اعتبار مدرک آیلتس در کشورهای مختلف

مدرک آیلتس تا چه مدت زمانی اعتبار دارد؟

آیا به شرکت در آزمون آیلتس برای تحصیل در کشورهای انگلیسی‌زبان فکر می کنید؟آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های سنجش سطح زبان انگلیسی است. این آزمون در کشورهای بسیاری همانند کانادا، استرالیا، انگلستان و … کاربرد دارد.

اما مدرک این آزمون چه مدت اعتبار دارد؟ آیا یک‌بار قبولی و کسب نمره بالا در این آزمون کافی است یا باید هر چندوقت یک‌بار دوباره در آیلتس شرکت کرد؟

برای آشنایی با مدت اعتبار مدرک آیلتس در کشورهای مختلف، همراه ما باشید. (این مقاله وبلاگ ترجمیک، در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۶ به‌روزرسانی شده است).

مطالب مرتبط:

بهترین کلاس‌‌های آنلاین آیلتس

اگر درباره سطح خودتان درباره زبان انگلیسی مطمئن نیستید، با شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک در کوتاه‌ترین زمان، از سطح خودتان در زبان انگلیسی مطمئن شوید!

مدت اعتبار گواهی آیلتس

مدت اعتبار مدرک آیلتس از زمان نتیجه (۵ تا ۷ روز پس از آزمون) شروع می‌شود. با این حال، اعتبار نمره آیلتس بین کشورها متفاوت است. گواهی آیلتس به مدت ۲ سال در ایالات متحده آمریکا، کانادا و بریتانیا معتبر است. برای مهاجرت به استرالیا، اعتبار آیلتس ۳ سال است. اگرچه اعتبار آیلتس متفاوت است اما برای اکثر کشورها گواهی‌نامه آیلتس، ۲ سال اعتبار دارد.

در ادامه اعتبار نمره آیلتس برای کانادا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و استرالیا را بررسی می‌کنیم.

مدت اعتبار مدرک آیلتس در کشورهای مختلف

اعتبار نمره آیلتس برای ایالت متحده آمریکا

اعتبار مدرک آیلتس برای آمریکا ۲ سال است. مدرک آیلتس در آمریکا در بیش از ۳۰۰۰ موسسه پذیرفته می شود.

اعتبار مدرک آیلتس برای کانادا

گواهی آیلتس به مدت ۲ سال در کانادا اعتبار دارد. برای مهاجرت به کانادا، شما باید گواهی آزمون آیلتس خود را تا ۱ سال پس از ارسال درخواست خود، ارسال کنید.

اعتبار گواهی آیلتس برای انگلستان

اعتبار مدرک آزمون آیلتس برای انگلستان ۲ سال است.

اعتبار گواهی آیلتس برای استرالیا

اعتبار آیلتس در استرالیا، به عنوان بخشی از تغییرات در برنامه ویزای GSM به سه سال افزایش یافته است.

نمره آیلتس و اعتبار آن برای به کانادا

آزمون آیلتس یکی از پرکاربردترین آزمون‌هایی است که برای فرآیند اپلای به کانادا کاربرد دارد. توانایی صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن به زبان انگلیسی برای دانشجویانی قصد تحصیل در کانادا را دارند، بسیار ضروری است.

مطالب مرتبط:

CC یا Coherence and Cohesion در رایتینگ آیلتس

برای مهاجرت به کانادا، نتایج آزمون آیلتس به مدت دو سال از تاریخ اعلام نتایج، معتبر است. اگر اعتبار تاریخ گواهی آیلتس شما منقضی شود، باید دوباره در آزمون شرکت کنید.

از آنجایی که دولت کانادا آزمون‌های مختلفی دارد، آنها معیارهای زبان کانادایی یا CLB را ایجاد کردند. این استانداردی است که تمام نمرات امتحانی آزمون‌های شناخته‌شده را می‌توان به آن تبدیل کرد.

تبدیل نمرات آیلتس به معیار CLB کانادا

جدول زیر به شما نشان می دهد که چگونه نمرات بخش‌های مختلف آزمون های آیلتس به نمره CLB تبدیل می شوند:

IELTS Speaking

IELTS Writing

IELTS Listening

IELTS Reading

CLB level

۱

۱

۱

۱

۱

۲

۲

۲

۱.۵

۲

۳

۳

۳.۵

۲.۵

۳

۴

۴

۴.۵

۳.۵

۴

۵

۵

۵

۴

۵

۵.۵

۵.۵

۵.۵

۵

۶

۶

۶

۶

۶

۷

۶.۵

۶.۵

۶.۵

۶.۵

۸

۷

۷

۷

۷

۹

۷.۵

۷.۵

۷.۵

۸

۱۰

۸

۸

۸

۸.۵

۱۱

۹

۹

۹

۹

۱۲

تبدیل نمرات آیلتس به CLB کانادا

سخن پایانی

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس نیاز به مطالعه و تلاش بسیاری دارد. این آزمون در کشورهای بسیاری به عنوان اصلی‌ترین معیار سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی شناخته می‌شود. بنابراین کسب نمره بالا در آن اهمیت بالایی دارد.

این نکته را فراموش نکنید که افراد بسیاری قبل از شما در آزمون آیلتس نمرات بالا کسب کرده‌اند. پس مضطرب نباشید و با برنامه‌ای اصولی، برای آزمون آیلتس آماده شوید.

اگه دنبال دوره‌های آیلتس کاربردی و حرفه‌ای می‌گردی، به صفحه کلاس آیلتس آنلاین دبستان ترجمیک مراجعه کن تا کلاس مناسب خودت را پیدا کنی!

7 دیدگاه در «مدرک آیلتس تا چه مدت زمانی اعتبار دارد؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.