۱۱ نکته برای انتشار پست‌های تاثیرگذار در لینکدین

حال که در حال مطالعه این مطلب هستید، حتما با تاثیر لینکدین در پیشرفت کسب و کار خود آشنایی دارید. فعالیت در لینکدین یکی از بهترین راه‌های شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با سایر کسب و کار به شمار می‌رود. چراکه بیش از ۵۰ درصد ترافیکی که وب‌سایت‌ها از شبکه‌های اجتماعی انتظار دارند، از لینکدین می‌آید.

با این تفاسیر اگر تا به حال برای تولید محتوای لینکدین برنامه‌ریزی نکرده‌اید، حتما در استراتژی محتوای خود تجدید نظر کنید. از سوی دیگر، فراموش نکنید که آماده کردن پست‌های لینکدین فوت و فن خاصی دارد.

در این مطلب نکات سودمندی را برای نوشتن و انتشار پست‌های قدرتمند و تاثیرگذار در لینکدین بررسی خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

تأثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو

پست و مقالات لینکدین چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تمام افرادی که سال‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که پست‌ها و مقالات لینکدین دو مقوله کاملا متفاوت هستند.

پست‌های لینکدین معمولا کوتاه هستند و تقریبا در ۳۰۰۰ کاراکتر جمع می‌شوند. شما می‌توانید برای نوشتن پست لینکدین از موضوعاتی مثل اخبار جدید کسب و کار خود، نظرسنجی، ویدیو، اطلاعیه‌ها، تبلیغ رویدادها یا بیانیه‌های مختصر استفاده کنید.

پست‌های لینکدین چه ویژگی‌هایی دارند؟

مقالات لینکدین بسیار شبیه به پست‌های وبلاگی طولانی هستند. شما ۱۲۰۰۰۰ کاراکتر برای آموزش و سرگرم کردن مخاطبانتان در اختیار دارید. این مقالات در موتورهای جست و جو ظاهر می‌شوند. بنابراین می‌توانند تاثیر زیادی در برندسازی و افزایش ترافیک سایت شما داشته باشند.

استفاده ترکیبی از پست‌ها و مقالات لینکدین، ایده خیلی خوبی است. سعی کنید هر روز یک پست برای انتشار داشته باشید. انتشار مقالات را هم یک بار در ماه انجام دهید.

چگونه پست لینکدین خود را در معرض استقبال و ‌اشتراک‌گذاری مخاطبان قرار دهیم؟

بسیاری از کسب و کارها، از کمبود بازدیدها، نظرات، نرخ ‌اشتراک‌‌گذاری و لایک‌ پست لینکدین خود گلایه می‌کنند. چنین کسب و کارهایی چاره خود را در پرداختن به موضوعاتی که بین عموم مردم رایج است، می‌دانند.

این در حالی است که پرداختن به چنین موضوعاتی بر خلاف بازدید زیادی که به دنبال دارد، فروش و سوددهی چندانی به همراه نمی‌آورد. در واقع پست‌‌هایی که با این رویکرد نوشته می‌شوند، به ساخت ارتباطات معنادار و موثر منجر نمی‌شوند و افرادی را جذب می‌کنند که هرگز از شما خرید نخواهند کرد.

بنابراین به جای موضوعاتی که در بازه زمانی کوتاهی مورد استقبال قرار می‌گیرند، روی موضوعات مورد علاقه مخاطبان اصلی خود تمرکز کنید. برای نوشتن پست‌هایی با این مضمون، از نکات زیر پیروی کنید.

تولید محتوای متنی را فراموش نکنید

انتشار ویدیو در لینکدین بسیار تاثیرگذار است اما تولید محتوای متنی نیز برای این شبکه اجتماعی لازم است. در صورتی که تنها به پست‌های ویدیویی اکتفا کنید، بازدید و ترافیک زیادی دریافت نخواهید کرد.

پست‌های متنی، بدون این که به تصاویر فانتزی و جلوه‌های بصری ویژه نیاز داشته باشند، بازدهی بالایی به همراه دارند. تنها کافیست یک پیام عالی و ارزشمند برای مخاطب خود به همراه داشته باشید. بنابراین قبل از این که شروع به نوشتن کنید، از خود بپرسید:

  • هدف انتشار این پست چیست؟
  • انتشار این پست چه کمکی به شبکه‌سازی با سایر کسب و کارها می‌کند؟

در پست‌های لینکدین خود از ایموجی‌های مناسب استفاده کنید

ایموجی‌ها و استیکرها همیشه به انتقال لحن در پیام‌های متنی کمک می‌کنند. شاید در ابتدا تصور کنید که استفاده از ایموجی لزوم چندانی ندارد و حالت رسمی پست شما را از بین می‌برد. اما واقعیت این است که ایموجی‌ به برجسته کردن ایده‌های شما و قابل هضم کردن آن‌ها کمک می‌کند. بنابراین فریب فضای رسمی و تجاری لینکدین را نخورید. ایموجی‌ها:

  • مطالعه پست شما را راحت‌تر می‌کنند.
  • شخصیت شما را نشان می‌دهند.
  • به پست‌های شما رنگ و لعاب می‌دهند.
تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

فراموش نکنید که در استفاده از ایموجی‌ها زیاده‌روی نکنید. چند ایموجی ساده کافی است تا شما را به هدف‌تان برساند.

