نکاتی مهم درباره آموزش زبان فرانسه به کودکان

۵ نکته درباره آموزش زبان فرانسه به کودکان

برای کودک شما، یادگیری زبان دوم، مزیت‌های زیادی خواهد داشت. برای یادگیری زبان دوم، زبان فرانسه بیشتر به‌عنوان زبانی سخت مطرح است. همچنین تلفظ صحیح حروف فرانسوی برای بسیاری اغلب دشوار به نظر می‌آید.

اما اگر کودکتان را در دوره پیش از دبستان یا در اولین مراحل تحصیل با پایه‌های زبان آشنا کنید، یادگیری زبان فرانسه آن‌قدر که به نظر می‌رسد، سخت نخواهد بود.

پیش از آنکه فرزندتان را در دوره‌های آموزش زبان فرانسه برای کودکان ثبت‌نام کنید، بکوشید دانشی اولیه در اختیار او قرار دهید. این امر فرایند یادگیری زبان فرانسوی را برای او آسان‌تر می‌کند.

چرا یادگیری زبان فرانسه مهم است؟

یادگیری زبان فرانسه اهمیت زیادی دارد؛ چراکه فرانسوی زبانی جهانی است و در حدود ۲۹ کشور جهان صحبت می‌شود. همچنین در سازمان‌های بین‌المللی نیز از زبان فرانسه به‌عنوان زبان رسمی استفاده می‌شود.

همچون زبان انگلیسی، به‌تدریج زبان فرانسه نیز به زبانی بین‌المللی تبدیل شده است. به همین دلیل برای رقابت در دنیای امروز یا در سال‌های آینده، دانستن زبان فرانسه و مهارت و تخصص در آن ضروری به نظر می‌رسد.

پس از انگلیسی، زبان فرانسه در میان فهرست زبان‌های تدریس شده در سراسر جهان، رتبه دوم را دارد. همچنین فرانسوی ششمین زبانی است که در سراسر جهان صحبت می‌شود.

از همین رو کلاس‌ها و دوره‌های گوناگونی برای آموزش فرانسه در دنیا برگزار می‌شود. در آموزشگاه‌های زبان در فرانسه نیز دوره‌هایی برای آموزش فرانسه به جوانان و بزرگسالان ارائه می‌شود.

در ادامه به بیان نکاتی درباره زبان فرانسه می‌پردازیم. اگر کودکان در مراحل اولیه این نکات زبانی را یاد بگیرند، در آسان شدن یادگیری زبان در آینده به آن‌ها کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:

۹ کتاب آموزش فرانسه که در سال ۱۴۰۱ بخوانیم

اعداد و جنسیت در زبان فرانسه و اهمیت یاد دادن آن‌ها به کودکان

اگر تصمیم دارید در هر مرحله پس از پیش‌دبستانی به کودک خود زبان فرانسه بیاموزید، حتماً جنسیت و اعداد را به او یاد دهید.

در زبان فرانسه، ضمایر و صفت‌ها باید با هم هماهنگ باشند. البته افعال نیز باید از سایر اجزای جمله پیروی کند.

کودک را با کمک کتاب‌های گوناگون همراه با ریتم و شعر و … از دستور زبان آگاه کنید تا پایه و اساس او برای زبان فرانسه آماده شود.

آموزش زبان فرانسه به کودکان ظرفیت حافظه آن‌ها را افزایش می‌دهد.
با یادگیری زبان، ظرفیت حافظه کودکان افزایش می‌یابد.

آموزش جملات مثبت، منفی و پرسشی زبان فرانسوی به کودکان

اگر کودکتان بر معادل فرانسه کلمات پرسشی فرانسوی مسلط شود، یادگیری زبان فرانسه برای او کار آسانی خواهد بود.

«چه»، «کجا»، «چه زمانی»، «چرا»، «چه کسی» و «چگونه»، کلمات پرسشی در زبان فارسی هستند که به ترتیب به زبان فرانسوی quoi، où، qui، quand، Pourquoi، comment گفته می‌شود.

