هر آن‌چه که باید درباره سئو و تولید محتوا بدانید

پاسخ به ۲۵ سوال رایج درباره سئو و تولید محتوا

درباره سئو و تولید محتوا چه می‌دانید؟ شاید شما هم یک کسب و کار دارید و می‌خواهید که برای آن وب‌سایت ایجاد کنید. اما پس از ایجاد وب‌سایت چه می‌شود؟ آیا تنها ایجاد یک وب‌سایت برای رسیدن به اهدافتان کافی است؟ اگر از تبلیغات کلیکی و تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید، دیگر نیازی به تولید محتوا نخواهید داشت؟ چگونه به رتبه بالایی در نتایج جست و جو دست یابید؟

در این مواقع تکنیک‌های بازاریابی محتوایی مانند سئو و تولید محتوای متنی به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند. با توجه به تعدد رقبا در زمینه سئو و تولید محتوا برای کسب و کارهای مختلف، آگاهی از اصول و مبانی سئو و تولید محتوا قبل از هرگونه اقدامی ضروری به نظر می‌رسد.

با توجه به اهمیت این موضوع، لیستی از رایج‌ترین و مهم‌ترین سوالات در زمینه سئو و تولید محتوا را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. برای آشنایی با ۲۵ سوال رایج در زمینه سئو و تولید محتوا در ادامه این مقاله وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

آیا هوش مصنوعی جایگزین کارشناسان محتوا می‌شود؟

در این مطلب خواهید خواند:

سوالات عمومی سئو و تولید محتوا

سئو (SEO) چیست؟

بهینه‌سازی موتورهای جست و جو (SEO) به مجموعه‌ای از فرآیندهایی گفته می‌شود که برای بهبود رتبه وب‌سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو (SERP) استفاده می‌شود. معمولا مهم‌ترین موتور جست و جویی که در این فرایند در نظر گرفته می‌شود، گوگل است. با این حال بسته به جامعه هدف و محل فعالیت شما احتمالا بهبود رتبه‌بندی سایت از نظر یاندکس و بینگ نیز برای شما مفید خواهد بود.

چگونه با سئو رتبه سایت خود را بهبود دهیم؟

این سوال، تا حدودی کلی است و برای هر وب‌سایت باید از استراتژی سئو جداگانه‌ای استفاده کرد. با این‌حال، این چند راه‌کار به صورت عمومی برای بهبود رتبه وب‌سایت‌ها مفید هستند:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • بازاریابی محتوا
  • رعایت اصول سئوی فنی
  • لینک‌سازی داخلی
  • بک‌لینک گرفتن
  • و …
چگونه رتبه سایت خود را بهبود دهیم؟
چگونه رتبه سایت خود را بهبود دهیم؟

آیا کسب و کار من به سئو نیاز دارد؟

بیشتر مشاغل برای پیشرفت و افزایش فروش به سئو نیاز دارند. در واقع اگر شما برای معرفی و فروش بیشتر محصولات خود، یک‌ وب‌سایت ایجاد کرده‌اید، باید مخاطبان وب‌سایت شما را پیدا کنند. مشتریانی که از قبل با شما آشنا هستند، با جست و جوی نام برندتان در گوگل، وب‌سایت شما را پیدا خوهند کرد. اما افرادی که با برند شما آشنایی ندارند، چه‌طور؟

این‌جاست که باید از سئو و بازاریابی محتوایی استفاده کنید. سئو به شما کمک می‌کند تا رتبه خوبی برای کلمات کلیدی که مشتریان احتمالی شما جست و جو می‌کنند، پیدا کنید. بدون سئو، این احتمال وجود دارد که رقبای شما از نظر رتبه کلمات کلیدی مرتبط از شما پیشی بگیرند.

