بهترین دیکشنری‌های زبان روسی برای اندروید

زبان روسی یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها است و علاقمندان زیادی در سراسر دنیا دارد. سالانه افراد زیادی به این کشور سفر یا مهاجرت می‌کنند. از سوی دیگر این روزها، استفاده از منابع مطالعاتی و پژوهشی روسی برای پژوهشگران و دانشجویان اهمیت زیادی پیدا کرده است.

با این تفاسیر، افراد زیادی به آشنایی با این زبان و یادگیری اصطلاحات و عبارات آن نیاز دارند. بی‌شک دیکشنری یکی از ابزارهای جدایی‌ناپذیر یادگیری هر زبانی است. از این رو در این نوشتار، به معرفی بهترین دیکشنری‌های روسی برای سیستم‌عامل اندروید می‌پردازیم.

اگر شما هم مشغول یادگیری زبان روسی هستید و به دیکشنری جامعی نیاز دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

بهترین دیکشنری‌ها برای یادگیری زبان اسپانیایی

دیکشنری چیست؟ و چه انواعی دارد؟

پیش از هر چیز بهتر است نگاهی به مفهوم دیکشنری و کاربرد آن بیندازیم. دیکشنری، فرهنگ لغت و یا واژه‌نامه، مجموعه‌ای گردآوری‌شده از واژگان یک و یا چند زبان است. هر فردی برای یافتن معنای واژگان ناآشنا و مهجور، واژگان تخصصی و علمی و به‌طور کلی هر واژه‌ای به واژه‌نامه نیاز پیدا خواهد کرد.

واژه‌نامه‌ها، انواع گوناگونی دارند. برخی از آن‌ها تک‌زبانه هستند و توضیحاتی درباره معنا و مفهوم یک واژه ارائه می‌کنند. در زبان فارسی لغت‌نامه‌ معین و دهخدا نمونه‌های شناخته‌شده‌ای هستند. برخی دیگر از لغت‌نامه‌ها نیز معنی واژگان را به زبان یا زبان‌های دیگری ارائه می‌دهند.

کاربردهای گوناگون دیکشنری‌

در رابطه با کاربردهای مختلف دیکشنری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیدا کردن ریشه کلمات
  • یافتن واژه‌های مترادف و هم‌معنی برای یک لغت
  • آشنایی با کاربرد یک واژه به کمک مثال‌های ساده و گوناگون
  • آشنایی با شیوه درست تلفظ یک واژه

مطالب مرتبط:

دیکشنری آنلاین ترجمیک

دیکشنری ترجمیک، واژه‌نامه جامعی از کلمات و اصطلاحات مختلف است.
فراگیری شیوۀ درست تلفظ یک واژه، از مهم‌ترین امکانات واژه‌نامه‌ها است.

زبان روسی چه ویژگی‌هایی دارد؟

تا اینجا به طور اجمالی با مفهوم و کاربرد لغت‌نامه آشنا شدیم. اکنون کمی درباره زبان روسی بدانیم و به برخی ویژگی‌های آن بپردازیم.

  • زبان روسی، زبان رسمی روسیه و کشورهای بلاروس، قرقیزستان و قزاقستان است.
  • زبان روسی، زبان دوم مردم در دیگر کشورهای جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی است.
  • زبان روسی، زبان مادری نزدیک به ۱۵۴ میلیون نفر در دنیا است.
  • زبان روسی، از نظر تعداد گویشور هشتمین زبان دنیا است.
  • زبان روسی به شاخه شرقی خانواده زبان‌های اسلاو تعلق دارد.
  • گویش‌های روسی به گروه شمالی و گروه جنوبی و گروه مرکزی تقسیم می‌شوند.
  • فضانوردان در کنار زبان انگلیسی باید زبان روسی را بیاموزند چراکه سیستم کامپیوتری ایستگاه فضایی بین‌المللی از هر دو زبان انگلیسی و روسی استفاده می‌کند.
  • تعدادی از واژه‌های انگلیسی ریشه روسی دارند.
  • نام خانوادگی روسی بر اساس جنسیت متفاوت است.
  • در روسی واژه‌هایی وجود دارد که به یک واژه مستقل قابل‌ترجمه نیست.
  • زبان روسی با الفبای سیریلیک نوشته می‌شود.
  • اسامی در زبان روسی جنسیت دارند.

مطالب مرتبط:

چرا الفبای روسی، عجیب به نظر می‌رسد؟

بهترین دیکشنری‌های زبان روسی

پیشرفت تکنولوژی، بخش‌های زیادی از زندگی ما را تغییر داده است. دیکشنری‌های کاغذی نیز از این قاعده مستثنی نمانده‌اند. امروز همه ما می‌توانیم با نصب یک برنامه روی تلفن همراهمان، به یک دیکشنری کامل و تمام ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشیم. از این رو در این بخش، به معرفی بهترین دیکشنری‌های روسی برای سیستم عامل اندروید می‌پردازیم. با مطالعه این بخش به لینک دانلود این دیکشنری‌ها نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

دیکشنری Russian – Persian and Persian – Russian dictionary

این دیکشنری به اینترنت نیاز ندارد و معادل فارسی واژگان روسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. افزون بر این، این برنامه یک بخش فلش‌کارت دارد که می‌تواند برای یادگیری واژگان مورد استفاده قرار بگیرد.

