نویسندگان موفق خانم

با ۴ نویسنده زن موفق آشنا شوید!

نویسندگان زنی که در روزگار امروز قلمشان را برمی‌دارند تا بنویسند، از احترام زیادی از سوی جامعه برخوردار هستند.

زنانی که در حوزه نویسندگی قدم می‌گذارند، زنانی قدرتمند با قلمی توانا شناخته می‌شوند. در گذشته، نویسندگان زیادی وجود داشته‌اند که برای پیشرفت زنان در این حوزه تلاش فراوانی کرده‌اند.

از کتاب‌های موفق ویرجینیا وولف گرفته تا شعر‌های آماندا گورمن، همگی نمونه‌هایی از زنان پیشرویی هستند که در مسیر نویسندگی پا گذاشته‌اند و اثر‌های ماندگاری را برای ما، از خود به جای گذاشته‌اند.

زنان فهرست شده زیر فقط نویسنده نیستند، آن‌ها زنان قدرتمندی هستند که به هموار کردن راه برای نویسندگان امروزی کمک کرده‌اند. سال‌ها یا قرن‌ها هم که گذشته باشد، ما نام آن‌ها را زنده نگه خواهیم داشت.

اگر می‌خواهید با زندگی‌نامه این نویسندگان بیشتر آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

ویرایش کتاب و هر آنچه باید درباره آن بدانید

ویریجینا وولف

ویرجینیا وولف (virginia woolf) از تاثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم است. وولف با نام کامل «آدلاین ویرجینیا وولف» در ۲۵ژانویه سال ۱۸۸۲ در لندن به دنیا آمد. بانوی مولف، ناشر و فعال حقوق زنان بود که در طول زندگی‌اش، دو جنگ جهانی را پشت سر گذاشت. او در سال ۱۹۴۱ تصمیم گرفت به زندگی خود برای همیشه پایان دهد.

وولف ذوق نویسندگی خود را از پدرش به ارث برده بود. پدرش، لسلی استفن که خود منتقد، زندگی‌نامه نویس و پژوهشگر نامدار عصر ویکتوریا بود دخترش را به نوشتن تشویق می‌کرد. کتابخانه منظم و ذوق‌آفرین لسلی استفن در خانه، محل پرورش ذوق نوشتن ویرجینیا بود.

ویرجینیا با از دست دادن مادرش در ۱۳ سالگی و به دنبال بعد از دو سال خواهرش را از دست داد. تحمل این اتفاق‌های ناگوار برای ویرجینیا سخت بود و باعث شد که حمله‌های عصبی به او دست دهد.

افسردگی ویرجینیا وولف
ویرجینیا به علت از دست دادن عزیزانش، دچار بیماری افسردگی شده بود.

وولف پس از مرگ پدرش و ضربه سنگین روحی که خورده بود، اقدام به خودکشی کرد.

او نویسنده‌ای موفق و فعال در حقوق زنان بود که در طی جنگ‌های جهانی اول و دوم جهانی بسیاری از دوستان خود را از دست داد. او سرانجام با جیب‌هایی پر از سنگ به رودخانه اوز رفت و به زندگی غمگین خود پایان داد.

مری شلی

مری وول استونکراف گادوین شلی، زاده ۳۰ اوت ۱۷۹۷، رمان‌نویس، نویسنده داستان‌های کوتاه و سفرنامه‌نویس اهل انگلستان است. پدر او ویلیام گادوین، فیلسوف سیاسی و روزنامه‌نگار و مادرش مری ولستون کرافت، فیسلوف فمنیست و نویسنده بود.

کتاب فرانکشتاین از شناخته‌شده‌ترین آثار اوست. ایده نوشتن این کتاب در سفری تابستانه در سال ۱۸۱۸ به ذهن او خطور کرد.

او آثار زیادی را از خود به جا گذاشته است. مری پس از مرگ همسرش از ایتالیا به انگلستان بازگشت. پس از بازگشت به انگلستان چندین داستان دیگر نوشت که در زمان خود بسیار ماندگار شد.

مری شلی، نویسنده داستان فرانکشتاین
مری شلی در سال ۱۸۱۴ با پرسی بیش شلی، شاعر معروف ازدواج کرد.

