بهترین دیکشنری های تصویری

یادگیری کلمه با دیکشنری تصویری

تقریبا همه زبان‌آموزان، یادگیری و حفظ لغات جدید را یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های یادگیری زبان انگلیسی می‌دانند. چراکه یادگیری لغات جدید، خیلی زود در میزان پیشرفت زبان‌آموزان نمود می‌کند و جنبه کاربردی دارد.

علاوه بر این، روش‌های بسیار زیاد و متنوعی برای یادگیری لغات جدید وجود دارد. از تماشای فیلم و سریال گرفته تا گوش دادن به موسیقی خواننده موردعلاقه‌تان، همگی دری تازه به دنیای لغات جدید به روی شما باز می‌کنند.

استفاده از دیکشنری تصویری، یکی از روش‌های نوین و جذاب یادگیری کلمات زبان انگلیسی است. در این مطلب ضمن بررسی این روش یادگیری، با چند مورد از بهترین دیکشنری‌های تصویری آشنا خواهیم شد. تا انتها همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

۶ قانون مهم برای یادگیری زبان‌های خارجی

دیکشنری تصویری چیست؟

دیکشنری تصویری، فرهنگ لغتی است که معانی کلمات را با تصاویر نشان می‌دهد. فهرست فرهنگ لغات تصویری، به جای حروف الفبا، به صورت موضوعی طبقه‌بندی می‌شوند. این نوع دیکشنری‌ها، تصاویر مربوط به واژگان هر موضوع را به تصویر می‌کشند و می‌توانند تک زبانه یا چند زبانه باشند.

چرا استفاده از دیکشنری تصویری مفید است؟

  • دیکشنری‌های تصویری، بین کلمات و معنای آن‌ها پیوند بصری ایجاد می‌کنند و از این طریق به فرد کمک می‌کنند تا بین کلمات انگلیسی و دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.
  • دیکشنری‌های تصویری با جذابیت‌های خاصی که دارند، به روش مطالعه فرد تنوع می‌دهند و آن را از حالت یکنواختی درمی‌آورد.
  • دسته‌بندی موضوعی کلمات، به طبقه‌بندی‌ و سازمان‌دهی مسیر یادگیری کمک می‌کند. در فرهنگ لغت‌های معمولی، جست و جوی کلمات بر اساس حروف الفبا انجام می‌شود. این در حالی است که دیکشنری‌های تصویری بر اساس موضوع فهرست‌بندی می‌شوند.
دیکشنری‌های تصویری باعث جالب‌شدن فرایند مطالعه می‌شود.
دیکشنری‌های تصویری باعث جالب‌شدن فرایند مطالعه می‌شود.

بدین ترتیب زبان‌آموز می‌تواند کلمات جدید را در ذهنش دسته‌بندی کند. مثلا یک روز را به یادگیری لغات مربوط به آشپزی اختصاص می‌دهد و روز دیگر واژگان مربوط به خرید و فروش را یاد می‌گیرد. این ویژگی، درک شما را بهبود می‌بخشد و دانش واژگانی‌تان را برای موقعیت‌های خاص گسترش می‌دهد. برخی از دیکشنری‌های تصویری راجع‌به واژگان کلیدی نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط:

هفت دلیل که چرا یادگیری انگلیسی سخت نیست

معایب دیکشنری تصویری چیست؟

  • دیکشنری تصویری به جای گفتن معنی کلمه، آن را نشان می‌دهد. این در حالی است که تصویر و عکس فقط برای نشان دادن اشیای ملموس و فیزیکی مناسب هستند و برای مفاهیم انتزاعی مثل «آزادی» و «عدالت»، احساسات و … کاربرد چندانی ندارند.
  • این دیکشنری‌ها کلمات متضاد یا هم معنی را ارائه نمی‌دهند.
  • در دیکشنری تصویری معمولاً تلفظ صوتی کلمات ارائه نمی‌شود.

فرهنگ لغت تصویری مناسب چه کسانی است؟

به یاد داشته ‌باشید که افراد مختلف، واژگان را به روش‌های متفاوتی یاد می‌گیرند. دیکشنری‌های تصویری برای افراد و زبان آموزانی که مطالب جدید را از طریق تصاویر و نمادها به خاطر می‌سپارند، بسیار ایده‌آل هستند. اگر زبان مادری خود را نیز با این روش یاد گرفته‌اید، استفاده از آن برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار عالی است. چراکه باعث می‌شود فرایند یادگیری کمتر دلهره‌آور و مبهم باشد.

