تحصیل در ایتالیا چه مزایایی دارد؟

ایتالیا مقصدی محبوب برای تحصیل دانشجویان خارجی از سر تا سر دنیا است. این کشور به علت فضای چند فرهنگی و حضور بهترین دانشگاه دولتی و خصوصی اروپا، از شهرتی جهانی برخوردار است.

ایتالیا کشوری اقتصادی برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی و زندگی دانشجویی محسوب می‌شود. شرایط مناسب تحصیل در ایتالیا باعث شده است که دانشجویان خارجی زیادی را به خود جذب کند.

تحصیل در ایتالیا چه مزایایی دارد؟ آیا گرفتن بورسیه از دانشگاه‌های ایتالیا امکان پذیر است؟ هزینه‌های تحصیل در ایتالیا به چه شکل است؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی با مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا، در ادامه این مطلب همراه ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

تحصیل در سوئد چه مزایا و معایبی دارد؟

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا

دانشگاه‌های ایتالیا از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. از دلایل اصلی انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی، وجود دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی معتبر است.

ایتالیا کشوری محبوب برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. به علت فضای چند فرهنگی و حضور بهترین دانشگاه دولتی و خصوصی اروپا، از شهرتی جهانی برخوردار است.

دانشگاه‌های ایتالیا از اعتبار علمی خوبی در سطح جهان برخوردار هستند. دانشگاه‌های این کشور از نظر کیفیت آموزشی،‌ امکانات تدریس، هیئت‌های علمی و سایر موارد، در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ وبگاه QS که وبگاهی معتبر در زمینه ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است، دانشگاه‌های ایتالیا را در بین هزار دانشگاه‌های مطرح جهان قرار داده است.

نام ۳۶ دانشگاه برتر ایتالیا در لیست دانشگاه‌های معتبر این موسسه دیده می‌شود. ایتالیا با داشتن دانشگاه‌های معتبر با کیفیت آموزشی عالی، کشوری موفق در زمینه آموزشی در جهان محسوب می‌شود.

به عنوان مثال، دانشگاه بولونیا با ایستادن در جایگاه صدوشصتم جهان، دومین دانشگاه ایتالیا محسوب می‌شود. در ادامه، دانشگاه‌های ایتالیایی موجود در فهرست رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ وبگاه QS را برای شما آورده‌ایم.

  • دانشگاه پلی‌تکنیک میلان: رتبه ۱۴۲ در جهان
  • دانشگاه بولونیا: رتبه ۱۶۶ در جهان
  • دانشگاه ساپینزا رم: رتبه ۱۷۱ در جهان
  • دانشگاه پادوا: رتبه ۲۴۲ در جهان
  • دانشگاه میلان: رتبه ۳۱۶ در جهان
  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین: رتبه ۳۳۴ در جهان
  • دانشگاه پیزا: رتبه ۳۸۶ در جهان
  • دانشگاه ناپل: رتبه ۴۲۴ در جهان
کشور ایتالیا از امکانات آموزشی خوبی برخوردار است.
دانشگاه بولونیا از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است.

هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا

اگر به دنبال تحصیل ارزان در کشور‌های اروپایی هستید، ایتالیا انتخاب مناسبی است. کشور ایتالیا یکی از هشت کشور ارزان اروپا برای تحصیل است. اگر هزینه‌های زندگی و تحصیل در ایتالیا را با کشور‌های دیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که هزینه‌ها، بسیار کم و به‌صرفه است.

ایتالیا کشوری اقتصادی برای تحصیل است. دانشجویان خارجی زیادی به علت هزینه‌های پایین در این کشور برای تحصیل به ایتالیا می‌آیند.

در ایتالیا مانند کشور‌های دیگر دو نوع دانشگاه وجود دارد که هزینه‌های متفاوتی را برای دانشجو به همراه دارند.

شهریه دانشگاه‌های دولتی در ایتالیا بسته به نوع مقطع تحصیلی و رشته دانشگاهی شما متفاوت است. شهریه دانشگاه‌های دولتی ایتالیا بین ۹۰۰ یوورو تا ۴۰۰۰ یورور و دانشگاه‌های خصوصی بین ۶۰۰۰ یورور تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال است.

هزینه زندگی در ایتالیا در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. متوسط هزینه زندگی در شهرهای بزرگ مثل رم یا میلان، بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو است و متوسط هزینه زندگی در شهرهای دانشجویی مثل پیزا یا تورین بین ۶۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه است.

مطالب مرتبط:

بهترین دانشگاه کانادا کدام است؟

کار دانشجویی در ایتالیا

از مزایای تحصیل در کشور ایتالیا، امکان کار دانشجویی هنگام تحصیل است. دانشجویان امکان این را دارند که ۲۰ ساعت در هفته به صورت نیمه‌وقت به کار دانشجویی بپردازد.

