استفاده از Text box در Word

واژه‌پرداز ورد امکاناتی بی‌نظیر و در عین حال رابط کاربری ساده‌ای دارد. با این وجود حتما برای شما هم پیش آمده که به علت عدم آشنایی با این امکانات، کارهای مربوط به ورد را برون‌سپاری کرده باشید و هزینه زیادی نیز پرداخت کرده باشید.

Text box یکی از امکانات پرکاربرد ورد است که با وجود سادگی برای افراد زیادی ناآشناست. در واقع در مواردی که بخواهیم نوشته، تصویر یا هر چیز دیگری را (بدون به هم ریختگی متن) در فضای خاصی قرار دهیم، این قابلیت به کارمان می‌آید.

اگر شما هم با این قابلیت ورد آشنایی ندارید، در این مطلب با ما همراه باشید. تسلط به استفاده از Text box در ورد برای افرادی که در حوزه تولید محتوای متنی و ویرایش تخصصی فعالیت می‌کنند ضروری است.

مطالب مرتبط:

راهنمای کامل استفاده از هدر و فوتر صفحات در ورد

آموزش تصویری استفاده از Text box در ورد

برای ایجاد Text Box به قسمت Insert در نوار ابزار بالا بروید. سپس از بخش Text، گزینه مربوط به Text Box را انتخاب نمایید.

استفاده از تکست باکس در ورد

با انتخاب گزینه Text Box، یک منوی کشویی باز می‌شود. توجه داشته باشید که هر یک از این گزینه‌ها، شیوه نمایش Text Box در محیط ورد را نشان می‌دهد. بنابراین با توجه به این نکته از بین گزینه‌های موجود یکی از فرمت‌ها را انتخاب کنید.

قابلیت تکس باکس در ورد

حال اگر فرمت موردنظر شما در بین طرح‌های پیش فرض وجود ندارد، گزینه Draw Text Box را انتخاب کنید. از طریق این گزینه، در موقعیت دلخواهتان کادر متنی را ترسیم کنید. همچنین می‌توانید تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید.

مطالب مرتبط:

برگرداندن تنظیمات اکسل به حالت اولیه

تغییر تنظیمات Text box در ورد

تنظیم و تغیر ابعاد، رنگ داخل کادر، رنگ دور کادر، فونت و چیدمان و رنگ متن از جمله قابلیت‌های Text Box است. می‌توانید برای طراحی انواع کاورها، کاتالوگ و حتی نامه‌های اداری از آن بهره ببرید. کافیست روی Text Box راست کلیک کنید تا منوی تغییر تنطیمات باز شود.

سخن پایانی

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید کادری را به متن اضافه کنید ولی با به‌هم‌ریختگی سایر قسمت‌ها مواجه شوید. قابلیت Text box در ورد بهترین راه‌حل این مشکل است و کار را ساده‌تر می‌کند.

چنانچه به ترجمه، ویراستاری و تولید محتوا علاقه دارید و دوست دارید به صورت دورکاری مشغول به کار شوید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «استفاده از Text box در Word»;

  1. وقتی برای عکس رفرنس میدم بعضی از باکس تکتس ها میرن جزو متن و بعضیا همون حالت باکس باقی می‌مونن. دلیلش رو میدونید؟
    باکس بعضی وقتا هست ولی بعضی وقتا نه.
    چکار باید بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.