به بازگشایی شعبات اینترنتی خود کردند. تا جایی که امروزه فروش اینترنتی از فروش فیزیکی پیشی گرفته و بازار کسب و کار‌های آنلاین به شدت داغ شده است. چراکه مزایای فروشگاه‌های اینترنتی واقعا وسوسه‌کننده است: عدم محدودیت در فضای فروشگاه، امکان خرید آسان برای مشتری، امکان جذب طیف وسیع‌تری از مشتریان و… همگی از این مزایا هستند.

روشن است که به تبع محبوبیت فروشگاه‌های اینترنتی، رقابت در میان آن‌ها نیز افزایش یافته است. در این بازار گرم رقابت، تولید محتوای متنی سئوشده چیزی است که موجب تمایز و در نهایت موفقیت خواهد شد.

البته عوامل دیگری نیز بر عملکرد و موفقیت فروشگاه‌های اینترنتی تأثیرگذار هستند، ولی در میان آن‌ها تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی، حرف اول را می‌زند. چراکه رابطه مستقیمی با تعداد بازدید از فروشگاه دارد. ناگفته پیداست که به هر اندازه که محتوای فروشگاه اینترنتی جذاب‌تر و باکیفیت‌تر باشد، به همان میزان در جلب نظر بازدید‌کنندگان و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات موفق‌تر عمل می‌کند.

تولید محتوا برای فروشگاه‌های اینترنتی با سایت‌های محتوامحور تفاوت دارد. نه تنها مضمون مطالب بلکه نوع چیدمان و انتشار آن‌ها نیز متفاوت است. در این مطلب با سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک همراه باشید تا با هم تولید محتوا برای فروشگاه‌های اینترنتی را آموزش ببینیم.

مطالب مرتبط:

پاسخ به ۲۵ سوال رایج درباره سئو و تولید محتوا

تولید محتوا برای صفحه محصول

فروشگا‌ه‌های اینترنتی دو کانال متفاوت برای انتشار محتوا دارند. یکی از این کانال‌ها صفحه مربوط به خود محصول است که برای توضیحات فنی و بررسی محصول درنظر گرفته شده است. کانال دیگر بخش بلاگ (Blog) فروشگاه است که در آن اخبار و مقاله‌های جانبی منتشر می‌شوند. در ادامه به بررسی اصول و نکات تولید محتوا برای هر کدام از این صفحات در یک فروشگاه‌ اینترنتی می‌پردازیم.

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

محصولات را دسته ‌بندی کنید

یکی از دلایلی که افراد را برای خرید اینترنتی تشویق می‌کند، صرفه جویی در زمان خرید است. اگر یک فروشگاه آنلاین که تعداد زیادی کالا برای عرضه دارد، محصولات خود را دسته‌بندی نکند، یافتن و مقایسه محصولات برای مشتری زمان‌بر و دشوار خواهد شد. این امر برای فروشگاه‌هایی مانند دیجیکالا که به فروش انواع مختلفی از محصولات می‌پردازند، اهمیتی بیشتری پیدا می‌کند.

با کمک الگوی PHP MVC و نرم افزار‌های تحت وب مانند آنگولار و کالایاب، دسته‌بندی کالا‌ها بر اساس ویژگی‌های مختلف مانند جنس، رنگ، کاربرد، جنسیت مصرف کننده و … امکان‌پذیر خواهد بود.

برای صفحه دسته بندی محصولات، محتوای مناسب تولید کنید

پس از آن‌که محصولات دسته‌بندی شدند، باید برای صفحه مربوط به نمایش دسته بندی کالا‌ها محتوای مناسب تولید کنیم تا مشتری بتواند با مشاهده تصاویر و توضیحات محصولات، کالای دلخواه خود را از میان انواع مشابه انتخاب نماید.

اگر تمام ویژگی‌ها و مشخصات هر کالا را در کنار تصویر آن قرار دهیم، تعداد کالا‌های نمایش داده شده در هر صفحه کاهش یافته و مشتری امکان مقایسه کالا‌ها با یکدیگر را نخواهد داشت و انتخاب کالا بسیار دشوار و خسته‌کننده خواهد شد.

بهترین روش برای درج توضیحات مربوط به هر کالا این است که توضیح بسیار مختصری مانند نام، مدل، کاربرد، امتیاز، قیمت و تخفیفات را در پایین عکس محصول درج کنید و سپس لینک مشاهده جزئیات را قرار دهید تا اگر مشتری نیاز به توضیحات کامل‌تری در مورد آن محصول داشت، بتواند آن‌ها را در یک صفحه جداگانه مشاهده کند.

البته برای محصولاتی که توضیحات زیادی ندارند و می‌توان جزئیات مربوط به آن‌ها را در کمتر از ۵۰ کلمه وارد کرد، می‌توان از ابتدا مشخصات کامل محصول را در کنار تصویر آن در صفحه دسته‌بندی درج کرد.