سئو چگونه کار می‌کند؟

گوگل و هر موتور جست و جویی از تعدادی الگوریتم برای ارزیابی رتبه وب‌سایت‌ها و نشان دادن آن‌ها به افراد استفاده می‌کنند. در واقع مهم‌ترین دارایی موتورهای جست و جو، کاربران آن‌ها هستند، پس برایشان مهم است که نتایجی را به آن‌ها نشان دهند که کاربردی هستند.

اقدام اصلی که در سئو انجام می‌شود، هماهنگ کردن وب سایت شما با آنچه موتورهای جست و جو و کاربران به دنبال آن هستند، است. در واقع با سئو به موتورهای جست و جو می‌گویید که چرا وب‌سایت شما ارزش نشان دادن به مخاطبان را دارد و از اینت طریق مخاطبان جدید را به سایت خود هدایت می‌کنید.

چرا وب‌سایت من در گوگل رتبه بندی نمی‌شود؟

اگر وب سایت یا صفحه وب شما در گوگل رتبه‌بندی نمی‌شود، ممکن است به این دلیل باشد که ایندکس نشده است. لینک صفحه خود را در سرچ کنسول سایت خود وارد کنید: اگر URL موردنظر ثبت نشده باشد، نمی‌تواند در صفحه نتایج جست و جو نشان داده شود.

شاید هم گوگل هنوز آن را پیدا نکرده باشد. در این صورت برای ایندکس شدن آن درخواست دهید. شاید هم یک مشکل فنی وجود دارد که باید آن را حل کنید. به عنوان مثال، خزنده‌های وب از طریق robots.txt مسدود شده‌اند.

اگر لینک وجود دارد و هیچ مشکل فنی هم وجود ندارد، صفحه واجد شرایط نمایش در نتایج جست و جو است. با این حال، ایجاد یا بهبود رتبه‌بندی به زمان نیاز دارد. هم‌چنین مدت زمان لازم برای رسیدن به صفحه اول به کیفیت و کمیت رقبای شما هم بستگی دارد. از همین روی، دائما باید سئو سایت خود را آنالیز کنید.

چرا ترافیک سایت من کاهش یافته است؟

معمولا مهم‌ترین دلیل برای کاهش رتبه وب‌سایت‌ها، افت رتبه‌‌شان درنتایج جست و جو است. در واقع سه سایت اول صفحه اول نتایج جست و جو، بیشترین میزان ترافیک را به خود اختصاص می‌دهند. هم‌چنین اگر برای کلمات کلیدی موردنظر خود از تبلغات گوگل استفاده کرده بودید و اکنون این تبلیغات را غیرفعال کرده‌اید، این هم دلیل احتمالی برای افت رتبه وب‌سایتتان است.

چه عواملی باعث افت رتبه وب‌سایت‌ها می‌شوند؟

الگوریتم‌های گوگل دائما در حال بررسی محتواهای جدید و انطباق با رفتار کاربران است، از همین روی رتبه‌بندی دائما در حال نوسان است. هم‌چنین سالانه تعداد زیادی آپدیت برای الگوریتم‌های گوگل اعمال می‌شود که این نیز بر رتبه وب‌سایت‌ها تاثیر می‌گذارد. این آپدیت‌ها به منظور نشان دادن نتایج بهتر به کاربران ایجاد می‌شوند.

مطالب مرتبط:

چک‌لیست سئو داخل صفحه برای سال ۱۴۰۲

اگر ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما به طور ناگهانی و قابل توجهی کاهش یافته است، شاید یک مشکل فنی وجود دارد یا این‌که گوگل وب‌سایت شما را جریمه کرده است. به سرچ کنسول مراجعه کنید تا از صحت صفحه و ایندکس بدون مشکل آن مطمئن شوید.

اگر ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما به طور ناگهانی و قابل توجهی کاهش یافته است، شاید یک مشکل فنی وجود دارد یا این‌که گوگل سایت شما را جریمه کرده است.
اگر ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما به طور ناگهانی و قابل توجهی کاهش یافته است، شاید یک مشکل فنی وجود دارد یا این‌که گوگل سایت شما را جریمه کرده است.