دیکشنری‌های تصویری برای افراد و زبان آموزانی که مطالب جدید را از طریق تصاویر و نمادها به خاطر می‌سپارند، بسیار ایده‌آل هستند.
دیکشنری‌های تصویری برای افراد و زبان آموزانی که مطالب جدید را از طریق تصاویر و نمادها به خاطر می‌سپارند، بسیار ایده‌آل هستند.

علاوه بر این، اگر قصد دارید انگلیسی را برای حرفه خاصی یاد بگیرید، دیکشنری تصویری گزینه مناسبی برای شما است. با انتخاب موضوع مربوط به حرفه موردنظر، می‌توانید واژگان خاص را به سرعت یاد بگیرید. برای مثال اگر مهندس هستید و لازم است که قطعات و اجزای دستگاهی را یاد بگیرید، دیکشنری تصویری به شما کمک می‌کند، در کم‌ترین زمان، به لغات تخصصی مسلط شوید.

دیکشنری تصویری ساده نیز یکی از ابزارهای مناسب برای دانش آموزانی است که قرار است برای بار اول زبان جدیدی را در محیطی جدید (مدرسه) بیاموزند.

مطالب مرتبط:

با ۵۰ فریزال ورب پرکاربرد انگلیسی آشنا شوید!

معرفی برترین دیکشنری‌های تصویری به همراه لینک دانلود

در این بخش بهترین دیکشنری‌های تصویری را به انضمام لینک دانلود معرفی خواهیم کرد.

دیکشنری تصویری Word-By-Word

دیکشنری تصویری کلمه به کلمه به همراه سی دی آموزشی و برنامه آزمایشی، که برای ارزیابی پیشرفت ضروری است، ارائه می‌شود.. این دیکشنری تصویری در طیف گسترده‌ای از موضوعات، بیش از ۴۰۰۰ کلمه دارد. به کمک این دیکشنری، می‌توانید لغات مربوط به استفاده روزمره، محل کار و مدرسه را تمرین کنید و یاد بگیرید.

دیکشنری تصویری Word-By-Word در طیف گسترده‌ای از موضوعات، بیش از ۴۰۰۰ کلمه دارد.

دیگر ویژگی‌های برجسته این مجموعه معروف عبارت‌اند از:

  • وجود راهنمای معلم، سی دی‌های آموزشی و هم چنین برنامه‌های درسی که برنامه ریزی دروس را بسیار آسان کرده‌اند.
  • رویکرد محاوره‌ای بسیار جالب این مجموعه آموزشی
  • امکان استفاده از سی دی صوتی اضافی برای افرادی با سطح زبان مبتدی و متوسط

دانلود دیکشنری Word-By-Word

برای دانلود این دیکشنری روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود دیکشنری تصویری کلمه به کلمه (Word-By-Word)

دیکشنری تصویری Let’s Learn English

دیکشنری تصویری (Let’s Learn English) اثری از مارلن گودمن است. این فرهنگ لغت دو زبانه، با حداکثر ۳۰ صفحه تصویری و ۱۵۵۰ کلمه، تمام مواردی که برای یادگیری نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. دیگر ویژگی‌های این دیکشنری آموزشی عبارت‌اند از:

  • مناسب برای کودکان ۳ تا ۸ سال
  • به تصویر کشیدن مفاهیمی مانند افراد، اقدامات، اشیاء، مکان‌ها و… که زبان‌آموز برای استفاده روزمره به آن‌ها نیاز دارد
  • مناسب برای زبان‌آموزان سطح‌های مختلف
  • تصاویر موجود در این دیکشنری تصویری با انعکاس مطالبی که به‌راحتی قابل تشخیص هستند، مسیر یادگیری را تسهیل می‌کند.
دیکشنری انگلیسی بیایید انگلیسی یاد بگیریم، برای کودکان ۳ تا ۸ سال مناسب است.
دیکشنری انگلیسی بیایید انگلیسی یاد بگیریم، برای کودکان ۳ تا ۸ سال مناسب است.

