چگونه متون را در پاورپوینت جاستیفای کنیم؟

راهنمای گام به گام جاستیفای متن در پاورپوینت

پاورپوینت، نرم‌افزاری است که همه ما حداقل یک‌بار از آن استفاده کرده‌ایم. این نرم‌افزار کاربردی که همراه همیشگی دانشجویان و دانش‌آموزان است، کاربردهای متفاوتی دارد. از ارائه پروژه‌های کلاسی و پایان‌نامه گرفته تا توضیح یک استراتژی جدید در محل کار.

یادگیری نرم‌افزار پاورپوینت کار سختی نیست و در کمتر از چند ساعت می‌توانید به آن مسلط شوید. با این حال ترفندهایی وجود دارد که به شما در ساختن پاورپوینت‌های حرفه‌ای کمک می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید از قالب‌های پیش‌فرض پاورپوینت استفاده نکنید و قالب‌های جدید را نصب کنید.

یا این‌که با توجه به زمینه ارائه خود، فونت‌های پیش‌فرض را تغییر داده و از فونت‌های شکیل استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌هایی که به زیبایی و حرفه‌ای شدن پاورپوینت شما کمک می‌کند، جاستیفای متون است. در این حالت متون شما ب هم ریخته به نظر نمی‌آیند و خواندن آن‌ها ساده‌تر خواهد شد.

برای آشنایی با راهنمای گام به گام جاستیفای متون در پاورپوینت در ادامه این مقاله سایت ترجمه مقاله ترجمیک همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

راهنمای تصویری پرینت گرفتن فایل‌های پاورپوینت

چگونه متن‌ها را در پاورپوینت جاستیفای (Justify) کنیم؟

ابتدای فایل پاورپوینت خود را باز کنید و سپس به اسلاید مورد نظر بروید. با فشردن دکمه‌های Ctrl+A ابتدا تا انتهای متن موردنظر را انتخاب کنید.

چگونه به جاستیفای متون در پاورپوینت بپردازیم بخش اول

سپس در منوی بالای صفحه، به قسمت home رفته و گزینه‌های مربوط بهParagraphs را مشاهده کنید.

چگونه به جاستیفای متون در پاورپوینت بپردازیم بخش دوم

اگر هدف شما جاستیفای متن در پاورپوینت است، بر سه خطی که به صورت عمودی بر روی هم قرار گرفته‌اند، کلیک و گزینه Justify را انتخاب کنید. متن شما اکنون جاستیفای شده است.

چگونه به جاستیفای متون در پاورپوینت بپردازیم بخش سوم

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای جاستیفای متن پیش روی شما وجود دارد، گزینه Justify low است. در این حالت، علاوه بر این‌که بین کلمات فاصله ایجاد می‌شود، حروف کلمات هم کشیده می‌شود. البته این گزینه چندان توصیه نمی‌شود، چون کمی متن را نازیبا می‌کند.

چگونه به جاستیفای متون در پاورپوینت بپردازیم بخش چهارم

غیر از جاستیفای حالت‌های دیگری هم برای پاورپوینت وجود دارد که شاید مایل باشید، از آن‌ها استفاده کنید! شما می‌توانید خطوط پارارگراف‌ها را نسبت به هم راست‌چین، چپ‌چین یا وسط چین کنید. کافی است که گزینه مربوطه را از بخش Paragraphs انتخاب کنید.

چگونه به جاستیفای متون در پاورپوینت بپردازیم بخش پنجم

سخن پایانی

توجه داشته باشید که هر چه زمان بیشتری برای پاورپوینت خود صرف کنید، پاورپوینت شما حرفه‌ای‌تر خواهد بود. یکی از روش‌هایی که به زیباسازی پاورپوینت شما کمک می‌کند، جاستیفای متون است. بنابراین در این مقاله سایت ترجمه مقاله ترجمیک به معرفی روش‌های جاستیفای متن در پاورپوینت پرداختیم.

از ترجمه مقاله و کتاب گرفته تا ویرایش تخصصی و پارافریز، هر خدمتی که یک دانشجو نیاز داشته باشد، سایت ترجمه ترجمیک ارائه می‌دهد. برای اطلاع از تعرفه خدمات به صفحه هزینه ترجمه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.