عامل دیگری که بر ترافیک ارگانیک تأثیر می‌گذارد، رفتار کاربر است. برای مثال طبیعی است که محتواهای مربوط به غذاهای شب یلدا، در اواسط و اواخر آذر بازدید بالایی داشته باشند ولی در فروردین با کاهش ترافیک مواجه شوند.

چه مدت طول می‌کشد تا رتبه‌بندی گوگل اعمال شود؟

هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید، ممکن است که تا یک سال طول بکشد تا رتبه وب‌سایت شما تا حدودی قطعی شود. در این زمان، احتمالاً نوسانات رتبه‌بندی شدیدی را تجربه خواهید کرد. مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به صفحه اول، به میزان منابعی که اختصاص می‌دهید و سطح رقابت، بستگی دارد.

هم‌چنین زمان مورد نیاز برای رتبه‌بندی به کلمات کلیدی نیز بستگی دارد. برای مثال شاید برای کسب رتبه مناسب برای عبارت «تعمیر لپ‌تاپ در منطقه ۵» تنها به دو سه ماه زمان نیاز داشته باشید. ولی برای کسب رتبه برای «تعمیر لپ‌تاپ» به بیشتر از یک سال زمان نیاز داشته باشید.

مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی گوگل چیست؟

عوامل مختلفی را می‌توان برای رتبه‌بندی گوگل در نظر گرفت. در واقع بر طبق نظر بعضی منابع، تعداد این عوامل به بیش از ۱۰۰ عدد نیز می‌رسد. با این حال اگر به صورت کلی بخواهیم این عوامل را بررسی کنیم، باید به سه معیار ارتباط، کیفیت و قابلیت استفاده اشاره کنیم:

مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی گوگل چیست؟
مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی گوگل چیستند؟

ارتباط مقاله با موضوع جست و جو

محتوا باید هدف جست و جو (دلیل جست و جوی کاربر) را برآورده کند. یکی از عواملی که گوگل مد نظر دارد، وجود کلمات کلیدی در صفحه است. با این حال استفاده بیش از حد یا استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط، نه تنها تاثیر مثبتی بر سئو ندارد، بلکه گاهی باعث جریمه وب‌سایت شما نیز می‌شود.

کیفیت مقاله آنلاین

گوگل مفیدترین نتایج را در اولویت قرار می‌دهد. یکی از عواملی که در نظر می‌گیرد، تعداد وب‌سایت‌های برجسته‌ای است که به صفحه لینک می‌دهد. در واقع تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها یکی از عوامل موثر در تعیین کیفیت رتبه وب‌سایت شما است.

قابلیت استفاده و تجربه کاربری

صفحات وب باید تجربه‌ای عالی را به کاربران ارائه دهند. آنها باید سریع، سازگار با موبایل و ایمن باشند.

البته این سه معیار، نسبتا خیلی کلی هستند و هر کدام عوامل بسیاری را در بر می‌گیرند.

آیا باید سئو و PPC (تبلیغات کلیکی) را با هم انجام دهیم؟

استفاده از SEO و PPC برای اجتناب کردن از اتکا به یک منبع واحد از ترافیک ایده خوبی است. معمولا تبلیغات کلیکی نتایجی فوری را برای شما فراهم می‌کنند. اما باید دنبال راهکارهایی باشید که بازده این تبلیغات را به حداکثر برساند. سئو نتایج پایدارتری را به همراه دارد ولی به نتیجه رسیدن توسط آن به زمان بیشتری نیاز دارد.

در ابتدای مسیر، استفاده از یک استراتژی سئو بلند مدت به همراه یک کمپین تبلیغات ایده خوبی به شمار می‌آید.