دیکشنری تصویری مریام وبستر

تصاویر موجود در دیکشنری تصویری Merriam-Webster با استفاده از تجهیزات مدرن تنظیم یافته است که به احتمال زیاد زبان آموزان با آن آشنا هستند.

دیکشنری تصویری مریام، این دیکشنری تصویری تقریباً ۲۵ هزار اصطلاح دارد و موضوعات مختلفی مثل زمین‌شناسی، نجوم، قلمرو حیوانات، باغبانی و گیاهان را پوشش می‌دهد.
  • نه تنها این لغت‌نامه، بلکه سایر خدمات و محصولات آموزش زبان مریام وبستر نیز جزء مراجع ارزشمند به شمار می‌روند. همین این امر، این شرکت را در لیست پرفروش‌ترین نشریات آمریکا و جهان قرار داده است.
  • یکی از ویژگی‌های بارز دیکشنری تصویری مریام وبستر، تعداد زیاد تعاریف است. این دیکشنری تصویری تقریباً ۲۵ هزار اصطلاح دارد و موضوعات مختلفی مثل زمین‌شناسی، نجوم، قلمرو حیوانات، باغبانی و گیاهان را پوشش می‌دهد.
  • طراحی دیکشنری نیز جالب و دقیق است. چراکه اندازه‌ای ایده‌آل دارد و به‌راحتی در کوله پشتی جا می‌شود.

دانلود دیکشنری تصویری مریام وبستر

برای دانلود PDF این دیکشنری تصویری روی لینک زیر کلیک کنید.

لینک دانلود پی دی اف دیکشنری تصویری مریام وبستر

دیکشنری تصویری آکسفورد

اگر دنبال تنوع هستید، می‌توانید روی آکسفورد حساب کنید. این دیکشنری تصویری هر آنچه را که برای یادگیری نیاز دارید، فراهم می‌کند. نکته بسیار جالب در مورد این دیکشنری، استفاده از کدگذاری رنگی و نماد است که استفاده از آن را بسیار آسان کرده‌است.

اگر دنبال تنوع هستید، می‌توانید روی دیکشنری آکسفورد حساب کنید.
اگر دنبال تنوع هستید، می‌توانید روی دیکشنری آکسفورد حساب کنید.
  • لیست واژگان به‌روز و موضوعی تمامی آن‌چه را که نیاز دارید پوشش می‌دهد. درنتیجه بدون داشتن مشکلی در درک معنا، می‌توانید بیشترین استفاده را از این فرهنگ لغت داشته‌باشید.
  • مجموعه داری سی دی آموزشی تعاملی است و اطلاعات با کیفیتی ارائه می‌دهد.
  • هر بخش با موضوعات فرعی تک یا دو صفحه‌ای پوشش داده شده‌است. این مجموعه دارای صفحه معرفی و داستانکی که به یادگیری کمک می‌کند نیز می‌باشد.

دانلود دیکشنری تصویری آکسفورد

برای دانلود دیکشنری تصویری آکسفورد می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

لینک دانلود دیکشنری تصویری آکسفورد برای اندروید

لینک دانلود دیکشنری تصویری آکسفورد برای آی او اس

لینک دانلود دیکشنری تصویری آکسفورد برای کامپیوتر شخصی

کلام آخر

استفاده از دیکشنری‌های تصویری، یکی از راه‌های یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری است و شما را به هدفتان نزدیک‌تر خواهد کرد. توجه داشته باشید که این روش هم مانند روش‌های دیگر، به تنهایی برای یادگیری زبان کافی نیست و باید در کنار روش‌ها و ابزار کمک آموزشی دیگر استفاده شود.

شرکت در دوره فشرده آیلتس، از بهترین راه‌های موفقیت در این آزمون است. برای تعیین سطح رایگان و شرکت در دوره فشرده آیلتس دبستان ترجمیک کلیک کنید.

ترجمیک موسسه‌ای فعال در حوزه خدمات زبانی است و به ارائه خدمات ترجمه تخصصی، ویرایش و تولید محتوا می‌پردازد. برای ثبت سفارش در این سایت ترجمه مقاله کلیک کنید.

آخربن به روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

3 دیدگاه در «یادگیری کلمه با دیکشنری تصویری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.