با ۵ اپلیکیشن برتر کتاب‌خوان آشنا شوید!

امروز، گوشی‌های موبایل به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند. تا جایی که بسیاری از ما اکثر کارهایمان را، از پرداخت قبوض آب و برق گرفته تا خریدهای منزل، با موبایل انجام می‌دهیم. مطالعه و کتاب‌خوانی نیز از این قافله دور نمانده‌اند و شکل تازه‌ای به خود گرفته‌اند.

با توجه به قیمت بالای کاغذ و افزایش دغدغه‌ها و مشغله‌های افراد، این روزها کتاب‌ الکترونیکی یا eBook طرفداران زیادی پیدا کرده است. اپلیکیشن‌های مختلفی نیز برای آماده‌سازی و فروش این کتاب‌ها طراحی شده‌اند. به لطف این اپلیکیشن‌ها، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای ناچیز کتاب موردعلاقه‌تان را تهیه کنید و همه جا با خود به همراه داشته باشید.

اگر شما هم از دوست‌داران کتاب و کتاب‌خوانی هستید، تا ادامه مطلب با ما همراه باشید. چراکه قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مرتبط:

معرفی ۵ مورد از بهترین کتاب‌های ۲۰۲۰ ازنظر مجله نیویورک تایمز، آمازون و گودریدز

اپلیکیشن طاقچه

اپلیکیشن طاقچه نخستین بار، با نام «کتاب من» شروع به کار کرد و بعدها تغییر نام داد. این اپلیکیشن‌، با ویژگی‌های جالب توجهی که دارد در لیست بهترین برنامه‌های کتاب‌خوانی قرار گرفته است.

با خرید اشتراک طاقچه بی‌نهایت امکان دسترسی به هزاران کتاب را خواهید داشت.

از جمله این ویژگی‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طاقچه بی‌نهایت

یکی از بخش‌های مختلف اپلیکیشن طاقچه، طاقچه بی‌نهایت است. شما در این بخش، با خرید اشتراک به ۲۷۹۵۰ کتاب صوتی و الکترونیکی دسترسی خواهید داشت. توجه داشته باشید که مدت زمان اشتراک طاقچه بی‌نهایت متفاوت است و می‌تواند بین ۱ هفته تا ۱ سال باشد. طبیعتا هرچه مدت طولانی‌تری را انتخاب کنید، ملزم به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

  • گردونه‌های مناسبتی

طاقچه به مناسبت‌های مختلف، گردونه تخفیف دارد. شما می‌توانید با چرخاندن این گردونه، شانس خودتان را امتحان کنید و کتاب‌های موردعلاقه‌تان را با تخفیف بخرید.

  • امکان به اشتراک‌گذاری بخش‌هایی از کتاب‌ها

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید بریده‌ای از کتاب موردعلاقه‌تان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. طاقچه این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

  • کتاب‌گردی

در بخش کتاب‌گردی طاقچه، می‌توانید نظرات‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید و از نظرات آن‌ها درباره کتاب‌های مختلف استفاده کنید. در واقع این بخش، حکم شبکه‌های اجتماعی را برای طاقچه دارد.

اپلیکیشن فیدیبو

فیدیبو نیز مانند طاقچه، یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های کتاب‌خوانی است و تقریبا تمام کتاب‌ها را در نسخه صوتی و الکترونیکی گردآوری کرده است. با ساخت حساب کاربری در این اپلیکیشن، می‌توانید اولین خریدتان را با تخفیف ویژه انجام دهید.

بخش فیدی‌پلاس این اپلیکیشن، مشابه بخش طاقچه بی‌نهایت است. با خرید اشتراک در این بخش، به صورت رایگان به بسیاری از کتاب‌های فیدیبو دسترسی خواهید داشت.

اپلیکیشن کتابراه

کتابراه، در نسخه اندروید، ios و تحت وب ارائه می‌شود و در مقایسه با دو رقیب اصلی خود، یعنی فیدیبو و طاقچه، راه زیادی برای پیشرفت دارد. با این حال از ویژگی‌های قابل توجه این برنامه، این است که هر هفته یکی از کتاب‌های غیر رایگان خود را رایگان می‌کند.

کتابراه، هر فهته یکی از کتاب‌های پولی خود را رایگان می‌کند.

اپلیکیشن نوار

اپلیکیشن‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، شامل کتاب‌های صوتی و الکترونیکی می‌شود. با این حال ممکن است نسخه صوتی برخی از کتاب‌های الکترونیکی را در این اپلیکیشن‌ها پیدا نکنید. این در حالی است که اپلیکیشن نوار، صرفا به گردآوری محتوای صوتی، از قبیل پادکست‌ها، سریال‌های صوتی و کتاب‌های صوتی پرداخته است.

اپلیکیشن سبکتو

اگر اهل کتاب و کتاب‌خوانی هستید ولی زمان کافی برای مطالعه ندارید، این اپلیکیشن دقیقا برای شما طراح شده است. شما در سبکتو، به جای کتاب‌های صوتی و الکترونیکی، با میکرو کتاب‌ها و نانو کتاب‌ها روبه‌رو می‌شوید.

میکرو کتاب‌ها و نانو کتاب‌ها، خلاصه‌ای از کتاب‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین با خرید این کتاب‌های مفید و مختصر، می‌توانید در مدت زمانی کوتاه چکیده‌ای از کتاب موردنظرتان را مطالعه کنید.

سخن پایانی

مطالعه کتاب، علاوه بر اطلاعات و بار علمی که برای ما به همراه دارد، بهترین سرگرمی است و به آرامش و تمرکز ما کمک می‌کند. اگر شما هم این روزها از قیمت بالای کتاب گلایه‌مند هستید، حتما سری به اپلیکیشن‌های کتاب‌خوان که در این مطلب معرفی کردیم بزنید و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

یکی از دوره‌های در حال برگزاری دبستان ترجمیک، دوره آموزش آیلتس است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره، به صفحه آموزش آیلتس مراجعه کنید.

اگر برای تبلیغ و فروش محصولات‌تان به محتوای سئوشده و حرفه‌ای نیاز دارید، ما خدمات تولید محتوای ترجمیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای ثبت سفارش به صفحه تولید محتوا مراجعه کنید.

4 دیدگاه در «با ۵ اپلیکیشن برتر کتاب‌خوان آشنا شوید!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.