آیلتس بهتر است یا pte?

برای مهاجرت آیلتس بهتر است یا PTE؟

آزمون آیلتس و PTE از آزمون‌های سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی هستند. می‌توان گفت آزمون آیلتس نسب به PTE معروف‌تر است و در کشورهای بیشتری مورد پذیرش قرار می‌گیرد. با این حال هردوی این آزمون‌ها تفاوت‌‌ها و شباهت‌هایی دارند که بهتر است داوطلبان، این دو آزمون را بشناسند تا آزمون متناسب با خود را انتخاب کنند.

PTE نیز مانند آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. هم‌چنین هر دو آزمون ۴ مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و رایتینگ داوطلبان را مورد سنجش قرار می‌دهد. با این حال در بخش اسپیکینگ آزمون PTE گفت‌و‌گوها توسط کامپیوتر ضبط می‌شود و ممتحن آن‌ را بررسی خواهد کرد. این در حالی است که در آزمون آیلتس، اسپیکینگ به صورت حضوری با ممتحن برگزار می‌شود.

در این مطلب تفاوت‌های این دو آزمون و اینکه کدام آزمون برای مهاجرت مناسب‌تر است را بررسی می‌کنیم. پس اگر در حال گذراندن کلاس آیلتس یا PTE هستید، این مطلب برای شماست؛ با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

چگونه برای آیلتس کامپیوتری آماده شویم؟

چه تفاوتی میان آیلتس و pte وجود دارد؟

در ادامه به تفاوت‌های میان آزمون آیلتس و PTE می‌پردازیم:

PTE مورد پذیرش کانادا نیست.

در حال حاضر آزمون PTE، توسط کانادا پذیرفته نمی‌شود. این در حالی است که آیلتس، آزمونی است که در جهان، شناخته شده است و از سال ۲۰۰۵ نیز توسط IRCC کانادا مورد پذیرش قرار گرفته است.

آیلتس مورد پذیرش بسیاری از کشورها است.

آیلتس اولین آزمون در جهان برای مهاجرت است. آیلتس مورد پذیرش بسیاری از موسسات کشورهایی از جمله استرالیا، کانادا، انگلستان، نیوزلند و.. است.

امکان شرکت در آزمون آیلتس کاغذی وجود دارد.

آزمون pte فقط به شکل آزمون کامپیوتری برگزار می‌شود. این در حالی است که آزمون آیلتس به دو شکل کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. انتخاب نوع آزمون آیلتس بسته به نظر داوطلبان است. بنابراین انواع آزمون آیلتس، این امکان را به شما می‌دهد که متناسب با روحیات و توانایی‌های خود، نوع آزمون مدنظر خود را انتخاب کنید.

آزمون pte
آزمون pte فقط به شکل آزمون کامپیوتری برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس، منصفانه‌تر است.

فرمت آزمون آیلتس به شکلی است که برای شرکت‌کنندگان منصفانه‌تر است. در واقع در آزمون آیلتس این امکان وجود دارد که در صورت لزوم از سوالی صرف‌نظر کنید. در واقع داوطلبان در صورتی که امکان پاسخ به سوالی را ندارند می‌توانند بعدا به آن مراجعه کنند.

این در حالی است که در آزمون pte این امکان وجود ندارد. در این آزمون باید به سوال قبلی پاسخ دهید تا امکان انتقال به سوال بعدی را داشته باشید. بنابراین در آزمون آیلتس این موضوع منصفانه‌تر است و داوطلبان امکان بررسی مجدد و فکر در خصوص هر سوال را دارند.

مطالب مرتبط:

چگونه برای آیلتس کامپیوتری آماده شویم؟

نمره‌دهی آزمون آیلتس منصفانه‌تر است.

تمامی پاسخنامه‌های آزمون آیلتس با رعایت استانداردهای بین‌المللی تصحیح می‌شوند. در واقع تصحیح پاسخنامه توسط نیروی انسانی برخلاف تصحیح pte که با ربات انجام می‌شود، حسن محسوب می‌شود. علاوه بر این جانب انصاف را نیز رعایت می‌کند.

آزمون آیلتس، مورداعتمادتر است.

این آزمون در بیش از ۴۰۰۰ موسسه و در ۱۲۰ کشور مورد پذیرش است. ۱۱۵۰۰ موسسه در جهان به آزمون آیلتس، اعتماد بیشتری دارند. این در حالی است که pte تنها مورد اعتماد بیش از ۳۰۰۰ سازمان و موسسه است.

نتایج آزمون آیلتس سریع‌تر اعلام می‌شود.

نتایج آزمون آیلتس در عرض سه روز قابل دریافت است. این در حالی است که در سایر آزمون‌ها، نتایج در مدت‌زمان طولانی‌تری اعلام می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم دو آزمون آیلتس و pte را مقایسه کنیم. با مقایسه‌ای که بین دو آزمون انجام شد مشخص شد که آزمون آیلتس معتبرتر است. هم‌چنین بر اساس آمار بیان شد که این آزمون توسط موسسات و مراکز بیشتری مورد پذیرش قرار می‌گیرد و از اعتبار بالاتری برخوردار است.

نکتۀ مهم در انتخاب آزمون انگلیسی برای کسب مدرک زبان، آشنایی با انواع این آزمون‌ها و شناخت توانمندی‌های شخصی است. بعد از انتخاب نوع آزمون نیز نقش تست‌های تمرینی و دوره‌های آمادگی این آزمون‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

برای شرکت در دورۀ آیلتس متناسب با سطحتان، مهم‌ترین گام تعیین سطح است. با تعیین سطح آیلتس ترجمیک و شرکت در کلاس آیلتس، نمرۀ ۸ آیلتس را کسب کنید!

یک دیدگاه در «برای مهاجرت آیلتس بهتر است یا PTE؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.