لینک دانلود

بهترین دیکشنری‌های روسی برای اندروید
دیکشنری‌های مختلفی با قابلیت‌های مختلف برای یادگیری زبان روسی وجود دارند

امکان افزودن واژه‌ها به لیست‌ موردعلاقه‌ها، اشتراک‌گذاری واژه در برنامه‌های دیگر، تبدیل متن به گفتار و چندین امکان دیگر از ویژگی‌های این دیکشنری است.

دیکشنری Persian Russian Dictionary

فرهنگ لغت روسی-فارسی، واژه‌ها را از «روسی به فارسی» و از «فارسی به روسی» ترجمه می‌کند. دیکشنری Persian Russian با ترجمه جملات نمونه، کاربرد واژه‌ها را نشان می‌دهد.

از ویژگی‌های این دیکشنری، می‌توان به ترجمه جملات نمونه برای آشنایی با کاربرد واژه، تلفظ‌های صوتی و امکان یادداشت‌گذاری بر واژه‌ها اشاره کرد.

لینک دانلود

دیکشنری Oxford Russian Dictionary

دیکشنری روسی به روسی آکسفورد، رابط کاربری واضح و آسان دارد. ابزارهای جست‌وجوی متنوع و قابلیت‌های گوناگونی همچون امکان جست‌وجوی صوتی و امکان ایجاد فهرستی از واژه‌های موردعلاقه از ویژگی‌های این واژه‌نامه است.

این نسخه از برنامه آکسفورد تا ۳۰ روز قابل استفاده است. با دریافت نسخه پرمیوم، ویژگی‌های گوناگون و کاربردی این دیکشنری برای همیشه در دسترس است. مهم‌تر اینکه می‌توان بدون اتصال به اینترنت واژه‌ها را جست‌وجو کرد.

لینک دانلود

دیکشنری Russian-English and English-Russian dictionary

این دیکشنری «روسی به انگلیسی» بسیار کاربردی است و به‌صورت آفلاین نیز قابل استفاده است. امکان آموزش واژه با فلش کارت، امکان ایجاد فهرستی از واژگان موردنظر، امکان اشتراک‌گذاری در برنامه‌های دیگر و همچنین تبدیل متن به گفتار از قابلیت‌های این برنامه است.

لینک دانلود

معرفی دیکشنری‌های روسی همراه با لینک دانلود
با این دیکشنری می‌توان واژگان را به اشتراک گذاشت.

دیکشنری Russian English Dictionary & Translator Free

این برنامه، دیکشنری و مترجم «روسی به انگلیسی» و «انگلیسی به روسی» است و بدون نیاز به اتصال به اینترنت امکان جست‌وجوی واژه‌ها را فراهم می‌کند.

جست‌وجوی واژه‌های روسی و انگلیسی با تعاریف دقیق و عبارت‌های نمونه، تلفظ روسی و انگلیسی، پیشنهاد جست‌وجوی مرتبط و موارد دیگر از قابلیت‌های این برنامه است.

لینک دانلود

Microsoft Translator

مترجم مایکروسافت، امکان ترجمه به بیش از هفتاد زبان از جمله زبان روسی را دارد. امکانات این برنامه به صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده هستند. ترجمه صوتی برای ترجمه گفتار، راهنمای تلفظ، اشتراک با دیگر برنامه‌ها از قابلیت‌های این برنامه است.

لینک دانلود

واژه‌نامۀ Reverso Translation Dictionary

اپلیکیشن دیکشنری رِوِرسو به‌صورت آفلاین از ۱۴ زبان و نیز زبان روسی پشتیبانی می‌کند. از قابلیت‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان جست‌وجوی صوتی
  • تلفظ واژه‌ها با لهجه بومی
  • امکان ایجاد لیست علاقه‌مندی‌ها
  • امکان اشتراک‌گذاری در برنامه‌های دیگر
  • آشنایی با مترادف‌های مختلف برای کمک به درک معانی واژه‌‌ها و گسترش دایره واژگان
  • آزمون و بازی

لینک دانلود

سخن پایانی

در پایان باید افزود که این دیکشنری‌ها بر اساس امتیاز و نظر کاربران برگزیده شده‌اند. ازاین‌رو سعی کنید پیش از ذخیره واژگان با توجه به نیازها و انتظاراتتان مناسب‌ترین دیکشنری‌ را انتخاب کنید.

امیدواریم معرفی بهترین دیکشنری‌های زبان روسی برای اندروید برای شما مفید باشد.

اگر به زبان «روسی» مسلط هستید و مایلید در زمینه‌ ترجمه، نگارش و ویرایش متون روسی فعالیت کنید، رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

ترجمه رسمی یکی از خدمات ترجمیک است. این خدمات به زبان‌های مختلفی از جمله روسی ارائه می‌شود. برای استفاده از این خدمات به صفحه ترجمه رسمی مراجعه کنید.

یک دیدگاه در «بهترین دیکشنری‌های زبان روسی برای اندروید»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.