آیا رسانه‌های اجتماعی بر رتبه‌بندی وب‌سایت من تاثیر می‌گذارد؟

به صورت مستقیم خیر. در واقع رسانه‌های اجتماعی یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل نیستند. گوگل هنگام تعیین رتبه‌بندی وب‌سایت، اشتراک‌ها، فالوورها یا تعاملات را در نظر نمی‌گیرد. اما، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تأثیر غیر مستقیمی بر سئو داشته باشد:

  • امکان ظاهر شدن محتوای رسانه‌های اجتماعی (مخصوصا لینکدین) در نتایج جست و جو زیاد است. بنابراین، این امر بر برندینگ کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد.
  • افرادی که با نام تجاری شما در رسانه‌های اجتماعی درگیر هستند، احتمالا در موتورهای جست و جو نیز نام برند شما را تایپ می‌کنند.
  • رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند تا بازخوردها و معیارهایی را جمع آوری کنید که بر استراتژی سئوی شما نیز تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید که مخاطب شما کدام موضوعات محتوایی را ترجیح می دهد.
  • هم‌چنین بینگ هنگام تعیین رتبه‌بندی سیگنال‌های اجتماعی را نیز در نظر می‌گیرد. ممکن است که سایر موتورهای جست و جو نیز این عوامل را در نظر بگیرند.

تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

به بیان ساده، سئو کلاه سفید خوب است و سئو کلاه سیاه بد است. سئو کلاه خاکستری هم همانند شمشیری دولبه است که هم می‌تواند برای وب‌سایت شما نتایج مثبتی به ارمغان بیاورد و هم این‌که گاهی به سایت شما آسیب برساند.

برخی از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید
برخی از تکنیک‌های سئوی کلاه سفید

در سئو کلاه سفید، از استراتژی‌ها و ترفندهایی استفاده می‌کنید که به طور طبیعی به وب سایت شما کمک می‌کنند تا در نتایج جست و جو رتبه بهتری کسب کنید. این استراتژی‌ها با قوانین گوگل همسو هستند. برخی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • تحقیق و ادغام کلمات کلیدی
  • بهبود سرعت صفحه
  • تولید محتوای متنی مخاطب‌پسند و مطابق با اصول سئو
  • و …

ترفندهای سئو کلاه سفید با قوانین گوگل مطابقت دارند و به سایت شما کمک می‌کنند تا در نتایج جست‌وجو رتبه بهتری داشته باشید. البته این نکته نیز قابل ذکر است که نتیجه گرفتن با این ترفندها، زمان‌بر است و یک شبه نمی‌توانید که به رتبه بالایی دست یابید.

در سئوی کلاه سیاه هم از روش‌هایی استفاده می‌کنید که به سرعت رتبه سایت شما را افزایش می‌دهد اما در عین حال برخلاف قوانین گوگل است. اگرچه ممکن است که کسب رتبه‌های بالا با این روش‌ها وسوسه‌انگیز به نظر برسد اما دوامی نخواهد داشت. یکی از اهداف آپدیت‌های مداوم الگوریتم‌های گوگل، شناسایی ترفندها و روش‌های سئو کلاه سیاه و مقابله با آن‌ها است.

مطالب مرتبط:

مزایا و معایب سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری

سئوی کلاه خاکستری نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید، بلکه چیزی بین این دو است. سئو کلاه خاکستری، کاری نیست که شما با کمال میل به گوگل اطلاع دهید که در حال انجام آن هستید. اما چیزی هم نیست که صد در صد برای آن جریمه شوید. سئوی کلاه خاکستری این روزها در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، باید توجه داشته باشید که این کار خطرناک است. ممکن است که گوگل، سایت شما را به دلیل استفاده از چنین ترفندهایی جریمه کند.

سوالات متداول سئو فنی

سئوی فنی چیست؟

سئوی فنی زیرساخت فنی سایت شما را بهینه می‌کند تا موتورهای جست و جو راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشند و تجربه بهتری را به کاربران ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌‌ها در سئو فنی این است که مطمئن شوید که گوگل به راحتی سایت شما را بررسی می‌کند و ساختار آن را درک می‌کند.

