۷ دلیل قانع‌کننده برای ساخت اکانت در لینکدین

حتما بارها نام «لینکدین» به گوشتان خورده است و می‌دانید که فعالیت در این شبکه اجتماعی بسیار مهم و تاثیرگذار است. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اهمیت لینکدین در چیست؟

جالب است بدانید که قدمت لینکدین از شبکه‌های اجتماعی محبوبی مثل فیسبوک، توییتر، اسنپ چت و اینستاگرام نیز بیشتر است. با این حال، طی سال‌های اخیر اهمیت این شبکه اجتماعی پررنگ‌تر شده است. از این رو تولید محتوای لینکدین، به یکی از اجزای ثابت استراتژی محتوای بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده است.

اگر هنوز اکانت لینکدین نساخته‌اید یا با اهمیت این شبکه اجتماعی آشنایی ندارید، در این مطلب همراه ما باشید تا با هم ۷ دلیل ساخت اکانت در لینکدین را بررسی کنیم.

مطالب مرتبط:

۱۱ نکته برای انتشار پست‌های تاثیرگذار در لینکدین

لینکدین یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای افرادی جویای کار است

اگر دنبال یک موقعیت شغلی مناسب می‌گردید، همین حالا وارد لینکدین شوید و حساب کاربری‌ بسازید. در این شبکه اجتماعی، می‌توانید آگهی‌های استخدامی را بر اساس کلمات کلیدی و موقعیت مکانی آن‌ها جست و جو کنید. لینکدین امکان ارسال درخواست برای موقعیت شغلی مورد نظرتان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

چرا لینکدین مهمه؟

ممکن است در حال حاضر دنبال شغل نباشید. با این حال، می‌توانید هشدارهای شغلی را بر اساس علایق خود تنظیم کنید. بدین ترتیب همیشه ایمیل‌های مرتبط را دریافت می‌کنید و در جریان به‌روزرسانی‌ها و تغییرات مشاغل مورد علاقه‌تان می‌مانید.

حالت سومی نیز وجود دارد! ممکن است در لینکدین با مدیران و همکاران خود در ارتباط باشید. در این صورت احتمالا ترجیح می‌دهید فعالیت‌های کاریابی خود را مخفی نگه دارید. در این حالت، کافیست گزینه “I’m interested” را فعال کنید. با فعال شدن این گزینه، لینکدین تمایل و علاقه شما برای استخدام را به کارفرمایان نشان می‌دهد. تمام این فرایند از دید همکاران شما مخفی خواهد ماند!

با خرید اکانت پرمیوم لینکدین، می‌توانید به اطلاعات بیشتری درباره فرصت‌های شغلی مختلف دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، می‌توانید مستقیما برای مدیران و کارفرمایان پیام بفرستید و حتی به اطلاعاتی مثل مزایا و دستمزد دسترسی داشته باشید.

خبر خوب این است که حساب پرمیوم لینکدین برای ماه اول رایگان است. پس می‌توانید بدون پرداخت هزینه، قابلیت‌های پیشرفته لینکدین را امتحان کنید.

با لینکدین برندسازی کنید

برندسازی در فضای مجازی، یکی از مهم‌ترین وظایف تیم تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال کسب و کارها به شمار می‌رود. در واقع شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که چه تمایزی با سایر رقبا دارید. باید آن‌ها را قانع کنید که برند شما معتبر و قابل اعتماد است و ارزش هزینه کردن را دارد.

ساخت وب‌سایت، یکی از روش‌های راهگشایی است که شما را به این اهداف می‌رساند اما به صرف زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. این در حالی است که لینکدین، راهی ساده‌ و بی‌دردسر است. کافیست یک عکس حرفه‌ای برای اکانت خود آپلود کنید و خلاصه‌ای از نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت خدمات و محصولات‌تان را در آن بنویسید.

فراموش نکنید که افراد جویای کار، همکاران، مشتریان و مخاطبان شما باید با خواندن این بخش، کاملا با شما آشنا شوند و به ویژگی‌ها و مهارت‌های شما پی ببرند.

