چند کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که زبان انگلیسی دقیقا چند کلمه دارد؟ آیا یک نفر می‌تواند به همه کلمه‌های این زبان مسلط شود؟

این سوال می‌تواند از جنبه‌های گوناگونی بررسی شود. برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه شوید.

برای مطالعه مطالب بیشتر، به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

چه‌چیزی کلمه محسوب می‌شود؟

هیچ پاسخ معقول واحدی برای این سوال وجود ندارد. شمردن تعداد کلمات در یک زبان غیرممکن است. تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه واج‌هایی کلمه محسوب می‌شوند یا نمی‌شوند، بسیار سخت است.

کلمه dog یک کلمه است یا دو کلمه؟ ( این کلمه به عنوان اسم به معنای «نوعی حیوان» و به عنوان فعل به معنای «پیوسته دنبال کردن»است).

یک کلمه می‌تواند چندین معنی داشته باشد
کلمه dog به عنوان اسم و فعل دارای معانی متفاوتی است.

اگر آن را دو کلمه به حساب بیاوریم، آیا ترکیب این کلمه با عطف‌ها هم کلماتی جداگانه محسوب می‌شوند؟ (به عنوان مثال dogs = اسم جمع، dogs = فعل زمان حال سوم شخص مفرد).

dog-tired (اصطلاحی به معنای خستگی زیاد) یک کلمه جدا و منحصر به فرد است یا این‌که صرفا ترکیبی از دو کلمه محسوب می‌شود؟ آیا hot dog (نوعی ساندویچ) واقعا دو کلمه است؟ زیرا به دو صورت hot-dog و حتی hotdog نیز نوشته می‌شود.

چه کلماتی انگلیسی محسوب می‌شوند؟

تعیین این‌که چه کلماتی هم جزئی از زبان انگلیسی محسوب می‌شوند، دشوار است.

آیا اصطلاحات پزشکی و علمی که از زبان‌های دیگر گرفته شده‌اند، بخشی از زبان انگلیسی محسوب می‌شوند؟ تکلیف کلمات لاتین مورد استفاده در قانون، کلمات فرانسوی مورد استفاده در آشپزی، کلمات آلمانی مورد استفاده در نوشتار دانشگاهی وکلمات ژاپنی مورد استفاده در هنرهای رزمی چه می‌شود؟

مطالب مرتبط:

۸ مورد از بهترین دیکشنری‌های انگلیسی

لهجه و کلمات اسکاتلندی هم بخشی از زبان انگلیسی محسوب می‌شود؟ کلمات عامیانه و ساختگی مورد استفاده جوانان چطور؟ اختصارات هم کلمات انگلیسی محسوب می‌شوند؟

تعداد کلمات انگلیسی بر طبق دیکشنری آکسفورد

ویرایش دوم فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد ( ۲۰ جلدی) که در سال ۱۹۸۹ منتشر شد، شامل مدخل‌های کامل برای ۱۷۱٬۴۷۶ کلمه در حال حاضر و ۴۷٬۱۵۶ کلمه منسوخ شده است. به این ممکن است حدود ۹۵۰۰ کلمه مشتق‌شده به عنوان زیرمجموعه هم اضافه شود.

دیکشنری بیست جلدی آکسفورد
دیکشنری آکسفورد یکی از کامل‌ترین و مهم‌ترین دیکشنری‌های انگلیسی است.

بیش از نیمی از این کلمات اسم، حدود یک چهارم صفت و حدود یک هفتم فعل هستند. بقیه کلمات هم از حروف ندا، حروف ربط، حروف اضافه، پسوندها و غیره تشکیل شده است.

مطالب مرتبط:

یادگیری کلمه با دیکشنری تصویری

این نشان می‌دهد که حداقل یک چهارم میلیون یا ۲۰۰٬۰۰۰ کلمه انگلیسی متمایز وجود دارد. البته این به استثنای عطف‌ها و کلماتی از واژگان فنی و محلی که توسط OED (دیکشنری آکسفورد) پوشش داده نشده‌اند یا کلماتی که هنوز به فرهنگ لغت منتشرشده اضافه نشده‌اند، است.

احتمالا اگر همه این کلمات و عبارات هم شمارش می‌شد، تعداد واژگان انگلیسی به حدود ۷۵۰٬۰۰۰ کلمه نزدیک می‌شد.

درباره مباحث زبان‌شناسی نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد و همیشه اختلاف نظرهایی وجود دارد. تعداد کلمات زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستنثی نیست.

ترجمیک (محصولی از موسسه فرهنگی هنری آوای هوشمند سخن) یک پلتفرم جامع ارائه خدمات زبانی (ترجمه، ویراستاری و …) است. ترجمیک بهترین خدمات ترجمه متون، ترجمه کتاب، ترجمه همزمان، ترجمه رسمی، ویراستاری متون، تولید محتوا و … را در چندین زبان ارائه می‌دهد.برای استفاده از تخفیف‌ها و جوایز جشنواره کلمه‌های طلایی، همین الان سفارش خود در صفحه ارسال سفارش ثبت کنید.

5 دیدگاه در «چند کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.