سایت شما همچنین باید سریع، امن و سازگار با موبایل باشد. برای بهبود سئوی فنی، معمولاً به کمک یک متخصص سئو فنی یا توسعه‌دهنده وب نیاز دارید.

تفاوت بین سئو داخلی و سئو فنی چیست؟

سئوی درون صفحه شامل بهینه‌سازی عناصر صفحه وب مانند محتوای صفحات، کلمات کلید، تگ‌های عنوان، بهینه‌سازی URL و استفاده از متادیسکریپشن مناسب با هدف کسب رتبه بهتر در گوگل است. در حالی که سئو فنی در مورد بهینه‌سازی زیرساخت فنی سایت شما و بهبود تجربه صفحه است.

برای این‌که وب‌سایت شما رتبه خوبی کسب کنید، باید هم به سئو داخل صفحه، هم سئو خارج صفحه و هم سئو فنی توجه کنید.

چه عددی برای سرعت صفحه مناسب است؟

به گفته گوگل، اگر بارگذاری صفحه شما بیش از سه ثانیه طول کشد، احتمال پرش و ترک صفحه توسط کاربر تقریباً سه برابر می‌شود. البته سرعت صفحه یک معیار کلی است و مراحل مختلفی را در بر می‌گیرد. در واقع از فاصله کلیک کاربر بر صفحه تا نشان دادن محتوای کامل را سرعت صفحه می‌نامیم. بهتر است که سرعت صفحه شما کمتر از ۱ یا ۲ ثانیه باشد.

کدهای اسکیما چیستند؟

فرض کنید که در کلاسی شرکت کرده‌اید که جمعیت زیادی در آن حاضر هستند. در حالت عادی، پیدا کردن مشخصات و اطلاعات شما برای استاد طول می‌کشد. اما اگر تمامی اطلاعات شامل نام، سن، هدف از شرکت در دوره و … هر فراگیر به صورت خلاصه و جداگانه در اختیار کاربر قرار بگیرد، چه؟

کدهای اسکیما دقیقا حکم همین اطلاعات خلاصه‌ای هستند که شما درباره هر صفحه و مقاله‌تان در اختیار گوگل قرار می‌دهید. با استفاده از این کدها به گوگل می‌گویید که صفحه شما درباره چیست، به چه موضوعاتی می‌پردازد، برای چه کاربرانی مفید است و …

با استفاده از کدهای اسکیما به گوگل می‌گویید که صفحه شما درباره چیست، به چه موضوعاتی می‌پردازد، برای چه کاربرانی مفید است و …

کدهای اسکیما بسته به نوع صفحه انواع مختلفی مانند faq، how to، service، breadcrumb و … را در بر می‌گیرند. یک صفحه بسته به مطالبی که در آن به کار رفته است، می‌تواند یک یا چندین کد اسکیما داشته باشد.

مطالب مرتبط:

آشنایی کامل با کدهای اسکیما و تاثیر آن‌ها بر سئو

چگونه برای صفحات وب‌سایتمان کد اسکیما تهیه کنیم؟

می‌توانید این امر را به توسعه دهندگان وب‌سایتتان را بسپارید. هم‌چنین ابزارهای آنلاین و رایگانی وجود دارند که اطلاعات را در آن‌ها وارد می‌کنید و آن‌ها به شما کد اسکیما تحویل می‌دهند. از جمله این ابزارها می‌توان به technicalseo، webcode، schemantra و … اشاره کرد.

سوالات متداول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوایی فرآیند ایجاد و توزیع محتوا به منظور تبلیغ برند شما است. اما بازاریابی محتوایی دقیقا چه ارتباطی با سئو دارد؟ با نگارش و تهیه محتوایی که کاربران مرتبط آن را جست و جو می‌کنند، رتبه وب‌سایت خود را در موتورهای جست و جو بهبود می‌دهید و ترافیک بیشتری را به دست خواهید آورد.

