تقاضانامه تحصیلی به انگلیسی

چگونه به انگلیسی درخواست پذیرش بنویسیم؟

جدای از یادگیری شیوه ساختاربندی یک متن، نوشتن درخواست پذیرش به زبان انگلیسی مستلزم تسلط بر املا، گرامر، علائم نگارشی و لحن متن است.

نوشتن تقاضانامه عالی کار آسانی نیست، به‌ویژه اگر زبان انگلیسی‌زبان اول شما نباشد. برای دانشجویان خارجی، این فرایند بسیار چالش‌برانگیزتر از بومی‌ها خواهد بود، به همین دلیل است که آن‌ها باید بیشتر تلاش کنند.

شاید شما ترجیح دهید درخواست پذیرش را ترجمه کنید. ممکن است ترجمه فارسی به انگلیسی یا هزینه ترجمه انگلیسی به فارسی در موقعیت کنونی شما گزینه مناسبی باشد. اما باید بدانید زمانی که برای یادگیری و کسب مهارت برای این فرایند اختصاص می‌دهید، در طولانی‌مدت برای شما مزیت محسوب می‌شود. به‌ویژه اگر بخواهید به دانشگاهی خوب وارد شوید.

صرف‌نظر از ملیت شما، مسئولان پذیرش می‌توانند ضربه‌زننده باشند و حتی ممکن است در دانشگاه‌های دارای رتبه بالا، پرمدعا و متظاهر باشند. اکثر آن‌ها کورکورانه برگه درخواست شما را بررسی می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا ارزش آن را دارید یا خیر. به همین دلیل است که باید از همان ابتدا آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهید.

در این مطلب به چگونگی نوشتن تقاضانامه یا درخواست پذیرش دانشگاهی و موفقیت در آن می‌پردازیم. به یاد داشته باشید که در فرایند پذیرش تحصیلی به ترجمه رسمی مدارک نیز نیاز خواهید داشت.

مطالب مرتبط:

تأثیر مقاله‌نویسی بر یادگیری زبان‌های خارجی

انگلیسی را پیش از رسیدن آخرین فرصت تمرین کنید

به این دلیل که انگلیسی زبان اول شما نیست، به احتمال زیاد در خانه یا حتی خارج از خانه به طور منظم انگلیسی صحبت نکرده‌اید.

ممکن است در کلاس‌های زبان انگلیسی به‌طور منظم شرکت کنید، اما این کافی نیست. می‌توانید در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی و کلاس خصوصی آیلتس شرکت کنید یا با دوستان خود تمرین کنید.

قبل از اینکه درخواست‌های پذیرش تحصیلی خود را به کشورهای انگلیسی‌زبان ارسال کنید، مطمئن شوید که مهارت مکالمه به زبان انگلیسی را دارید.

این فرایند زمان و تلاش مستمر می‌طلبد، بنابراین حداقل یک سال پیش از ارسال درخواست شروع کنید.

خوب نوشتن را یاد بگیرید

پیش از هر چیزی باید مهارت‌های انگلیسی خود را بهبود ببخشید (و نه فقط مکالمه). برای نوشتن تقاضانامه مهم است یاد بگیرید که چگونه بر اساس اصول زبانی بنویسید.

در دانشگاه، هزاران مورد نوشتن خواهید داشت، (البته بسته به رشته‌ای که انتخاب کرده‌اید)؛ بنابراین باید همین اکنون بر پایه درستی شروع کنید.

برای انجام این کار، هر روز واژگان جدیدی را یاد بگیرید، املا و علائم نگارشی انگلیسی را بدانید، گرامر خود را بهبود ببخشید و بسیار بخوانید.

نوشتن را به‌طور منظم تمرین کنید. شاید بهتر باشد عادت کنید حداقل هزار کلمه در روز بنویسید.

نوشتن تقاضانامه تحصیلی
پس از نوشتن تقاضانامه از فرد متخصص و قابل اعتمادی بخواهید آن را بررسی کند

از کسی بخواهید کار شما را با دقت تصحیح کند

یادگیری نحوه خوب نوشتن کافی نیست؛ شما باید برای بهبود آن از کسی بازخورد بگیرید. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که پیش از رفتن به مراحل بعد، شخصی کار شما را به‌دقت تصحیح کند.

برای اشاره یکی از مراحلی که در مسیر تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور باید طی کنید ترجمه رسمی مدارک است. ترجمه رسمی در واقع ترجمه اسناد و مدارک به زبان مقصد همراه با مهر رسمی قوه قضاییه است.

