چگونه بر ترس از نوشتن به انگلیسی غلبه کنیم؟

نوشتن عادتی مفید و سودمند است. نوشتن سبب فعال‌سازی بیشتر مغز شما می‌شود و به شما آزادی بیان عقایدتان را می‌دهد. زمانی که می‌نویسید، منطقی فکر می‌کنید و متوجه می‌شوید که چگونه افکار مختلف به هم مرتبط هستند.

نوشتن به بهبود مهارت‌های ارتباطی شما نیز کمک می‌کند. با نوشتن و توضیح رویدادها و اتفاق‌ها، حتی ممکن است، راه‌حل‌هایی برای مشکلات حال و آینده هم بیابید. با این حال، وقتی نوبت به نوشتن به زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی می‌رسد، شاید احساس ترس و دلهره کنید. نوشتن به زبان انگلیسی، با ترجمه تخصصی به زبان انگلیسی تفاوت‌هایی دارد.

در این مطلب به بیان چند نکته برای غلبه بر ترس از نوشتن به زبان‌های خارجی پرداخته‌ایم. پس با ما همراه شوید.

برای مطالعه مطالب بیشتر، به وبلاگ ترجمیک مراجعه کنید.

بر فرآیند تمرکز کنید، نه نتیجه

وقتی بر دانشی مسلط نیستید، احساس ترس می‌کنید و از نرسیدن به نتایج رضایت‌بخش می‌ترسید. به همین دلیل است که باید بر روی خود نوشتن تمرکز کنید و به نتیجه آن فکر نکنید.

لازم نیست که خیلی دقیق و حساب‌شده درباره نوشته‌هایتان فکر و برنامه‌ریزی کنید. فقط بگذارید افکارتان روی کاغذ جاری شود.

مطالب مرتبط:

چگونه نویسنده‌ای حرفه‌ای شویم؟ (بخش اول)

برای افزایش مهارت‌هایتان، منابع مرتبط با موضوع نوشته‌هایتان را بررسی کنید. این به شما کمک می‌کند تا دانش خود را افزایش دهید و موضوع را از دیدگاه‌های مختلف ببینید.

شروع نویسندگی
فراموش نکنید که شروع کار مهم‌ترین بخش آن است.

فراموش نکنید که شروع‌کردن مهم‌ترین بخش کار است. پس شروع کنید.

صادق باشید

صداقت بهترین سیاست است. وقتی صادق و گشاده‌رو باشید، مردم را جذب می‌کنید. مردم نوشته‌های شما را وقتی از صمیم قلب می‌نویسید، دوست دارند. با بیان تجربیات و احساسات خود را بر آنان تاثیر می‌گذارید.

به همین دلیل است که باید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید، چیزهای جدید را کشف کنید و به عادات خوب جدید، عادت کنید. همه این موارد در بهبود مهارت نوشتن شما به زبان‌های خارجی مخصوصا انگلیسی نقش دارند.

به انگلیسی فکر کنید

هر بار که یک زبان خارجی یاد می‌گیرید، سعی می‌کنید جملات را به زبان مادری خود ترجمه کنید. مراقب باشید، این یک دام و تله است.

ابتدا، زمینه و نحوه استفاده صحیح از کلمات را بیاموزید. از فرهنگ لغتی توصیفی استفاده کنید و در آن معانی و تعابیر کلمات را بیابید. ترتیب کلمات در انگلیسی را یاد بگیرید و پیوسته آن‌ها را مرور کنید.

مطالب مرتبط:

نقل‌قول‌های آموزنده برای علاقه‌مندان به نویسندگی

مترادف و متضاد کلمات را پیدا کنید و در متونتان از آن‌ها استفاده کنید. دانش خود را با اصطلاحات زبانی وسعت بخشید. کتاب‌ها و مقالات انگلیسی بسیاری بخوانید. خواندن به شما بینشی عمیق می‌دهد تا سبک و لحن نوشتنتان را بهبود بخشید.

مطالعه زیاد کتاب و مقاله
کتاب و مقاله زیاد بخوانید

ساده فکر کنید

از جملات پیچیده اجتناب کنید. آنها فقط خوانندگان شما را گیج می‌کنند. سبکی بیش از حد پر زرق و برق شاید سبب پشیمان‌شدن خوانندگان از خواندن ادامه متن شما شود.

جملات شما باید مختصر و در عین حال آموزنده باشد. منفعل ننویسید و اطمینان‌ را به خوانندگان منتقل کنید. از کلمات مبهم و دوپهلو استفاده نکنید. به گرامر توجه کنید.

فراموش نکنید که کار خود را از نظر گرامر، سبک و سرقت ادبی با ابزارهای مختلفی مانند ویرایشگر همینگوی، نرم افزار غلط گیر املایی Ginger و جستجوگر سرقت ادبی Unplag بررسی کنید.

کمال گرایی را فراموش کنید

کمال‌گرا بودن، اشتباهی محض است. اگر اصرار داشته باشید که هر جمله کاملا بی‌نقص باشد، هرگز نخواهید نوشت. نوشتن محتوایی کامل و بی‌نقص غیرممکن است. بنابراین با تلاش برای رسیدن به چنین محتوایی، عقب نیافتید.

مطالب مرتبط:

چرا باید از چک‌لیست تولید محتوا استفاده کنیم؟

به جای تمرکز بر کمال، بر منحصر به فرد بودن تمرکز کنید. نوشته شما باید منعکس‌کننده سبک و دیدگاه خاص شما باشد. این کار را انجام دهید و خوانندگان شما مشتاق نوشته‌های بعدی شما خواهند بود.

ایجاد سبک منحصر به فرد
دنبال سبک منحصر به فرد خودتان باشید

سخن پایانی

اگر مشغول فراگیری زبانی خارجی مثل انگلیسی هستید، از صحبت کردن و نوشتن به آن زبان دریغ نکنید. برای نوشتن به زبانی خارجی، ترس‌های ذهنی خود را کنار بگذارید و مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید.

نحوه تفکر شما، مهم‌ترین عاملی است که شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد. همین الان نوشتن به زبان‌های خارجی مثل انگلیسی را شروع کنید.

ترجمیک (محصولی از موسسه فرهنگی هنری آوای هوشمند سخن) یک پلتفرم جامع ارائه خدمات زبانی (ترجمه، ویراستاری و …) است. ترجمیک بهترین خدمات ترجمه متون، ترجمه کتاب، ترجمه همزمان، ترجمه رسمی، ویراستاری متون، تولید محتوا و … را در چندین زبان ارائه می‌دهد.برای استفاده از تخفیف‌ها و جوایز جشنواره کلمه‌های طلایی، همین الان سفارش خود در صفحه ارسال سفارش ثبت کنید.

اگر هم قصد فعالیت به عنوان مترجم، نویسنده یا ویراستار را دارید، می‌توانید از صفحه استخدام مترجم، در ترجمیک استخدام شوید.

3 دیدگاه در «چگونه بر ترس از نوشتن به انگلیسی غلبه کنیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.