هم‌چنین گوگل سایت‌هایی را رتبه‌بندی کند که تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد را نشان می‌دهند. محتوای با کیفیت به نشان دادن این عوامل کمک می‌کند. هم‌چنین سئو و تولید محتوا با هم رابطه‌ای مستقیم دارند.

طول محتوای من و تعداد کلمات آن به چه صورت باید باشد؟

طول محتوای شما بر اساس آنچه برای خواننده مفید است، تعیین می‌شود و قانون ثابتی ندارد. محتوای شما باید نیازهای کاربرانتان را برآورده سازد ولی آن‌قدر ننویسید که وقت آن‌ها را تلف کنید. مطلب شما در عین خلاصه بودن باید جامع هم باشد و در پایان مقاله، علامت سوالی در ذهن مخاطب باقی نمانده باشد.

البته به صورت کلی می‌توان گفت که در تولید محتوای مقالات وبلاگی، برای هر پست، ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه مناسب است. البته بعضی مطالب به کلمات بیشتری نیاز دارند که به آن‌ها ابرمحتوا گفته می‌شود. ابرمحتوا برای سئو مفید است و بیشتر برای موضوعات تخصصی و جامع استفاده می‌شود.

چگونه می‌توانم محتوایی سئو پسند ایجاد کنم؟

شما با ایجاد محتوایی که نیازهای و دغدغه‌های جست‌وجوگران را برآورده می‌کند، محتوایی سئو پسند ایجاد می‌کنید. فراموش نکنید که هدف از الگوریتم‌های گوگل و سئو نشان دادن بهترین، مرتبط‌ترین و کاربردی‌ترین مقالات به افرادی است که در گوگل، چیزی را جست و جو می‌کنند.

چگونه می‌توانم محتوایی سئو پسند ایجاد کنم؟
چگونه می‌توانم محتوایی سئو پسند ایجاد کنم؟

در ادامه راهنمای گام به گام ساده‌ای از شیوه تهیه مقالات مخاطب‌پسند و سئوپسند را برای شما بیان کرده‌ایم:

  • برای شناسایی موضوعات پرطرفدار، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • هدف جست و جو را تجزیه و تحلیل کنید تا به آن‌چه دقیقا کاربران می‌خواهند، دست یابید.
  • مناسب‌ترین قالب بازاریابی محتوایی را انتخاب کنید (این امر به مخاطبان شما و موضوع موردنظر بستگی دارد. برای مثال گاهی برای یک موضوع، ویدئو قالب بسیار مناسب‌تری به شمار می‌آید تا یک مقاله و برعکس).
  • با در نظر گرفتن مخاطب هدف، محتوا را بنویسید.
  • محتوای خود را با استفاده از ترفندهای سئوی درون صفحه، بهینه کنید.

آیا محتوای تکراری به رتبه‌بندی وب‌سایت آسیب می‌رساند؟

محتوای تکراری معمولا به رتبه‌بندی وب‌سایت شما آسیب می‌رساند. اگر محتوای شما، با دیگر سایت‌ها، مشابه باشد، منحصر به فرد محسوب نمی‌شود و دلیلی برای اختصاص رتبه مناسب به آن وجود ندارد. اگر هم محتواهای داخل وب‌سایت شما با هم مشابه باشند، هم‌نوع‌خواری کلمات کلیدی پیش می‌آید که در نهایت می‌تواند باعث افت رتبه تمامی صفحات مشابه شود.

پس از قرار دادن محتوای تکراری (چه با دیگر وب‌سایت‌ها و چه با وب‌سایت خودتان) خودداری کنید.

مطالب مرتبط:

هم‌نوع‌خواری کلمه کلیدی چیست؟

سوالات متداول لینک‌سازی (link building)

لینک‌سازی چیست و چرا انجام می‌شود؟

لینک‌سازی فرآیندی است که باعث می‌شود تا سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما پیوند (لینک) دهند. به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر، بک‌لینک گفته می‌شود. داشتن بک‌لینک‌های متعدد با کیفیت بالا، یکی از عوامل موثر در سئوی خارج از صفحه و بهبود کلی رتبه وب‌سایت شما است.

