ترجمه کپشن استوری در اینستاگرام

بعضی کپشن‌ها به زبان‌های دیگر نوشته شده‌اند. آیا تا به حال خواسته‌اید که کپشنی را خیلی سریع ترجمه کنید؟

خبر خوب این است که چند ماه پس از راه‌اندازی ویژگی کپشن نویسی خودکار اینستاگرام (auto captions)، ویژگی جدید ترجمه کپشن استوری هم به این پلتفرم محبوب اضافه شد. این ویژگی به کاربران اینستاگرام در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ابزار جدیدی برای برقراری ارتباط بهتر با یکدیگر داشته باشند.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی ترجمه کپشن استوری در اینستاگرام و نحوه استفاده از آن با ما همراه شوید.

برای مطالعه مطالب بیشتر، به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

Auto Caption در اینستاگرام چیست؟

از تاریخ ۴ می ۲۰۲۱، کاربران اینستاگرام در کشورهای انگلیسی زبان این امکان را دارند که با ضربه زدن روی یک استیکر جدید به نام «caption»، برای استوری خود زیرنویس اضافه کنند. این قابلیت پیش‌تر در بخش IGTV و Threads وجود داشت، اما حالا در بخش Story هم قابل استفاده است.

قابلیت auto caption یا کپشن‌نویسی خودکار، به‌طور خودکار هر صدایی را که در ویدیوی استوری وجود دارد تبدیل به نوشته یا زیرنویس می‌کند و سپس امکان تغییر سبک، رنگ، فونت و موقعیت آن را به طور سفارشی برای کاربران فراهم می‌کند.

البته این امکان فعلاً فقط در کشورهای انگلیسی زبان قابل استفاده است و هنوز برای ایران و سایر کشورها در دسترس نیست.

See Translation در اینستاگرام چیست؟

ویژگی ترجمه استوری یا See Translation در اینستاگرام از تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۱ به اینستاگرام اضافه شد. تمام کاربران اندروید و iOS از طریق آن می‌توانند هر متنی را در استوری‌های اینستاگرام به زبان دلخواه خود ترجمه کنند. این ویژگی در حال حاضر بیش از ۹۰ زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند.

ترجمه‌ها در استوری اینستاگرام یکی دیگر از راه‌های دسترسی بیشتر به اپلیکیشن (و محتوای موجود در آن) برای کاربران سراسر جهان است. با حذف مانع زبان در اینستاگرام، اکنون می‌توانید محتوای استوری‌هایی را که قبلاً متوجه نمی‌شدید، بهتر درک کنید و با آن ارتباط برقرار کنید.

ویژگی ترجمه استوری چگونه کار می‌کند؟

قابلیت ترجمه استوری اینستاگرام به این صورت کار می‌کند که در هنگام تماشای استوری، اینستاگرام به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که آیا متن استوری با زبانی که شما به‌صورت پیش‌فرض در تنظیمات خود انتخاب کردید، متفاوت است یا خیر.

مطالب مرتبط:

ترجمه سریع وب‌سایت‌ها با کمک مرورگر

اگر اینستاگرام تشخیص دهد که زبان متن استوری با زبان پیش‌فرض شما فرق دارد، یک بنر pop up در گوشه بالایی استوری و زیر عکس پروفایل صاحب استوری ظاهر می‌شود که روی آن عبارت «See Translation» نوشته شده است. کافی است فقط روی آن پیام ضربه بزنید و ترجمه متن موجود در استوری برایتان ظاهر می‌شود.

در نمونه زیر، کپشن فارسی استوری به زبان پیش‌فرض اینستاگرام یعنی انگلیسی ترجمه شده است:

توجه کنید که این گزینه در حال حاضر فقط برای ترجمه متن موجود در استوری در دسترس است و امکان ترجمه صوتی یا صدای استوری وجود ندارد.

همچنین، این ویژگی فقط متن‌های ثابت (یا انیمیشن متنی) را که با استفاده از ابزار متن تایپ شده‌اند ترجمه می‌کند، بنابراین اگر متنی با استیکر «automatic captions» که اینستاگرام اخیراً منتشر کرده است، نوشته شود، ویژگی ترجمه کپشن برای آن فعال نخواهد شد.

ویژگی ترجمه استوری، چه قابلیت‌های دیگری دارد؟

اگر چندین استوری وجود داشته باشد که متن آنها به زبان دیگری است، باید هر بار برای مشاهده ترجمه هر استوری، روی گزینه «See Translation» ضربه بزنید. اما محدودیتی برای تعداد کلمات یا کاراکترهایی که می‌توان در متن یک استوری ترجمه کرد، وجود ندارد.

مطالب مرتبط:

چطور هر اپلیکیشن موبایل را به راحتی ترجمه کنیم؟

این ویژگی اکنون برای همه کاربران جهان در دسترس است. بنابراین به‌روز کردن نسخه اینستاگرام خود، آن را امتحان کنید.

زبان اینستاگرام خود را چگونه تغییر دهیم؟

برای تغییر زبان اینستاگرام خود یا مشاهده ترجمه‌های اینستاگرام به زبان مقصد دلخواهتان می‌توانید هر زمان که بخواهید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. روی سه خط افقی واقع در سمت راست بالای پروفایل خود ضربه بزنید.
  2. گزینه settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.
  3. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید.
  4. گزینه account یا حساب کاربری را انتخاب کنید.
  5. گزینه language یا زبان را انتخاب کنید.
  6. زبان مورد نظر خود را از فهرست پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  7. چند ثانیه منتظر بمانید تا زبان اینستاگرام شما تغییر کند.

سخن پایانی

ترجمه خودکار اینستاگرام سبب سهولت و راحتی مخاطبان می‌شود. اما توجه کنید که این ترجمه کاملا دقیق نیست و همانند ترجمه ماشینی با گوگل ترنسلیت است. بنابراین هنوز هم برای ترجمه دقیق متن‌های خود بهتر است که از مترجمان زبده و توانا کمک بگیرید.

ترجمیک که جامع‌ترین مرکز ارائه خدمات ترجمه در کشور است، خدمات ترجمه سایت و اپلیکیشن را نیز ارائه می‌دهد تا شما با اطمینان خاطر کامل، ترجمه با کیفیت مطالب مختلف را دریافت کنید.

اگر هم قصد فعالیت به عنوان مترجم، نویسنده یا ویراستار را دارید، میتوانید از صفحه استخدام مترجم، در ترجمیک استخدام شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.