ساختار تقاضانامه را یاد بگیرید

برای ورود به دانشگاهی با رتبه بالا، تقاضانامه را باید طبق دستورالعمل‌های آن‌ها بنویسید و این یعنی باید به دستورالعمل‌های آن‌ها برای نگارش درخواست پذیرش توجه زیادی داشته باشید. پس از اینکه آن‌ها را به‌خوبی دانستید، مطمئن شوید که تکنیک ساختار نوشته شما درست است.

نخست ایده‌پردازی کنید تا بهترین موضوع را برای نوشتن شکل دهید. سپس متن را به سه بخش ساختاربندی کنید: مقدمه، بدنه و نتیجه.

آنچه برخی از بهترین نوشته‌ها را می‌سازد، داستان‌های زندگی همراه با توضیحات ظریف شخصیت متقاضی است. بنابراین مطمئن شوید از آنچه درخواست می‌کنید درک روشنی دارید.

ضروری نیست که نوشته را به همین ترتیب مقدمه، بدنه، نتیجه بنویسید. با توجه به میزان ارزش و اهمیت بخش‌ها شروع کنید. اگر بهتر است گاهی می‌توانید با نتیجه‌گیری یا بخشی از بدنه شروع کنید.

با این حال، مطمئن شوید که نوشته خود را حداقل سه تا چهار ماه قبل از سررسید شروع کرده‌اید. روزانه روی آن کار کنید و در صورت نیاز آن را اصلاح کنید.

از همان ابتدا توجه خواننده را جلب کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، نوشتن متنی است که خواننده را نگه دارد. به یاد داشته باشید که داور یا بازبین تقاضانامه شما حداقل صد مقاله در روز می‌خواند.

بنابراین باید مطمئن شوید که متن شما برجسته است. این بدان معناست که خواننده را با یک تفسیر یا شرح و توضیح غیرمنتظره تحت تأثیر قرار دهید.

بهترین درخواست‌نامه‌ها تکان‌دهنده و قدرتمندند، اما مهم‌تر از همه اصیل هستند که ما را به نکته بعدی می‌رساند.

راهنمای نوشتن درخواست پذیرش تحصیلی
مهم است که تقاضانامه منحصر به فردی داشته باشید

با موثق بودن کسب اعتماد کنید

دانشگاه‌ها به دنبال دانشجویانی هستند که خارج از چارچوب فکر می‌کنند و به اندازه کافی شجاع‌اند که آنچه فکر می‌کنند، بیان کنند.

هرگز فرمت تقاضانامه دانشجویان پیشین را کپی نکنید. آنچه را پیدا کنید که مربوط به خودتان است.

سعی نکنید از عباراتی استفاده کنید که درکی از آن ندارید. از ایده‌هایی که پیش‌تر توجه مسئولان پذیرش را جلب کرده، استفاده نکنید. تنها از کلمات و جملاتی استفاده کنید که درک درستی از آن‌ها دارید و البته آنچه فکر می‌کنید، بیان کنید.

برای حد کمال تلاش نکنید. مقاله شما از تمام جنبه‌های محتوایی و شکلی در عالی‌ترین حد نخواهد بود و البته نباید باشد. چراکه شما به‌تازگی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدید و برای کسب دانش بیشتر دانشجو شدید و داوران این را به‌خوبی می‌دانند.

مطالب مرتبط:

هفت دلیل که چرا یادگیری انگلیسی سخت نیست

سخن پایانی

مطمئن شوید که پیش‌تر از زمان موعد شروع کرده‌اید و مهارت‌های انگلیسی خود را به‌طور کامل تمرین کرده‌اید. یاد بگیرید که چگونه خوب بنویسید، به گرامر بپردازید و تا جایی که می‌توانید بخوانید. بیاموزید که چگونه درخواست پذیرش خود را بر اساس نکاتی که بیان شد، ساختاربندی کنید و مهم‌تر اینکه اصیل، بدیع و مبتکر باشید.

برای ارتقای رزومه خود مقاله‌هایتان را ترجمه کنید. ترجمه مقاله انگلیسی خود را به مترجمان ترجمیک بسپارید و از نظر کیفیت ترجمه آن آسوده‌خاطر باشید.

2 دیدگاه در «چگونه به انگلیسی درخواست پذیرش بنویسیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.