چگونه در اسپیکینگ آیلتس نمره بالایی کسب کنیم؟

۴ عادت کاربردی برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

یکی از چالش های اصلی بعضی از زبان‌آموزان در مسیر آموزش آیلتس، مصاحبه حضوری اسپیکینگ آیلتس است. حتی اگر با این زبان بزرگ شده باشید، این بخش از امتحان احتمالا کمی ترسناک به نظر می‌رسد.

چرا اسپیکینگ آیلتس ترسناک و دشوار به نظر می‌رسد؟ بخش مکالمه آزمون آیلتس کوتاه‌ترین قسمت این آزمون است و بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می‌کشد. در اسپیکینگ آیلتس شما در جلسه‌ای حضوری با ممتحن حضور می‌یابید و سه سوال از شما پرسیده می‌شود. سوالات نیز از قبل مشخص نیستند.

اسپیکینگ آیلتس مشکل به نظر می‌رسد زیرا توانایی شما را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در لحظه می‌سنجد. اما اگر به برنامه روزانه خود چند عادت کاربردی اضافه کنید، شانس شما برای کسب نمره بالاتر افزایش می‌یابد. عادت‌هایی که ساده به نظر می‌رسند ولی کاربردی و سودمندند.

برای آشنایی با ۴ عادت کاربردی برای تقویت اسپیکینگ آیلتس، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

خرید مدرک آیلتس؛ واقعیت یا کلاه‌برداری؟

بیشتر انگلیسی بخوانید

مطالعه به زبان انگلیسی فقط برای بهبود مهارت‌های درک مطلب شما نیست. وقتی مطالعه می‌کنید، دانش واژگانی و گرامری خود را بهبود می‌بخشید که این امر به شما در طول بخش مکالمه آیلتس و همچنین در کل امتحان کمک می‌کند.

برای اینکه بیشترین بهره را از مطالعه خود ببرید، روی خواندن مطالبی تمرکز کنید که یک پله از سطح فعلی شما، بالاتر است. با مطالعه مطالب سخت‌تر، مهارت‌های درک مطلب خود را تقویت می‌کنید، با واژگان پیچیده‌تر آشنا می‌شوید و دانش گرامری خود را افزایش می‌دهید.

تقویت اسپیکینگ با خواندن و مطالعه متون انگلیسی
مطاله متون انگلیسی علاوه بر تقویت مهارت‌های درک مطلب شما، باعث پیشرفت مکالمه شما نیز می شود

از روزنامه‌ها، مجلات یا کتاب‌های کاغذی یا آنلاین استفاده کنید. هنگام مطالعه، واژگان و دستور زبان جدیدی را که با آن‌ها مواجه می‌شوید، یادداشت کنید. بعدا یادداشت‌های خود را مرور کنید و از آن‌ها در تمرین‌های مکالمه خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

چهار استراتژی مهم برای کسب نمره بالا در IELTS Reading

هر روز به انگلیسی صحبت کنید

مهم‌ترین کاری که برای بهبود نمره اسپیکینگ آیلتس خود باید انجام دهید، راحت‌تر صحبت کردن به این زبان است. یعنی باید به گونه‌ای صحبت کنید که گویی انگلیسی زبان مادری شما است. شما در هنگام صحبت به زبان فارسی اشتباه‌هایی نیز دارید، اما حتی این اشتباه‌‌ها نیز طبیعی به نظر می‌رسند. راحت صحبت کردن به هر زبانی نیز نیازمند تمرین و تکرار بسیاری است.

اگر می‌خواهید که نمره اسپیکینگ آیلتس خود را افزایش دهید، عادت کنید که هر روز انگلیسی صحبت کنید. برای این کار نیازی نیست که حتما با فردی دیگر به زبان انگلیسی مکالمه کنید، بلکه می‌توانید که با خودتان تمرین کنید.