اساساً، هرچه کمیت و کیفیت بک‌لینک‌های شما بیشتر باشد، گوگل سایت شما را معتبرتر و قابل اعتمادتر می‌داند. همین امر باعث می‌شود که رتبه وب‌سایت شما در نتایج جست و جو بهبود یابد. البته هنگام تهیه بک‌لینک‌ها، با احتیاط گام بردارید.

گوگل دستورالعمل‌های زیادی برای لینک‌های هرزنامه‌ای صادر کرده است تا مدیران وب‌سایت‌ها را از دستکاری رتبه‌بندی منصرف کند. در واقع خرید بک‌لینک نوعی ترفند سئوی کلاه خاکستری و سیاه محسوب می‌شود.

چه کاری باید انجام دهم تا وب‌سایت‌های دیگر به مطالب من پیوند دهند؟

به طور کلی، بهترین راه برای لینک‌سازی و تهیه بک‌لینک، ایجاد محتوایی است که مردم بخواهند آن را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، افراد به صفحه شما لینک می‌دهند تا ارزش محتوایشان بیشتر شود یا این‌که نشان دهند که از مطالب با کیفیت برای تهیه محتواهایشان استفاده کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

آموزش کامل لینک‌های خارجی و راهکارهای بهینه‌سازی آن

کمیت بک‌لینک‌ها مهم‌تر است یا کیفیت آن‌ها؟

به عنوان یک قاعده کلی، در سئو، کیفیت لینک مهم‌تر از کمیت آن است. اگر روی اعداد تمرکز کنید، به احتمال زیاد بک‌لینک‌‌های نامربوط از سایت‌هایی با قدرت دامنه پایین‌تر به دست می‌آورید. گوگل احتمالاً این پیوندها را هنگام ارزیابی سایت شما نادیده می‌گیرد. زیرا فقط به توصیه‌های معتبر و قابل اعتماد اهمیت می‌دهد.

به عنوان یک قاعده کلی، در سئو، کیفیت لینک مهم‌تر از کمیت آن است.
به عنوان یک قاعده کلی، در سئو، کیفیت لینک مهم‌تر از کمیت آن است.

PageRank چیست؟

PageRank یک الگوریتم گوگل است که اهمیت صفحات وب را بر اساس لینک‌هایی که به آنها اشاره می کنند، اندازه می‌گیرد.

این ابزار، مبتنی بر سه ایده اصلی است:

  • صفحات معتبر لینک‌های بیشتری دریافت می‌کنند.
  • صفحات معتبر از سایر صفحات معتبر لینک دریافت می‌کنند.
  • صفحات معتبر باید در جست و جو رتبه بالاتری داشته باشند.

هر صفحه دارای امتیاز PageRank از ۰-۱۰ است. هر چه امتیاز بالاتر باشد، صفحه معتبرتر است. و پیوندهای آن وزن و اهمیت بیشتری دارند.

سخن پایانی

در این مقاله وبلاگ ترجمیک به بررسی مهم‌ترین سوالات رایج در زمینه سئو پرداختیم. در هنگام سئو و تولید محتوا این نکته را به خاطر داشته باشید که این فرایندها زمان‌بر هستند. هم‌چنین دائما باید اقدامات خود را بررسی کنید و در صورت نیاز مسیر و اقدامات خود را تغییر دهید.

اگر به خدمات تولید محتوای متنی نیاز دارید، تنها با چند کلیک سفارش خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید. سفارش تولید محتوای شما توسط نویسندگان متخصص، آشنا با اصول سئو و خوش‌ذوق انجام خواهد شد.

4 دیدگاه در «پاسخ به ۲۵ سوال رایج درباره سئو و تولید محتوا»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.