در انتخاب عنوان پست‌های لینکدین وسواس به خرج دهید

بیشتر مخاطبان با بی‌حوصلگی لینکدین را باز می‌کنند و مطالبی که به نظر جذاب هستند را مطالعه می‌کنند. بنابراین شما تقریبا ۲ ثانیه فرصت دارید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. در واقع عنوان پست‌های لینکدین بسیار مهم و تاثیرگذار است. درست مانند مقالات وبلاگی و پست‌های سایر شبکه‌های اجتماعی!

برای نوشتن عنوان مناسب از موارد زیر استفاده کنید:

  • آمار
  • نقل قول‌های الهام‌بخش یا انگیزشی
  • سوالات هدفمند
  • کلمات پرسشی مثل «چگونه» و «چرا»
  • طنز و شوخی

نکته: در عنوان پست‌های لینکدین از هشتگ استفاده نکنید.

داستان‌سازی را فراموش نکنید

فرقی ندارد که کسب و کار شما B2B باشد یا B2C. در هر صورت با انسان‌ها سروکار دارید و می‌دانید که افراد، تجربیات مشترک را مورد استقبال قرار می‌دهند. بنابراین داستان‌سازی، احساس نزدیکی و صمیمیت را به مخاطب شما القا می‌کند و ارتباط قوی‌تری ایجاد می‌کند.

از مطرح کردن داستان‌ها و تجربیات شخصی یا مورد قضاوت قرار گرفتن نترسید. چراکه پست‌های این چنینی برای لینکدین بسیار مناسب هستند. به همین دلیل است که بسیاری از کمپین‌های بازاریابی، با داستان‌سازی پیش می‌روند.

فراموش نکنید که داستان خوب باید دربردارنده یک مسئله، راه حل و پند اخلاقی باشد.

مطالب مرتبط:

بررسی دقیق تفاوت‌های تولید محتوای B2B و B2C؟

پاراگراف‌ها را طولانی نکنید

نوشتن پست لینکدین، شباهت زیادی به مقالات وبلاگی دارد. حین نگارش هر دو باید مخاطب را در نظر بگیرید و متنی خوانا و روان بنویسید.

پاراگراف‌ها و جملات طولانی، مخاطب شما را می‌ترسانند و حوصله او را سر می‌برند. علاوه بر این، درک و فهم پارگراف‌های طولانی در مقایسه با پارگراف‌های کوتاه و مختصر دشوارتر است. بنابراین بعد از نوشتن ۱ یا ۲ جمله، سر خط بروید و پاراگراف بعدی را شروع کنید.

مطالب مرتبط:

۹ نکته برای نوشتن پست‌های وبلاگی سئومحور

اینفلونسرها یا افراد مهم را منشن کنید

منشن کردن افراد مهم و تاثیرگذار در پست‌های لینکدین، یکی از بهترین راه‌های جلب توجه مخاطبان است. به عنوان مثال می‌توانید از افراد یا کسب و کارهایی که بر فعالیت‌های شما تاثیرگذار بوده‌اند، نام ببرید. ممکن است از کتاب‌های منتشرشده توسط این افراد الهام گرفته باشید. همچنین ممکن است کسب و کار مهمی از شما در پادکست خود نام برده باشد.

در چنین مواردی با منشن کردن، آن‌ها را ترغیب می‌کنید تا به پست شما پاسخ دهند یا در مورد آن نظر بدهند. اگر موفق شوید، پست شما در صفحه کانکشن‌های آن‌ها ظاهر می‌شود.

چگونه برای لینکدین تولید محتوا کنیم؟

این، ترفند ساده به رشد و گسترش کانکشن‌ها و شبکه‌سازی و معرفی افرادی که برای شما الهام‌بخش بوده‌اند، کمک می‌کند.

از اقدام به عمل یا کال تو اکشن غافل نشوید

بعد از نوشتن یک پست تاثیرگذار و مفید لینکدین، باید مخاطب خود را دعوت به اقدام کنید. این اقدام، دستیابی به هدفی که از انتشار پست لینکدین داشتید را برای شما آسان‌تر می‌کند. به عنوان مثال می‌خواهید روی پست شما کامنت بگذارند؟ پست شما را لایک کنند؟ به یکی از سوالات شما پاسخ دهند؟ پست را با دیگران به اشتراک بگذارند و از این طریق به شبکه‌سازی شما کمک کنند؟

کافیست خیلی روشن و واضح آن‌ها را به اقدام مورد نظرتان دعوت کنید.

در پست لینکدین سوال بپرسید

در مورد قبلی اشاره کردیم که پست‌های لینکدین باید با طرح یک سوال خاتمه پیدا کنند. توجه به این نکته، مخاطبان شما را به کامنت گذاشتن تشویق می‌کند و از ۳ مورد اهمیت دارد:

  • شبکه اجتماعی لینکدین، ارزش بیشتری برای پست‌هایی که نظرات زیادی دارند قائل است.
  • هرچه نظرات پست شما بیشتر باشد، شانس ترند شدن آن بیشتر است.
  • پست‌های ترند، شانس بیشتری برای رفتن به فید اتصالات درجه ۲ و ۳ دارند.