مثلا برای خودتان یک دفترچه خاطرات صوتی به زبان انگلیسی بسازید. در دفترچه صوتی خاطرات خود، درباره اتفاقات و چالش‌های هر روز خود توضیح دهید و صدای خود را ضبط کنید. پس از مدتی به صدای ضبط‌شده خود گوش دهید و آن را از نظر تلفظ، روانی و لحن بررسی کنید.

ساخت دفتذچه خاطرات صوتی نیز راهی دیگر برای تقویت مهارت‌های صحبت کردن شما در زبان انگلیسی است
ساخت دفتذچه خاطرات صوتی نیز راهی دیگر برای تقویت مهارت‌های صحبت کردن شما در زبان انگلیسی است

همچنین با دوستان و هم‌کلاسی‌های خود برنامه‌ریزی کنید تا به طور منظم با یکدیگر به زبان انگلیسی صحبت کنید. مسابقات و چالش‌های زبان انگلیسی ایجاد کنید. هر هفته، یک موضوع جدید مشخص کنید، درباره آن مطالعه کنید و سپس درباره آن با دوستان خود گقت و گو کنید.

مطالب مرتبط:

۴ روش افزایش اعتماد به نفس در اسپیکینگ آیلتس

با صدای بلند مطالعه کنید

وقتی به زبان انگلیسی مطلبی را می‌خوانید، آن را با صدای بلند بخوانید. این به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های گرامری و همچنین تلفظ خود را بهبود بخشید. در هنگام مطالعه، به ریتم مطالعه خود توجه ویژه‌ای داشته باشید. مطمئن شوید که در پایان هر جمله به صورت طبیعی مکث می‌کنید. سرعت خواندن شما باید به گونه‌ای باشد که گویی فردی بومی مشغول خواندن متنی انگلیسی است.

اگر فردی از اطرافیان شما دانش زبان انگلیسی خوبی دارد، از او بخواهید که در حین خواندن به شما گوش دهد و به شما بازخورد دهد. بازخورد آن‌ها برای بهبود مهارت‌های صحبت کردن شما مفید است.

هم‌چنین متن‌ها را تحلیل کنید. به این فکر کنید که چرا نویسنده این جمله را به این صورت نوشته است. آیا دلیل خاصی برای استفاده از کلمه‌ای خاص وجود دارد؟ آیا قوانین گرامری وجود دارد که بتوانید از آن‌ها در مکالمات خود استفاده کنید؟

مطالب مرتبط:

آیا آزمون آیلتس نمره منفی دارد؟

آنچه را که می‌شنوید، دوباره بیان کنید

هنگامی که به محتواهایی به زبان انگلیسی مانند یک پادکست یا سخنرانی گوش می‌دهید، به کلماتی که برای شما برجسته و خاص است، توجه کنید. با شنیدن کلمات جدید یا کلماتی که قصد به خاطر سپردن آن‌ها را دارید، مکث کنید و آن‌ها را با صدای بلند تکرار کنید. حتی سعی کنید که با این کلمات جملات جدیدی بسازید یا دوباره با بیانی دیگر جمله گوینده را بیان کنید.

اینفوگرافی کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس
با استفاده از ۴ روش، برای اسپیکینگ آیلتس آماده شوید

سخن پایانی

مکالمه آیلتس چالش‌برانگیز است اما با خواندن بیشتر به زبان انگلیسی، بیشتر صحبت کردن، خواندن با صدای بلند و بیان دوباره جملات، نمره خود را افزایش دهید. از همین الان این کارها را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا در اسپیکینگ آزمون آیلتس نمره بالایی کسب کنید.

اگر می‌خواهید برای آزمون آیلتس آماده شوید، شرکت در کلاس آیلتس آنلاین گزینه‌ای مناسب برای شما است. دبستان ترجمیک بالاترین کیفیت آموزشی را در کلاس آیلتس آنلاین به شما ارائه می‌دهد.

4 دیدگاه در «۴ عادت کاربردی برای تقویت اسپیکینگ آیلتس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.