دلایل برون‌سپاری محتوا

چرا شرکت‌ها محتوای خود را برون‌سپاری می‌کنند؟

برون سپاری محتوا همان‌گونه که از نامش پیداست، به معنی واگذاری تولید تمام یا بخشی از محتوا به گروه یا شخصی در خارج از مجموعه کاری خود است. مزایای زیادی در برون سپاری تولید محتوا چه به‌صورت همکاری غیر مستقیم با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تولید محتوای متنی و چه به‌صورت همکاری مستقیم با نویسندگان محتوا وجود دارند.

در این مطلب با سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک همراه باشید تا با هم نگاهی به مزایای برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوای متنی بیندازیم و ببینیم که آیا این کار ارزشش را دارد یا خیر.

مطالب مرتبط:

برون‌سپاری تولید محتوا؛ آری اما با این چند شرط

صرفه‌جویی در زمان

تولید محتوای متنی فرایندی زمان‌بر است و مطمئناً شما به عنوان یک کارفرما مسئولیت‌های زیادی دارید و نمی‌خواهید زمان خود را صرف این کار کنید.

از این گذشته تولید محتوای متنی به نوشتن مطالب ختم نمی‌شود، بلکه جستجوی اطلاعات، بررسی منابع، ایجاد یک عنوان قوی، قالب بندی صحیح، رعایت اصول سئو، بازخوانی محتوا و ویرایش آن، همه و همه جزء مواردی هستند که باید برای تولید یک محتوای باکیفیت نجام شوند. بدیهی است که همه این مراحل زمان زیادی را طلب می‌کنند.

در نقطه مقابل هنگامی که تولید محتوای خود را به نویسندگان حرفه‌ای می‌سپارید، نه تنها محتوای موردنیاز خود را دریافت می‌کنید، بلکه زمان کافی برای استراحت و تجدید قوا و همچنین اتخاذ استراتژی مؤثر برای ارتباط با مخاطبان هدف خود را نیز به‌دست خواهید آورد.

مطالب مرتبط:

خدمات تدوین، برنامه‌ریزی یا استراتژی محتوا در ترجمیک

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

اغلب شرکت‌های تجاری بودجه بازاریابی محدودی در اختیار دارند و استخدام کارمند تمام‌وقت برای پروژه‌های تولید محتوای متنی هزینه زیادی را بر آن‌ها تحمیل کند. هزینه‌هایی نظیر حقوق ماهیانه، بیمه، عیدی، مرخصی و… . بنابراین برون سپاری محتوا به فریلنسر‌ها در مقایسه با استخدام کارمندان ثابت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.

دلایل برون‌سپاری محتوا

بهره‌مندی از دانش و توان نیروهای متخصص

بر اساس تحقیقات شرکت پرووک اینسایتس (Provoke Insights)، ۴۲ درصد از کسب و کارها تخصص لازم برای بازاریابی محتوایی را ندارند. این موضوع به این دلیل است که تخصص در صنعت و مهارت‌های نویسندگی دو مسئله متفاوت هستند. این در حالی است که برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوای متنی به شما این امکان را می‌دهد که از قلم نویسندگان حرفه‌ای و مسلط به اصول سئو بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط:

۹ نکته برای نوشتن پست‌های وبلاگی سئومحور

امکان انتشار انواع متنوع محتوا

محتوا انواع مختلفی دارد و تنها به محتوای متنی محدود نمی‌شود. بنابراین قطعا نمی‌توانید در همه انواع محتوا مثل محتوای متنی، ویدیویی و تصویری مهارت داشته باشید. بنابراین بهترین کار این است که با پرون‌سپاری محتوا از متخصصان حوزه‌های مختلف کمک بگیرید و تنوع محتواهای منتشرشده در سایت‌تان را افزایش دهید.

مطالب مرتبط:

کمی درباره قالب‌های تولید محتوا

تولید محتوا در مهلت مقرر

اولویت کارشناسان تولید محتوای فریلنس، تولید محتوا برای شماست. بر خلاف کارکنان ثابت، آن‌ها امکان بهانه‌تراشی یا پرداختن به فعالیت‌های فرعی را ندارند. فریلنسر‌های مسئولیت‌پذیر همواره پروژه شما را در مهلت مقرر تحویل می‌دهند و شما می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق‌تری را در زمینه بازاریابی محصولات یا خدمات خود داشته باشید.

تمرکز بیشتر بر امور تجاری

همان‌طورکه پیش از این به آن اشاره شد، تولید یک محتوای باکیفیت مستلزم صرف زمان زیادی است. گاهی برخی از شرکت‌ها به اشتباه زمان زیادی را به بازاریابی اختصاص داده و به همان اندازه زمان کمتری را به امور کاری و تجاری خود اختصاص می‌دهند که این امر در نهایت منجر به شکست خواهد شد.

با برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوای خود، زمان بیشتری را برای تمرکز روی امور تجاری و فعالیت‌های مهم‌تر به‌دست خواهید آورد. از سوی دیگر با استفاده همزمان از چندین نویسنده می‌توانید سرعت زیادی به تولید محتوای خود ببخشید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

چرا برون‌سپاری محتوا

حفظ کیفیت

حفظ کیفیت بالا در تولید محتوا کار دشواری است. برون سپاری بازاریابی محتوا به این معنی است که شما می‌توانید از متخصصان برجسته این حوزه که کیفیت کاری بالایی دارند، بهره ببرید و استاندارد محتوای خود را در سطح بالایی حفظ کنید. برای حفظ این سطح از استاندارد شما به‌آسانی می‌توانید تولید محتوا را توسط فروشگاه‌ محتوا و سایت‌های محتوا را امتحان نمایید.

مطالب مرتبط:

نحوه تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

ارتباط مؤثر با مخاطب

نویسندگان حرفه‌ای به خوبی می‌دانند چگونه محتوایی تولید کنند که بیش از حد رسمی و سنگین نبوده و فهم آن برای مخاطب دشوار نباشد. این نویسندگان با استفاده از لحن محاوره‌ای تا اندازه‌ای که به کیفیت محتوا آسیب وارد نشود، احساسات مخاطبان را بر‌انگیخته و محتوایی سرگرم کننده تولید می‌کنند. همچنین آن‌ها محتوای خود را به شکلی تنظیم می‌کنند که خواننده بتواند به اطلاعات مورد نیاز خود به‌سرعت دست یابد.

علاوه بر این شما قادر نیستید از بیرون به تجارت خود نگاه کنید، ولی کارشناسان تولید محتوا با دید یک مخاطب به کسب و کار شما می‌نگرند، بنابراین قادر هستند اصطلاحات تخصصی رشته شما را به زبان ساده بیان و متن جذاب و قابل فهمی را تولید کنند.

افزایش نرخ تبدیل

بر اساس یافته‌های گروه نیلسون نورمان (Nielson Norman Group) میانگین زمانی که یک کاربر از یک صفحه وب بازدید می‌کند، کمتر از ۲۰ ثانیه است. نویسندگان حرفه‌ای می‌توانند مطالبی بنویسند که پیام شما را به‌سرعت و به‌طور روشن به مخاطب منتقل کند.

علل برون‌سپاری محتوا

چگونه بهترین نویسنده فریلنسر را انتخاب کنیم؟

حال که با مهم‌ترین مزایای همکاری با محتواکاران فریلنسر آشنا شدید، این سؤال مطرح می‌شود که چگونه نویسنده فریلنس مورد نظر خود را بیابید. هفت ویژگی کلیدی وجود دارند که می‌توانند شما را در انتخاب نویسنده محتوای مورد نظر خود یاری کنند. این معیار‌ها عبارتند از:

  • تجربه کاری بالا
  • نمونه کار‌های قبلی
  • روان بودن محتوای تولید شده
  • تطبیق محتوا با سلیقه مخاطب هدف
  • قیمت مناسب
  • میزان پاسخگویی
  • سرعت عمل

سخن پایانی: چگونه با نویسندگان فریلنسر همکاری کنیم؟

پس از انتخاب نویسنده یا شرکت فریلنس مناسب، قدم بعدی برقراری ارتباط و همکاری با آن‌ها است. این مرحله ساده به نظر می‌رسد، ولی نکاتی وجود دارند که اگر آن‌ها را رعایت کنیم، نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

  1. به هر نویسنده توضیحات مختصری در مورد کسب و کار، اصطلاحات تجاری، اهداف، ارزش‌های اصلی و مخاطبان هدف خود ارائه کنید.
  2. به هر نویسنده دستورالعمل جامع و روشنی در مورد خواسته‌ها، فرمت مورد نظر و چهارچوب کلی پروژه ارائه کنید.
  3. پس از انجام هر پروژه بازخورد خود و مخاطبان را به تولید‌کننده محتوا منتقل کنید تا نسبت به نقاط و ضعف و قدرت خود آگاه شده و در پروژه‌های بعدی موفق‌تر عمل کند.

در پایان به خاطر داشته باشید که کارشناسان تولید محتوا ایده‌ها و مهارت‌های منحصر به فردی دارند. سعی کنید فضای لازم را برای بروز خلاقیت نویسندگان فراهم نموده و آن‌ها را به دستورالعمل‌های خود محدود نسازید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

سایت سفارش تولید محتوا یکی از بهترین پلتفرم‌هایی است که می‌توانید برای برون‌سپاری پروژه‌های تولید محتوای متنی انتخاب کنید. برای استفاده از خدمات ما روی لینک رنگی کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات درباره شرایط همکاری با ترجمیک، به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.