گواهی‌نامه آزمون آیلتس

IELTS Test Report Form یا TRF

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه‌های معتبر خارجی مانند کمبریج، هاروارد، آکسفورد و … بگذرانند.

برای رسیدن به این هدف دانشجویان باید اقدامات خاصی را انجام دهند. مثلا باید ترجمه مقاله خود را برای چاپ در ژورنال‌های معتبر ارسال کنند. ترجمه‌ رسمی مدارک و ریزنمرات خود را برای ارسال به دانشگاه مقصد تهیه کنند. هم‌چنین یکی از کارهای مهم، کسب نمره بالا در آزمون‌های بین‌المللی زبان مانند آیلتس است.

در مسیر فرایند شرکت در آزمون آیلتس احتمالا بارها با واژه TRF روبه‌رو شده‌اید. اما TRF چیست؟ چه کاربردی دارد؟ برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر، حداقل نمره مناسب آیلتس چند است؟ برای آشنایی با پاسخ این سوالات درباره آزمون آیلتس، در این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره آزمون آیلتس

چرا در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) از دو آزمون تشکیل شده است که هر کدام هدف خاصی دارند و با دیگری متفاوت هستند. در واقع آیلتس آکادمیک برای اخذ پذیرش در موسسات آموزش عالی و آیلتس جنرال برای زندگی در جوامع انگلیسی‌زبان کاربرد دارد.

هر دو آزمون آیلتس، مهارت‌های زبانی شما و میزان تسلط به زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. آیلتس آزمونی است که بسیاری از کشورهای انگلیسی‌زبان آن را قبول دارند. در واقع می‌توان گفت که آزمون آیلتس معتبرترین آزمون سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی است.

گواهی آزمون آیلتس یا TRF

فرم گزارش آزمون یا TRF یک کپی از نتیجه آیلتس شما است. برای هر داوطلب فقط یک TRF آیلتس صادر می‌شود که دو سال اعتبار دارد. شما یک نسخه از TRF خود را دریافت می کنید.

البته اگر برای مهاجرت به کانادا (CIC) یا آژانس مرزی بریتانیا (UKBA) درخواست دهید، امکان دریافت دو نسخه از این گواهی آیلتس را دارید. برای بهره‌مندی از این دو نسخه، باید مدرکی مبنی بر درخواست CIC و UKBA ارائه دهید.

حداکثر پنج نسخه از ATRF شما به مؤسسه‌هایی که در فرم درخواست آیلتس خود ذکر کرده‌اید، ارسال می‌شود. هزینه پست معمولی رایگان است. البته شاید مجبور شوید که برای هزینه‌های اضافی خدمات پیک و یا هزینه پست خارج از کشور، مبلغی بیشتر بپردازید.

فرم گزارش آزمون اضافی (ATRF)

شما می‌توانید که برای دریافتTRFهای اضافی (جدای از پنج TRF اول) درخواست دهید. احتمالا برای این گواهی‌های اضافه باید مبلغی را پرداخت کنید. اگر TRF خود را گم کنید، باید با مرکز آزمون تماس بگیرید و این حادثه را را گزارش دهید.

در فرایند پذیرش برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر، غیر از ترجمه مدارک تحصیلی، باید گواهی نتایج آزمون آیلتس خود را هم برای دانشگاه مقصد ارسال کنید.

مطالب مرتبط:

مراحل ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

اگر برای دریافت نمرات آیلتس خود برای هر یک از موسسات آموزشی یا حرفه‌ای بین‌المللی درخواست داده‌اید، نیازی به ارسال نسخه‌های اصلی TRF ندارید. آنها می‌توانند که به طور مستقیم نمرات شما را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

برای دریافت TRF خود از مرکز آزمون، باید همان مدرک هویتی را که برای ثبت‌نام در آزمون استفاده کردید، همراه داشته باشید. به یاد داشته باشید که مرکز آزمون شما مجاز به ارائه نتایج آزمون آیلتس شما از طریق ایمیل، تماس یا فکس نیست.

کسب فرصت‌های جدید با گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس
کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، دنیایی از فرصت‌ها تازه را برای شما فراهم می‌آورد

نمره آیلتس چگونه محاسبه می‌شود؟

نمره آیلتس بازه‌ای از ۰ تا ۹ را شامل می‌شود. نمره ۱ مربوط به سطح مبتدی است. در حالی که داوطلبی که نمره ۹ را کسب می‌کند، متخصص یا فرد بومی انگلیسی‌زبان در نظر گرفته می‌شود. نمره نهایی آیلتس با میانگین نمرات کسب‌شده در هر بخش از آزمون به دست می‌آید. افراد در هر یک از مهارت‌های ۴گانه نیز نمره‌ای از ۱ تا ۹ می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

سوالات رایج و مهم آزمون آیلتس

شاید برای شما هم جالب باشد که نمره صفر به فردی تعلق می‌گیرد که در جلسه آزمون آیلتس غایب باشد.

چه نمره‌ای در آزمون آیلتس مناسب است؟

مانند تمام ارزیابی‌های زبان، نمره داوطلب کاملا به هدف آنها بستگی دارد. اگر دانشجو هستید و نیاز به مدرک زبان انگلیسی دارید، ترجیحا باید در آیلتس نمره بالای ۶ بگیرید. به طور کلی، نمره ۶ آیلتس با حداقل نمره درخواست‌شده توسط مدارس و موسسات آموزش عالی خارج از کشور مطابقت دارد.

بسیاری از موسسات برای اعطا پذیرش به یک فرد نیاز شرط داشتن حداقل سطح B2 در (CEFR) را دارند. این به معنی نمره ۶ تا ۶٫۵ در آیلتس است. بنابراین، مهم است که بسته به هدف خود از شرکت در آزمون آیلتس، نمره خوبی در این آزمون کسب کنید.

سخن پایانی

اگر سطح زبان خوبی دارید، لزوما بدین معنی نیست که در آزمون آیلتس هم نمره خوبی کسب می‌کنید. در واقع ساختار آزمون آیلتس ساختارمندتر و قاعده‌مند‌تر از زبان انگلیسی معمولی است. پس حتما برای آزمون آیلتس مطالعه کافی داشته باشید.

دبستان ترجمیک کلاس آیلتس آنلاین را با حضور استادان مجرب و حرفه‌ای برگزار می‌کند. اگر قصد آمادگی برای آزمون آیلتس را دارید، دوره‌های آیلتس دبستان ترجمیک را از دست ندهید.

یک دیدگاه در «IELTS Test Report Form یا TRF»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.