معرفی نرم‌افزارهایی برای تبدیل فرمت فایل‌ها به هم

معرفی ۷ نرم افزار و سایت برای تبدیل فرمت فایل‌های متنی

حتما برای شما هم پیش آمده که برای ترجمه، ویرایش یا دسترسی به یک فایل متنی، ناچار به تغییر فرمت آن شده باشید. این اتفاق معمولا زمانی می‌افتد که فرمت اصلی، توسط برنامه‌های نصب‌شده در سیستم ما پشتیبانی نشود یا قابلیت‌های موردنظر ما را نداشته باشد. به عنوان مثال، فرمت pdf امکان ویرایش ندارد و در صورت نیاز، باید به فرمت دیگری تبدیل شود.

علاوه بر این، در برخی موارد تغییر فرمت به هدف جلوگیری از به‌هم‌ریختگی فایل‌های متنی انجام می‌شود. بدین ترتیب، می‌توانیم بدون نگرانی از به‌هم‌ریختگی فایل‌ها آن‌ها را ارسال کنیم.

فایل‌های متنی معمولا با پسوندهای رایج Text، RTF، TXT، DocM، DocX، Doc، Odt، Xml، Html، PDF و TIF اجرا می‌شوند. در این مطلب با چگونگی تبدیل این فرمت‌ها به یکدیگر آشنا خواهیم شد. این مطلب آموزشی برای افراد فعال در حوزه پارافریز تخصصی و ویرایش تخصصی کاربردی خواهد بود.

مطالب مرتبط:

آموزش ترنزیشن‌ها در پاورپوینت

برنامه‌های تبدیل و تغییر فرمت فایل‌های متنی

به لطف تکنولوژی، برای تبدیل و تغییر فرمت فایل‌های متنی و اسناد می‌توان به راحتی از ابزارها و نرم‌افزارهای تبدیل‌کننده (converter) کمک گرفت. در ادامه چند نمونه از این برنامه‌ها و نرم‌افزارها را به طور مختصر معرفی می‌کنیم.

نرم افزار Doxillion Document Converter Software

نرم افزار Doxillion یکی از نام‌آشناترین و قدرتمندترین ابزارهای تغییر فرمت فایل‌های متنی و مبدل اسناد به شمار می‌آید. این نرم‌افزار فایل‌هایی با پسوندهایDoc, Odt, PNG, PDF و HTML را پشتیبانی و به یکدیگر تبدیل می‌کند.

در این نرم افزار امکان تغییر و تبدیل فرمت فایل‌های اسنادی به صورت دسته‌ای و همزمان وجود دارد. علاوه بر این، برای استفاده از Doxillion نیازی به باز کردن آن ندارید؛ کافیست روی فایل موردنظر کلیک راست کنید تا امکان تغییر فرمت فراهم شود.

این نرم‌افزار فایل‌هایی با پسوندهایDoc, Odt, PNG, PDF و HTML را پشتیبانی و به یکدیگر تبدیل می‌کند.
این نرم‌افزار فایل‌هایی با پسوندهایDoc, Odt, PNG, PDF و HTML را پشتیبانی و به یکدیگر تبدیل می‌کند.

نرم افزار Doc Converter pro

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای تبدیل فرمت فایل‌های متنی نرم افزار Doc Converter pro است که طیف وسیعی از پسوندها و فرمت‌های اسنادی و متنی پشتیبانی می‌کند.

کاربران این برنامه، با توجه به فضای ساده، سرعت و دقت بالای آن می‌توانند تنها با چند کلیک فرمت فایل‌های مد نظر خود را چه به صورت تکی و چه به صورت گروهی و دسته‌ای، تغییر دهند.

نرم افزار AVS Document Converter

سومین ابزار قوی در تبدیل و تغییر فرمت فایل‌های متنی، برنامه AVS Document Converter است. این نرم‌افزار از اکثر زبان‌ها و فرمت‌های اسناد و متن‌ها پشتیبانی می‌کند. علاوه بر قابلیت تبدیل فایل‌های مختلف به صورت گروهی، با کمک این نرم افزار می‌توان اسناد و فایل‌های PDF را رمزگذاری کرد. از قابلیت‌های دیگر این نرم افزار امکان استخراج تصاویر از متن و ذخیره آن‌ها به عنوان فایل مجزا است. این ابزار با نسخه‌های مختلف ویندوز نیز سازگاری دارد.