گذشته از این، طرح سوال نشانه احترام به مخاطبان است و احساس خوبی در آن‌ها ایجاد می‌کند.

با این حال، هدف سوال کردن تنها به شروع گفت و گو، ایجاد روابط و رشد شبکه کسب و کار شما محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند به ایجاد بحثی سازنده کمک کند و ایده‌های جدیدی را برای تولید محتوا در ذهن شما جرقه بزند. به عنوان مثال برای شروع از این سوالات استفاده کنید:

  • آیا پس از شروع یک فعالیت اشتیاق شما پایدار است؟
  • هنگام انجام کارهای مختلف چگونه خلاقیت خود را تحریک می‌کنید و زنده نگه می‌دارید؟
  • بهترین و جذاب‌ترین سابجکت ایمیلی که تا به حال خوانده‌اید، چه بوده است؟
  • پادکست موردعلاقه‌تان چیست؟
  • استراتژی بازاریابی شما چیست؟
  • چه راهکاری برای شبکه‌سازی در لینکدین دارید؟
  • زمانی که برای بار نخست کسب و کار خود را شروع کردید، چه چالش‌هایی داشتید؟
  • دوست دارید کدام نویسنده یا خواننده را از نزدیک ببینید؟
  • جمله انگیزشی مورد علاقه‌ شما چیست؟

پیشنهاد عالی دیگر این است که از مخاطبان بخواهید نمونه کارهای مرتبط‌شان را با شما به اشتراک بگذارند. حال این نمونه کار می‌تواند لندینگ پیج، مقاله وبلاگی یا لینک کتابی که تالیف کرده‌اند باشد.

به انتهای پست حداقل ۳ هشتگ مرتبط اضافه کنید

استفاده از هشتگ، راهی عالی برای مخاطبانی است که هنوز به شبکه شما اضافه نشده‌اند کافیست در نوار جست و جو یک کلمه تایپ کنید تا هشتگ‌های مرتبط و ترند به شما نمایش داده شوند. لینکدین نیز، هشتگ‌های مرتبط با محتوای شما را پیشنهاد می‌کند.

تولید محتوا برای لینکدین

سعی کنید تعداد هشتگ‌ها بیشتر از ۵ مورد نشود. در غیر این صورت ممکن است نتیجه معکوس حاصل شود. بر اساس تجربه هشتگ‌های زیر، فالوورهای زیادی به همراه می‌آورد:

  • کارآفرینی
  • استارتاپ‌ها
  • کسب و کار کوچک
  • بازاریابی
  • بازاریابی دیجیتال
  • پول
  • بهره‌وری
  • بهترین توصیه
  • انگیزه
  • استراتژی
  • تجارت الکترونیک
  • روابط عمومی
  • شبکه‌سازی
  • کسب و کار

نکته کلیدی این است: ابتدا مشخص کنید که به تولید محتوا پیرامون چه موضوعاتی نیاز دارید. سپس هشتگ‌های مرتبط را شناسایی و استفاده کنید.

به عنوان نکته آخر، فراموش نکنید که لینکدین نیز مانند اینستاگرام هشتگ‌های تکراری را شناسایی می‌کند. بنابراین در استفاده از هشتگ‌ها تنوع ایجاد کنید.

دور استفاده از لینک‌های خارجی را خط بکشید

لینک‌دهی خارجی در پست‌های لینکدین، یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که چنین اشتباهی مرتکب شوید، لینکدین شما را جریمه می‌کند و تعامل‌ها و بازدیدهایتان کم می‌شود. بنابراین فکر لینک دادن به مقالات وبلاگی، پادکست‌ها و ویدیوهای یوتیوب را از سر بیرون کنید.

در عوض می‌توانید لینک سایت‌تان را در کامنت اول منشن کنید و از کانکشن‌های خود بخواهید که کامنت را لایک کنند تا بالا بماند.

پست‌ها را هر روز سر ساعت مشخصی منتشر کنید

طوری برنامه‌ریزی کنید که هر روز سر ساعت مشخصی یک پست منتشر کنید. بدین ترتیب پست‌های شما بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند و احتمال لایک و کامنت گرفتن آن‌ها بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف یکی از بهترین روش‌های رشد و توسعه کسب و کارها به شمار می‌رود. در این میان، لینکدین یکی از این تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی است و ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. اگر به‌تازگی فعالیت خود را در لینکدین آغاز کرده‌اید، حتما نکات این مقاله را مورد توجه قرار دهید.

تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی، یکی از خدمات ترجمیک است. برای استفاده از خدمات این سایت سفارش تولید محتوا کلیک کنید.

اگر به فکر کسب درآمد از منزل هستید و به تولید محتوا علاقه دارید، به خانواده بزرگ ترجمیک بپیوندید. کافیست رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.