لینکدین به ارتقای رتبه شما در گوگل کمک می‌کند

ورود به صفحه اول گوگل کار ساده‌ای نیست و هدفی است که درازمدت اتفاق می‌افتد. حتی اگر یک بار سعی کرده باشید با استفاده از خدمات تولید محتوا به صفحه اول گوگل بروید، با این موضوع آشنایی دارید. با این حال، لینکدین یک شبکه اجتماعی قدرتمند است و گوگل به آن علاقه زیادی دارد! احتمالا متوجه نکته شدید.

در واقع ساخت یک پروفایل قدرتمند در لینکدین، در مقایسه با بالا آوردن سایت و سئو کردن آن، تاثیر بیشتری در راهیابی به صفحه اول گوگل دارد. بدین ترتیب زمانی که کارفرمایان یا مشتریان، نام شما را در گوگل جست و جو کنند، در صفحه نخست گوگل ظاهر خواهید شد.

مطالب مرتبط:

تأثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو

افراد مورد نظرتان را از طریق لینکدین پیدا کنید

احتمالا برای شما هم پیش آمده که دنبال شخصی باشید و هیچ نام و نشانی از او نداشته باشید. در چنین مواردی لینکدین به کمک شما می‌آید. بسیاری از افراد تحصیل‌کرده و حرفه‌ای در لینکدین فعال هستند. کافیست نام آن‌ها را در نوار جست و جو وارد کنید. حتی شاید از این طریق دوست دبستان‌تان را هم پیدا کردید!

برای تحقیق درباره شرکت‌ها و پرسنل آن‌ها از لینکدین کمک بگیرید

مطمئنا پیش از ارسال درخواست برای یک موقعیت شغلی، به اطلاعات و جزئیات زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال بد نیست اگر با رده سنی کارکنان، رویکرد و خط مشی شرکت، فرهنگ سازمانی آن‌ها و مواردی از این قبیل آشنا شوید. بدین ترتیب، پیش از ارسال رزومه یا ورود به فرایند مصاحبه استخدامی، درباره شغل احتمالی آینده خود اطلاعات مناسبی به دست می‌آورید.

این روزها بسیاری از ادارات و سازمان‌ها، این موارد را در حساب لینکدین خود ذکر می‌کنند و آن‌ها را به طور مرتب به‌روزرسانی می‌کنند.

به کمک لینکدین در جریان اخبار روز قرار داشته باشید

لینکدین نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی است و پست‌های جدید کانکشن‌ها و گروه‌ها را برای شما به نمایش می‌گذارد. پست‌های این شبکه اجتماعی، می‌توانند سرگرم‌کننده یا علمی و رسمی باشند. کافیست با توجه به علایق‌تان کانکشن برقرار کنید.

لینکدین بهترین ابزار شبکه‌سازی است

اگر به فکر برقراری ارتباطات موثر و سودمند هستید، فعلا ابزار حرفه‌ای‌تر و بهتری از لینکدین در دسترس ندارید!

حتی افراد درونگرایی که از ارتباطات اجتماعی فراری هستند نیز می‌توانند از این ویژگی لینکدین سود ببرند. با شبکه‌سازی در لینکدین می‌توانید با افراد متخصص در ارتباط باشید، موقعیت‌های شغلی جدید را پیدا کنید، با الگوهای رفتاری بی‌نظیری آشنا شوید و … .

سخن پایانی

متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد با دنیای لینکدین بیگانه هستند و از مزایای آن بی‌بهره مانده‌اند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، امیدواریم مطالعه این مطلب، شما را برای ساخت اکانت لینکدین متقاعد کرده باشد.

اگر به‌تازگی فعالیت خود را در لینکدین آغاز کرده‌اید، بهتر است از یک متخصص تولید محتوا کمک بگیرید. در صورت تمایل از خدمات سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک استفاده کنید.

ترجمه متون تخصصی از دیگر خدمات ترجمیک است. برای استفاده از این خدمات، کافیست به صفحه ترجمه مقاله مراجعه کنید.

یک دیدگاه در «۷ دلیل قانع‌کننده برای ساخت اکانت در لینکدین»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.