مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی

چه مدارکی برای دریافت ویزای تحصیلی لازم است؟

ویزای تحصیلی از دانشگاه کشور موردعلاقه‌تان، حس تجربه تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌های بین‌المللی، لذت فراگیری دروس جدید و آشنا شدن با آدم‌های متفاوت و غیره، زیبا به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ برای رسیدن به این رویای زیبا، باید ابتدا ویزای تحصیلی کشور مقصد را دریافت کنید.

«آماده‌سازی مدارک لازم برای ویزای تحصیلی، حرف اول را می‌زند». این جمله حقیقت دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه معتبر خارجی را دارید، باید مدارک و رزومه تحصیلی خود را به طور کامل آماده کنید. برخی از این مدارک رایج‌تر و مهم‌تر هستند. این دقیقا همان موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پس از اینکه مدارک تحصیلی خود را آماده کردید، آن‌ها را برای ترجمه رسمی به یک دارالترجمه آنلاین معتبر بسپارید. پس از آن، با خیال راحت برای پذیرش در دانشگاه مقصد درخواست دهید. اگر می‌پرسید که چه مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

ترجمه رسمی مدارک لازم برای تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای تحصیلی، ویزای موقتی است که برای تحصیل در خارج کشور به افراد داده می‌شود. دارنده این ویزا برای مدت معینی در کشور مقصد اقامت کرده و در موسسه‌ها و دانشگاه‌های خارجی به تحصیل مشغول می‌شود.

بسیاری از کشورها، تنها با داشتن این ویزا به دانشجو اجازه کار کردن هنگام تحصیل را هم می‌دهند. کار دانشجویی باید در مدتی معین انجام شود به طوری که به تحصیل فرد صدمه‌ای وارد نکند. مهم‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه مقصد است. هر کشوری قوانین مشخصی برای صدور این نوع ویزا را برای افراد دارند که مهم‌ترین آن سن متقاضی شناخته می‌شود.

یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی، مهاجرت از طریق تحصیل است. تحصیل و زندگی در کشور‌های خارجی، تجربه‌های جدیدی را برای شما به همراه دارد. دریافت مدرک از دانشگاه‌های معتبر خارجی باعث می‌شود که کارفرماها و مدیران شرکت‌های مهم شما را در جایگاه شغلی مناسب خود استخدام کنند.

مهم‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه مقصد است.
مهم‌ترین شرط برای دریافت ویزای تحصیلی، نامه پذیرش از دانشگاه مقصد است.

چگونه ویزای تحصیلی دریافت کنیم؟

هر کشور برای ارائه ویزای تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی، شرایط خاص خود را دارد. با توجه به شروط و سختی پذیرش در آن دانشگاه، روش مهاجرت تحصیلی خود را انتخاب خواهید کرد. به طور کلی به دو طریق می‌توانید که برای ادامه تحصیل در خارج کشور اقدام کنید:

  1. به صورت مستقیم به سفارت کشور مقصد خود مراجعه کرده و فرم‌های درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل کنید.
  2. انجام مراحل درخواست ویزای خود را به موسسه‌های مهاجرتی واگذار کنید.

اخذ ویزای تحصیلی چه شرایطی دارد؟

هر کدام از کشورهای مهاجرپذیر، قوانین و شرایط خاص خود را برای صدور ویزا به دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته‌‌اند. مهم‌ترین شروط اصلی برای پذیرش در یک دانشگاه خارجی بدون توجه به شرایط کشور مقصد، به شرط زیر است:

  • شرط سنی: شرایط سنی در کشور‌ها برای پذیرش تفاوت دارد. نداشتن گپ تحصیلی، برای عمومی از کشور‌ها بسیار مهم است؛ یعنی نباید فاصله بین دو مقطع تحصیلی‌تان بسیار طولانی باشد.
  • پذیرش تحصیلی: اولین شرط درخواست ویزای تحصیلی، دریافت پذیرش قطعی از موسسه یا دانشگاهی در کشور مورد نظرتان است.
  • اثبات تمکن مالی: برای تحصیل در خارج از کشور با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش می‌گیرید، هزینه‌های تحصیل و زندگی را در پیش خواهید داشت. ابتدا باید ثابت کنید که مشکلی در پرداخت هزینه‌های جاری ندارید.
  • دانش زبانی: برای تحصیل در کشوری دیگر لازم است که از دانش زبانی خوبی برخوردار باشید. در بسیاری از کشور‌ها باید مدرک آیلتس، تافل یا مدارک زبانی دیگر خود را به دانشگاهتان ارائه دهید.