توضیحات کامل هر کالا را درج کنید

در وب‌سایت‌های فروشگاهی هر کالا صفحه مخصوص به خود را دارد که معمولاً موارد زیر در آن وارد می‌شوند:

  • عکس
  • نام کامل
  • برند
  • کشور سازنده
  • رنگ
  • سایز
  • قیمت
  • امتیاز کاربران
  • نوع گارانتی
  • راهنمای خرید
  • دکمه خرید (CTA)
  • ویژگی‌ها
  • نقد و بررسی
  • نظرات کابران
  • پرسش و پاسخ
  • کالا‌های مرتبط

بسته به سلیقه طراح یا درخواست مالک فروشگاه، ممکن است مواردی به این لیست اضافه یا کم شود.

تولید محتوا برای وب‌سایت فروشگاهی

بخش مشخصات و نقد و بررسی محصول بخش‌هایی هستند که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند تولید محتوا توسط فروشگاه محتوای حرفه‌ای هستند.

مشخصات هر کالا را می‌توان به دو صورت تهیه کرد: ۱) فهرست وار ۲) پاراگراف

نوع اول معمولاً به نوع دوم ارجحیت دارد، چرا که هم مطالعه مشخصات را راحت‌تر می‌کند، هم امکان مقایسه با سایر کالا‌ها را تسهیل می‌نماید. گاهی برخی از سایت‌های فروشگاهی از هر دو نوع در صفحه مربوط به محصول استفاده می‌کنند.

توجه داشته باشید که توضیحات مربوط به کالا نباید طولانی و خسته‌کننده باشد و توصیه می‌شود که کمتر از ۵۰۰ کاراکتر برای این قسمت استفاده شود.

در بخش نقد و بررسی می‌توان ویژگی‌ها و مشخصات فنی محصول را با زبان ساده‌تر توضیح داد و کاربر را برای خرید محصول تشویق کرد. در قسمت نقد و بررسی نباید تنها به نکات مثبت کالا اشاره شود، بلکه باید با توضیح مختصر نکات منفی، اعتماد مشتری را به خود جلب کرد. در این زمینه می‌توان از ترجمه محتوای فروشگاه‌های معتبر خارجی استفاده کرد.

نکته: ممکن است برخی فروشگاه‌های آنلاین بخش نقد و بررسی نداشته باشند، ولی درج مشخصات کالا الزامی است.

همچنین در این صفحه می‌توانید از ویدئوهای کوتاه برای نشان دادن طرز کار و جرئیات محصول نیز بهره بگیرید. بهتر است ویدئو‌ها با استفاده از محصولات خود فروشگاه تولید شوند. استفاده از ویدئوهای ضبط شده توسط سایت‌های دیگر ممکن است به اعتماد کاربران خدشه وارد کند.

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

تولید محتوا برای قسمت بلاگ فروشگاه اینترنتی

بازاریابی محتوا به‌معنای واقعی در صفحه بلاگ فروشگاه، خودش را نشان می‌دهد. در این صفحه نباید تنها بر فروش محصولات تمرکز شود، بلکه باید با ارائه اطلاعات مفید و سرگرم‌کننده کاربران را برای بازدید از سایت مشتاق کرد.

در این صفحه می‌توان با استفاده از تصاویر خیره‌کننده، پوشش دادن آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به محصولات موجود در سایت، معرفی پرچم‌داران هر برند، تخفیفات فصلی و مناسبتی، تخفیفات اولین خرید، راهنمای خرید، پر فروش‌ترین کالا‌ها و … مشتریان را به بازدید از کالا‌های فروشگاه دعوت کرد.

کلام آخر

توصیه می‌شود که محتوای صفحه مربوط به هر محصول با تأکید بیشتر بر دریافت ترافیک ارگانیک و محتوای صفحه بلاگ با تأکید بیشتر بر دریافت ترافیک مستقیم و ارجاعی تولید شوند.

محتوای سایت‌های فروشگاهی حتی گاهی تأثیر بیشتری نسبت به کیفیت و قیمت کالا‌ها در جذب مشتریان دارد. فروشگاه‌های آنلاین معتبر برای تولید محتوا، از نویسندگان حرفه‌ای محتوا بهره می‌برند. حتی می‌توانند محتواهایی به زبان‌های دیگر منتشر کنند. در این راستا فعالیت‌هایی نظیر تولید محتوا انگلیسی انجام می‌دهند. ولی اگر شما به تازگی سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید یا توانایی مالی برای استخدام محتواکار ثابت ندارید، می‌توانید تولید محتوای فروشگاه خود را به کارشناسان یا فروشگاه‌های تولید محتوا برون سپاری کنید.

اگر برای فروشگاه اینترنتی خود به تولید محتوای متنی نیاز دارید، می‌توانید روی کمک ترجمیک حساب کنید. ترجمیک با صدها نویسنده حرفه‌ای و متخصص در خدمت شماست.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه استخدام مترجم و ارسال رزومه، به جمع نویسندگان و مترجمان ما اضافه شوید.

7 دیدگاه در «نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی»

  1. سلام,
    به نظرتون برای فروش کپی تابلو های نقاشی معروف و پوستر فیلم چه نوع محتوایی تولید بشه بهتره ؟
    آموزش در مورد دکوراسیون یا توضیحات در مورد خود اثر؟ یا این که اصلا موضوع دیگه ای؟
    تابلو ها باید یک تم وموضوع داشته باشند یا متنوع باشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.