او سر انجام در یکم فوریه ۱۸۵۱ میلادی، پس از دوره طولانی بیماریش در اثر تومور مغزی در گذشت. وی در کلیسای سنت پیتر در بورنموث دفن شد.

از آثار برجسته او می‌شود به فرانکشتاین،‌ والپرگا، و مجموعه آخرین نفر اشاره کرد.

مطالب مرتبط:

کدام تیترها مخاطب بیشتری را جذب می‌کنند؟

امیلی دیکنسون

امیلی دیکنسون Emily Elizabeth Dickinson)) شاعر آمریکایی، متولد سال ۱۸۳۰در شهر امهرست آمریکا است. او شاعر برجسته قرن نوزدهم است.

امیلی شاعری فوق‌العاده در عصر زمان خود بود. او تقریبا ۱۸۰۰ شعر نوشت که فقط ۱۰ شعر از آن‌ها تا زمانی که او زنده بود، منتشر شدند. امیلی برای تفریح شعر می‌نوشت به همین علت قبل از مرگش شعر‌های زیادی از او منتشر نشده است. او در خلوت خود شعرهایش را می‌نوشت.

اولین مجموعه از شعر‌های این شاعر برجسته ۴ سال پس از درگذشت او منتشر شد و در سال ۱۹۵۵ مجموعه‌ای کامل از اشعارش به چاپ رسید.

امیلی دیکنسون در ۱۵ می ۱۸۸۶در ۵۵ سالگی درگذشت.

امیلی دیکسون، شاعر معروف
امیلی دیکنسون هنگام نوشتن شعرهایش به قوانین بزرگ‌نویسی یا نشانه‌گذاری اهمیت نمی‌داد.

لوسی مود مونتگمری

لوسی مود منتگمری (Lucy Maud Montgomery)، نویسنده کانادایی در سال ۱۸۷۴ در کلیفتون به دنیا آمد. او کودکی خود را به تنهایی گذراند. این تنهایی باعث خلق دوستان خیالی‌اش شد و به قوه تخیل او بسیار کمک کرد.

لوسی با کتاب آن شرلی به معروفیت رسید. داستان این کتاب در مورد دختر بچه‌ای یتیم به نام آن شرلی است.

ال.ام مونتگمری خالق شخصیت آن شرلی با موهای قرمز است که در مجموع، ۸ کتاب از این شخصیت به چاپ رسیده است. این شخصیت باعث شد لوسی در سطح بین‌المللی شناخته شود و از کتاب‌هایش استقبال کنند.

آن شرلی دختری ۱۱ ساله با موهای قرمز است که در یتیم‌خانه زندگی می‌کند. آنه دختری شاداب و پرانرژی است که باعث شده اتفاق‌های جالبی در طول داستان برای او بیفتد.

او در سال ۱۹۲۰ نوشتن در مورد آن را متوقف کرد و در یادداشت‌هایش نوشته بود که از این شخصیت خسته شده است.

لوسی مونتگمری، نویسنده آن شرلی
ال.ام مونتگمری، نهمین کتاب از آن شرلی را نوشت ولی به چاپ نرسید.

مونتگمری در طول زندگی‌اش یک دیوان شعر، ۲۰ رمان، ۳۰ مقاله و ۵۳۰ داستان کوتاه منتشر کرد. سرانجام او در ۲۴ آوریل سال ۱۹۴۲ بر اثر ایست قلبی در شهر تورنتو در گذشت.

نکته پایانی

تمام این نویسندگانی که در موردشان خواندیم، نویسندگانی بودند که سخت تلاش کرده‌اند جایگاه مناسبی را در نویسندگی برای خود ایجاد کنند. آنان در مسیر نویسندگی بسیار موفق بوده‌اند و آثار برجسته‌ای را از خود به جا گذاشته‌اند.

شما چه نویسندگان خانم موفق دیگری را می‌شناسید؟

اگر شما هم در تولید محتوا مهارت دارید، فرصت همکاری با ترجمیک را از دست ندهید. کافی است که نمونه کار و رزومه خود را در صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «با ۴ نویسنده زن موفق آشنا شوید!»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.