نرم افزار VeryPDF Document Converter

از دیگر ابزارها و نرم افزارهای تبدیل فرمت فایل‌های متنی مختلف به همدیگر، می‌توان به نرم‌افزار پرکاربرد VeryPDF Document Converter اشاره کرد. کافیست اسناد و فایل‌های موردنظرتان را در این برنامه Drag (کشیدن) و Drop (رهاکردن) کنید و با چند کلیک ساده تبدیل فرمت فایل را اجرا نهایی کنید.

نرم افزار VeryPDF Document Converter اکثر فرمت‌ها و پسوندهای فایل‌های متنی را پشتیبانی می‌کند.
نرم افزار VeryPDF Document Converter اکثر فرمت‌ها و پسوندهای فایل‌های متنی را پشتیبانی می‌کند.

این ابزار اکثر فرمت‌ها و پسوندهای فایل‌های متنی را پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های آن امکان تنظیم و ترکیب چندین فایل PDF به یک فایل PDF است. علاوه‌بر این، در این نرم افزار امکان رمزگذاری ۴۸ یا ۱۲۸ بیتی PDF نیز وجود دارد. همچنین می‌توان به قابلیت استفاده از روش‌های مختلف فشره‌سازی، برای تبدیل به TIFF هم اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

شخصی‌سازی نمودارها در پاورپوینت

ابزار Easypdf

استفاده از وبسایت رایگان Easypdf یکی دیگر از ابزارهای تبدیل فرمت فایل‌های متنی به یکدیگر است. این وبسایت با همه‌ی پلتفرم ها و مرورگرها سازگاری دارد.

ابزار Convertpdftoxls

سایت convertpdftoxls یکی از بهترین و کاربردی‌ترین سرویس‌های آنلاین رایگان برای تبدیل فرمت فایل‌های متنی PDF به اکسل XLS است. یکی از مزیت‎‌های استفاده از این سرویس‌های آنلاین این است که دیگر نیاز به نصب و راه‌اندازی ندارید.

ابزار pdftohtml

یکی از دقیق‌ترین و بهترین تبدیل‌گرهای فایل‌های متنی پی‌دی‌اف (PDF) به HTML، وب‌سایت pdftohtml است. در این وب‌سایت می‌توان به راحتی و بدون نیاز به نصب و راه‌اندازی، فرمت اسناد و فایل‌های متنی را تغییر داد. این وبسایت به صورت رایگان در دسترس است.

ابزار DocuFreezer

برای تبدیل اسناد و فایل های آفیس (وُرد، اکسل و پاورپوینت) به پی‌دی‌اف (PDF)، می‌توان از مبدل فرمت فایل DocuFreezer استفاده کرد. این ابزار تبدیل‌گر، اسناد و فایل‌های پی‌دی‌افPDF را به فرمت‌های PNG, JPG, TIFF تبدیل می‌کند. به کمک این ابزار می‌توان خروجی فایل‌های مد نظر را قفل و فریز کرده و آنها را به صورت Read-only درآورد تا در برابر ویرایش یا عملیات دیگر، محافظت شوند.

سخن پایانی

در این مقاله کاربرانی که با مشکل تغییر فرمت فایل مواجه هستند و نمی‌دانند از چه طریق این کار را انجام دهند را هدف قرار دادیم. در این راستا چندین ابزار و مبدل فرمت فایل‌های متنی را به صورت اختصاصی معرفی و سعی در برطرف کردن نیاز این دسته از کاربران داشتیم.

ترجمیک در حوزه‌های زبانی مختلفی از جمله ترجمه تخصصی، ویراستاری، تولید محتوا، پارافریز تخصصی و … نیروی دورکار استخدام می‌کند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات و شرایط استخدام به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.