نمره منفی در آزمون آیلتس

آیا آزمون آیلتس نمره منفی دارد؟

نمره منفی یکی از مواردی است که همه ما با آن آشنا هستیم. نمره‌ای که در نتیجه اشتباه پاسخ دادن به سوالات تستی بود و باعث از بین رفتن نمره بخشی از پاسخ‌های سوالات ما می‌شد. بسیاری از آزمون از جمله کنکور دارای نمره منفی هستند. اما آزمون‌های بین‌المللی زبان همانند آیلتس نیز نمره منفی دارند؟

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌هایی است که سازمان‌ها و دانشگاه‌های بسیاری آن را قبول دارند. دو نوع اصلی این آزمون، آزمون آیلتس آکادمیک و آزمون آیلتس جنرال است. آیلتس آکادمیک بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان را دارند.

یکی از سوالاتی که زبان‌آموزان در مسیر آموزش آیلتس می‌پرسند، درباره شیوه‌های نمره‌دهی آزمون آیلتس است. سوالاتی از این قبیل: بالاترین نمره آزمون آیلتس چند است؟ آیا همه بخش‌ها نمره یکسانی دارند؟ نمره نهایی در آیلتس چگونه محاسبه می‌شود؟ آیا آزمون آیلتس نمره منفی دارد؟

برای آشنایی با پاسخ این سوالات در ادامه این مطلب، همراه وبلاگ ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

سوالات رایج و مهم آزمون آیلتس

سیستم نمره‌دهی در آزمون آیلتس چگونه است؟

نتایج آیلتس در مقیاس ۹ نمره‌ای گزارش می‌شود. این سیستم نمره‌دهی به گونه‌ای طراحی شده است که ساده و قابل درک باشند. نتایج نهایی آیلتس، عددی بین ۱ (پایین‌ترین) تا ۹ (بالاترین) است. نمره صفر متعلق به فردی است که در جلسه آزمون شرکت نکرده باشد.

نمره کلی شما میانگین نمرات چهار بخش است که به نزدیک‌ترین نمره کامل یا نیمه، گرد شده است. هر ۴ مهارت تاثیر یکسانی بر نمره نهایی شما دارند.

نمره‌دهی بخش شنیداری یا IELTS Listening

آزمون لیسنینگ آیلتس ۴۰ سوال دارد که به هر پاسخ صحیح، یک نمره تعلق می‌گیرد. سپس نمره شما از ۴۰ نمره به مقیاس نه نمره‌ای آیلتس تبدیل می‌شود.

مدت زمان بخش شنیداری آزمون آیلتس، نیم ساعت است و در این نیم ساعت، به ۴ محتوا باید گوش کنید.

نمره‌دهی بخش درک‌مطلب یا IELTS Reading

آزمون ریدینگ آیلتس شامل ۴۰ سوال می‌باشد که به هر پاسخ صحیح، یک نمره تعلق می‌گیرد. در این بخش نیز مانند بخش لیسنینگ، نمرات از ۴۰ به مقیاس ۹ نمره‌ای برده می‌شوند.

درک مطلب آیلتس آکادمیک و عمومی در یک مقیاس نمره‌گذاری می‌شوند. وجه تمایز این دو آزمون در ژانر یا نوع متن است. با این حال، آزمون‌های ریدینگ آکادمیک معمولا حاوی متن‌هایی است که دارای واژگان دشوارتر یا سبک پیچیده‌تر هستند. معمولا برای کسب نمره‌ای یکسان، باید به تعداد بیشتری از سؤالات در درک مطلب آیلتس جنرال پاسخ دهید.

مطالب مرتبط:

چگونه در رایتینگ آیلتس موفق شویم؟

نمره‌دهی بخش مکالمه یا IELTS Speaking

در واقع آزمون اسپیکینگ آیلتس، مکالمه‌ای رو در رو با یک ممتحن است. در مکالمه آیلتس شما باید به سه سوال پاسخ دهید.

ممتحنین از معیارهای ارزیابی ذیل برای اعطای امتیاز باند در بخش اسپیکینگ استفاده می‌کنند.

  • روانی و انسجام
  • دامنه لغات
  • صحت و تنوع گرامری
  • تلفظ

نمره هر ۴ معیار با هم برابر است و نمره نهایی شما در اسپیکینگ، میانگینی از نمره این معیارها است.

نمره‌دهی بخش نوشتاری یا IELTS Writing

نوع سوالات رایتینگ آیلتس آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است. شما در رایتینگ آیلتس یک ساعت فرصت دارید که به سوالات پاسخ دهید.

نمره منفی در آزمون آیلتس

در آزمون آیلتس،‌هیچ پاسخی را خالی نگذارید زیرا در آزمون آیلتس نمره منفی وجود ندارد. بنابراین، به تمام سوالات پاسخ دهید، حتی سوالاتی که از جواب آن‌ها مطمئن نیستید.

آزمون آیلتس نمره منفی ندارد
آزمون آیلتس نمره منفی ندارد

البته اگر زمان زیادی را برای سوالاتی که بلد نیستید، صرف کنید، از پاسخ به بقیه سوالات جا می‌مانید. پس برای سوالات زمان زیادی را صرف نکنید تا به بقیه سوالات هم برسید.

سخن پایانی

برای موفقیت در هر کاری باید تلاش و تمرین بسیاری داشته باشید. آزمون آیلتس نیز از این قاعده پیروی می‌کند. برای کسب نمره ۷ به بالا در آزمون آیلتس، شما باید یک استراتژی کارآمد تهیه کنید و سپس طبق آن پیش روید.

یکی از راه‌های موفقیت در آزمون آیلتس، شرکت در کلاس آیلتس آنلاین است. در کلاس‌های آنلاین آیلتس شما زمانی را بابت ترافیک و دوری راه از دست نمی‌دهید. کلاس‌های آیلتس به شما در گذراندن با موفقیت این مسیر کمک می‌کند.

برای آگاهی از جدیدترین و مهم‌ترین اخبار و مقالات آیلتس، مجله آیلتس دبستان ترجمیک را دنبال کنید.

آخرین به روزرسانی: ۱۴۰۲/۰۴/۱۳

6 دیدگاه در «آیا آزمون آیلتس نمره منفی دارد؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.