یادگیری جمله‌های مثبت، منفی و پرسشی به کودک شما کمک می‌کند که اصول اولیه زبان فرانسه را به‌راحتی بیاموزد. زیرا ساختن جملات کاربردی با چنین کلماتی آسان می‌شود و این امر در یادگیری زبان فرانسه کمک بزرگی است.

افعال و آموزش چگونگی تغییر شکل افعال فرانسوی به کودک

فرزند خود را با تغییر شکل افعال در زبان فرانسه آشنا کنید. افعال در زبان فرانسه از فردی به فرد دیگر و از نظر حالت و زمان تغییر شکل می‌دهند.

این آموزش‌ها مهم هستند چراکه تمرین‌هایی که در مراحل بعدی در کلاس‌های بالاتر آموخته می‌شوند، سخت است و دانش‌آموزان اغلب آن‌ها را فراموش می‌کنند.

چنین کلماتی را پیش از دبستان و در زندگی روزمره با کودک خود تمرین کنید تا برای مدتی طولانی به‌خاطر بسپارد. با تکرار پی‌درپی، یادگیری به‌ویژه در آینده برای کودکان آسان می‌شود.

عبارات شرطی زبان فرانسه

همچون «if» در ساختار جملات شرطی انگلیسی، جملات شرطی در زبان فرانسه با استفاده از «si» ساخته می‌شود. عبارات شرطی در زمان عدم قطعیت به کار می‌روند.

رفته‌رفته با کودک تمرین کنید که از وجه شرطی نیز استفاده کند و عبارات فرانسوی را بسازد.

یادگیری زبان فرانسه به عنوان زبان دوم در کودکی بسیار آسان‌تر است.
افرادی که در خردسالی زبان دوم بیاموزند، در بزرگسالی می‌توانند چندین زبان را به‌راحتی یاد بگیرند.

تمرین تلفظ حروف فرانسوی برای کودکان

تلفظ و درک فرانسوی در ابتدا دشوار است. تلفظ حروف فرانسه با تلفظ سوئدی، انگلیسی و … متفاوت است و در محدوده‌ای یکنواخت صحبت می‌شود.

صداهایی که در زبان فرانسه به نظر مشابه می‌رسند، در واقع مشابه نیستند. کودک باید آگاه باشد که در تلفظ حروف فرانسوی، صداها از هجای قبلی یک کلمه تا ابتدای هجای کلمه بعدی در هم ذوب و ادغام می‌شوند.

شعرخوانی، اجرای نمایش و … در آماده‌سازی کودکان برای یادگیری تلفظ‌های زبان فرانسه در آینده بسیار مؤثر است.

مطالب مرتبط:

روزهای هفته، ماه، فصل‌ها و ساعت به فرانسه

سخن پایانی

نکاتی که بیان شد ممکن است جزئی به نظر آید اما بسیار مفید هستند و به یادگیری زبان بدون دردسر کمک می‌کنند.

در پایان باید افزود برای آموزش زبان فرانسه به کودکان اگرچه عالی است که خود شما به زبان فرانسه مسلط باشید اما ضروری نیست.

این روزها این امکان وجود دارد که با کمک اپلیکیشن‌های گوشی همراه، کتاب‌ها و سی‌دی‌های آموزشی، انیمیشن و برنامه‌های ویژه کودکان، فایل‌های آموزشی صوتی و داستان‌های صوتی، فلش کارت و … نخستین آموزش‌های ضروری زبان فرانسه همچون الفبا و اعداد را با فرزندتان تمرین کنید.

دوره‌های آموزش آنلاین زبان فرانسه مقدماتی، آموزش پارافریز انگلیسی، ویرایش تخصصی کتاب، تولید محتوای تبلیغاتی و … دوره‌های آموزشی دبستان ترجمیک است که برای ارتقای مهارت‌های شما طراحی شده است. برای کسب اطلاعات از دوره‌های آموزشی لیست دوره‌های دبستان ترجمیک را بررسی کنید.

یک دیدگاه در «۵ نکته درباره آموزش زبان فرانسه به کودکان»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.