انجام کار پاره‌وقت هنگام تحصیل به پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجو کمک کرده و تجربه کاری بازار کار بین‌المللی را برای او به همراه دارد.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

شما هیچ محدودیتی از نظر انتخاب رشته ندارید. تمامی رشته‌های محبوب تحصیلی به زبان انگلیسی در ایتالیا در دسترس هستند. مواردی که نام بردیم، برخی از محبوب‌ترین رشته‌های انگلیسی زبان ایتالیا می‌باشند:

  • روابط بین‌الملل
  • رشته‌های مدیریت MBA
  • مهندسی برق
  • معماری
  • طراحی لباس

از معایب تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا، امتحانای شفاهی این دانشگاه‌ها است. شما باید ۲۰ واحد امتحان را برای دریافت مدرک دانشگاهی خود باید پاس کنید. البته برای هر رشته‌ای ممکن است تعداد واحد‌هایی که دانشجو باید پاس کند، متفاوت باشد. امتحان‌های دانشگاه‌های ایتالیا بیشتر به صورت شفاهی از دانشجو گرفته می‌شود.

ایتالیا کشوری فوق‌العاده برای تحصیل در رشته‌های هنری است. تحصیل در رشته‌هایی نظیر معماری یا طراحی لباس، ایتالیا گزینه مناسبی برای تحصیل در این رشته‌های پرطرفدار است.

ایتالیا کشوری فوق‌العاده برای تحصیل در رشته هنر است.
ایتالیا زادگاه هنر در دوره رنسانس است.

بورسیه تحصیلی در ایتالیا

دانشگاه‌ها و دولت کشور ایتالیا، سالیانه بورسیه‌های متعددی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرد. شما امکان استفاده از بورسیه تحصیلی را در کشور ایتالیا را دارید .این بورسیه‌های دولتی برای همه دانشجویان در تمامی مقطع‌های تحصیلی است.

بیشتر این بورسیه‌ها بر پایه نیاز است. همان طور که از نامش پیداست، به دانشجویانی تعلق خواهد گرفت که نشان دهند، تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی را ندارند. ارزیابی این نوع بورسیه بر اساس نیاز مالی دانشجو است و سوابق تحیلی برای گرفتن این نوع بورسیه تاثیری ندارد.

مطالب مرتبط:

دانشگاه‌های برتر آلمان، کدام هستند؟

اقامت پس از تحصیل در ایتالیا

دانشجویان امکان گرفتن اقامت دائم در ایتالیا را پس از فارغ‌التحصیلی دارند. ایتالیا کشوری است که در حوزه شنگن قرار دارد و با گرفتن ویزای ایتالیا، اجازه ورود به کشور‌های حوزه شنگن برای شما صادر می‌شود.

اگر ۵ سال به صورت مداوم در کشور ایتالیا کار کنید، ویزای اقامت دائم به شما داده می‌شود. پیدا کردن کار، نقش مهمی در دریافت ویزای اقامت دائم شما دارد.

دانشجویان بهتر است قبل از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی، شرایط و فرصت‌های شغلی در این کشور را بررسی کنند. معملی در این کشور از در آمد بالایی برخوردار است و حقوق آن سالانه به ۳۲ هزار یورو می‌رسد.

برای پیدا کردن شغل مناسب، باید شهری در ایتالیا را انتخاب کنید که فرصت‌های شغلی زیادی در آن پیدا می‌شود.

با تحصیل در ایتالیا می‌توانید برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنید.
متوسط درآمد سالیانه در ایتالیا بین ۱۷ هزار تا ۲۵ هزار یورور است.

سخن پایانی

تحصیل در ایتالیا، تجربه‌ای خوب برای دانشجویان است. با تحصیل در این کشور امکان سفر به کشور‌های اروپایی دیگر را دارید. این کشور با هر مزایا و معایبی که دارد برای دانشجویانی که علاقه‌مند به کسب تجربه‌های شگفت‌انگیز هستند، بسیار مناسب است.

ترجمه رسمی مدارک، یکی از مراحل اپلای در دانشگاه‌های ایتالیا است. برای این کار به صفحه ترجمه رسمی ترجمیک مراجعه کنید.

ترجمیک برای تکمیل کادر مترجمان و نویسندگان محتوای خود به جذب نیرو می‌پردازد. چنانچه در این زمینه‌ها مهارت دارید، به صفحه استخدام مترجم مراجعه کنید.

یک دیدگاه در «تحصیل در ایتالیا چه مزایایی دارد؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.