مطالب مرتبط:

چگونه مدارک خود را برای ترجمه رسمی آزاد کنیم؟

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چیست؟

در سایت رسمی سفارت کشورها لیستی از مدارک مورد نیاز برای صدور انواع ویزا دیده می‌شود. هر چقدر مدارک و رزومه تحصیلی کامل‌تر باشد، شانس دریافت ویزای تحصیلی نیز افزایش می‌یابد. مدارکی که کشورها از درخواست‌کننده‌های ویزای تحصیلی خود می‌خواهند متفاوت است. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چیست؟
مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چیست؟

پاسپورت

گذرنامه اولین شرط برای سفرهای خارجی شما و دریافت ویزا به حساب می‌آید. ویزای تحصیلی در بعضی کشورها تا پایان مدت اعتبار پاسپورت شما ارزشمند است و بعد از آن فاقد اعتبار می‌شود. پاسپورت برای احراز هویت در ترجمه رسمی مدارک تحصیلی نیز مدرک مهمی به شمار می‌رود.

نامه پذیرش تحصیلی

نامه پذیرش تحصیلی در واقع برگه تاییدیه از دانشگاه کشور مقصد است. این مدرک باید ضمیمه باقی مدارک شما گردد.

گواهی پشتیبان مالی

بسیاری از کشور‌ها در قوانین مهاجرت تحصیلی خود، مقدار پولی که باید فرد در ابتدا همراه خود داشته باشد را ذکر کرده‌اند. این گواهی به کشور مقصد این اطمینان را می‌دهد که فرد در طول تحصیل خود نیازی به حمایت مالی از طرف دولت را ندارد.

حضور پشتیبان مالی برای افراد بالای ۱۸ سال لازم است. پشتیبان مالی باید تمام هزینه‌های تحصیل و مخارج زندگی فرد را تامین کند. مواردی مانند در دست داشتن دعوت نامه از شخص یا شرکت در کشور مقصد، هزینه‌‌های محل اقامت، داشتن پوشش بیمه مسافرتی در تمام طور دوره اقامت نیز از همین موارد به شمار می‌روند.

توصیه‌نامه

توصیه‌نامه، نامه‌ای است که سازمان یا شخصی با درجه علمی بالا برای شخصی دیگر می‌نویسد و عملکرد او را توضیح می‌دهد. معمولا توصیه‌نامه‌هایی که برای تحصیل در خارج از کشور فرستاده می‌شوند، صادره از اساتید و دانشگاه فرد هستند. توصیه‌نامه ۵ تا ۱۰ درصد در نتیجه درخواست تاثیرگذار خواهد بود.

انگیزه‌نامه

در این نامه فرد به شرح خصوصیات اخلاقی و توصیف شخصیت خود می‌پردازد و از مهارت‌ها و دستاورد‌های علمی خود می‌گوید. مهم‌ترین بخش در انگیزه‌نامه، بیان دلایلی منطقی برای انتخاب کشور و دانشگاه مقصد است. در این بخش باید دلیل انتخاب رشته و کشور را توضیح دهید.

مهم‌ترین بخش در انگیزه‌نامه، بیان دلایلی منطقی برای انتخاب کشور و دانشگاه مقصد است.
مهم‌ترین بخش در انگیزه‌نامه، بیان دلایلی منطقی برای انتخاب کشور و دانشگاه مقصد است.

مدرک زبان

داشتن مدرک زبان معتبر یکی از مهم‌ترین شروط ادامه تحصیل در خارج کشور است. برخی از دانشگاه‌ها به مدرک تافل یا دولینگو نیاز دارند. با این حال، بیشتر دانشگاه‌های معتبر مدرک آیلتس را می‌پذیرند یا هر دو مدرک تافل و آیلتس را قبول می‌کنند.

ترجمه مدارک

شما باید مدارک خود را برای ترجمه رسمی به یک دارالترجمه معتبر بدهید. پس از آن، ترجمه مدارک خود را به سفارتخانه‌ها تحویل دهید تا فرایند اخذ ویزای تحصیلی به راحتی برای شما انجام شود.

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم؟

اگر تا اینجا مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی آماده کردید، تقریبا بیشتر از هفتاد درصد راه را پیموده‌اید. به طور کلی مراحل اخذ ویزای تحصیلی به شکل زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  1. ارسال مدارک برای سفارتخانه کشور مقصد
  2. گرفتن وقت مصاحبه از سفارت
  3. انجام مصاحبه آنلاین و حضوری
  4. انتظار برای پاسخ سفارتخانه و صدور ویزا یا روادید

مطالب مرتبط:

ترجمه رسمی مدارک برای تحصیل در فرانسه

سخن پایانی

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج کشور را دارید، همین حالا مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی آماده کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید از دانشگاه مقصد پذیرش بگیرید و به سفارتخانه برای دریافت تاییدیه تحویل بدهید.

اگر نیاز به ترجمه رسمی فوری مدارک خود دارید، آن را به ترجمیک واگذار کنید. ثبت سفارش ترجمه رسمی در ترجمیک، بسیار راحت و سریع انجام می‌شود. همین حالا سفارش خود را ثبت کنید و در کمترین زمان ممکن مدارک خود را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.