معرفی مهم‌ترین کتاب‌های آموزش آیلتس

۱۰ کتاب کاربردی برای آموزش واژگان آیلتس

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره بالا در آن را دارید، تقویت دایره واژگان باید حتما در برنامه آموزش آیلتس شما قرار گیرد. تقویت دایره لغات فقط به معنای به خاطر سپردن کلمات ناآشنا و معنی آن‌ها نیست بلکه به معنای استفاده موثر از آن‌ها در مکالمه نیز است.

برای تقویت دایره لغات انگلیسی راه‌های مختلفی مانند استفاده از کتاب‌ها، اپلیکیشن‌ها، پادکست‌ها و … وجود دارد. هنوز هم افراد بسیاری از کتاب‌ها برای تقویت دایره لغات خود استفاده می‌کنند. معمولا کتاب‌های آموزش لغات، به همراه خود محتواهای آموزشی دیگری نیز دارند که برای تقویت مهارت‌های شنیداری و آشنایی با تلفظ کلمات استفاده می‌‌شوند.

برای تکمیل منابع آیلتس شما، در این مقاله وبلاگ ترجمیک، به سراغ ۱۰ کتاب کاربردی برای تقویت دایره واژگان شما رفته‌ایم. برای آشنایی با کتاب‌های سودمند برای گسترش دایره واژگان خود در زبان انگلیسی و آمادگی آزمون آیلتس، در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

۹ نکته معجزه‌آسا برای تقویت اسپیکینگ آیلتس+ اصطلاحات کاربردی آیلتس

Collins Vocabulary for IELTS

این کتاب لغات آیلتس همراه با سی دی است و به ۲۰ درس تقسیم شده است. این کتاب واژگانی را برای هر ۴ بخش مکالمه، خواندن، نوشتن و گوش دادن برای موفقیت در آزمون آیلتس پوشش می‌دهد.

هر درس شامل فعالیت‌هایی است که به شما برای بهبود دایره لغات خود کمک می‌کند. همچنین در پایان هر درس یک آزمون تمرینی با الگوبرداری از آزمون واقعی آیلتس برای سنجش دانسته‌های شما وجود دارد. اگر به دنبال گسترش دایره واژگان خود برای موفقیت در آزمون آیلتس هستید، این کتاب برای شما کاربردی است.

اینفوگرافی کتاب‌های آموزش واژگان برای آمادگی و موفقیت در آزمون آیلتس
اینفوگرافی کتاب‌های آموزش واژگان برای آمادگی و موفقیت در آزمون آیلتس

Barron’s Essential Words for IELTS

این کتاب واقعا برای فراگیرانی که شرکت در آزمون آیلتس را دارند، ضروری است. با کمک این کتاب، در برای انتخاب واژگان و استفاده صحیح از آن‌ها در مکالمه آیلتس آماده می‌شوید. همچنین شما فهرستی طولانی از ۶۰۰ کلمه را که اغلب در آزمون آیلتس از آن‌ها استفاده می‌شود، دریافت می‌کنید.

کتاب Barron’s Essential Words for IELTS، یکی از کتاب‌های ضروری برای داوطلبان آیلتس است
کتاب Barron’s Essential Words for IELTS، یکی از کتاب‌های ضروری برای داوطلبان آیلتس است

این کلمات مربوط به دسته‌بندی‌های محبوب و پرتکراری است که شامل گردشگری، طبیعت، محیط زیست، هنر، سرگرمی، مسائل اجتماعی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

مطالب مرتبط:

خرید مدرک آیلتس؛ واقعیت یا کلاه‌برداری؟

۴۰۰۰ English Words

این مجموعه شش کتابی شامل ۴۰۰۰ کلمه پرتکرار در آزمون آیلتس است.این واژه‌ها از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شوند. این مجموعه کتاب‌ها منبع خوبی برای تقویت دایره واژگان افرادی است که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند.

هر درس در هر کتاب شامل ۲۰ کلمه به همراه جملات نمونه است که کاربرد صحیح آنها را به شما نشان می‌دهد. پایان هر بخش نیز دارای یک داستان کوتاه با تمام کلمات استفاده‌شده است تا به درک عمیق‌تری از این واژگان برسید. هم‌چنین واژگان و داستان‌ها به مرور سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند.

IELTS Band 9 Vocab Secrets

این کتاب که توسط مشاوران کمبریج آیلتس منتشر شده است، دارای ده موضوع واژگانی است که شامل کار و مشاغل، آموزش و تحصیل، فرهنگ، هنر و سنت‌ها، کودکان و خانواده‌ها و چالش‌های جهانی است.

هر مبحث تعدادی لغت و یک نمونه تمرین برای نوشتن آکادمیک مربوط به آن موضوع را به شما ارائه می‌دهد. همچنین در این کتاب توضیح داده می‌شود که چگونه می‌توان به آن تکلیف نوشتاری پاسخ داد.

مطالب مرتبط:

در آزمون آیلتس محدودیت سنی وجود دارد؟

علاوه بر این، در هر بخش موضوعی، یک مقاله با نمره ۹ وجود دارد که استفاده صحیح از همه کلمات مورد بحث در آن بخش را به شما نشان می‌دهد.

English Vocabulary in Use

English Vocabulary in Use مجموعه‌ای از کتاب‌های آموزش واژگان از سطح مبتدی تا پیشرفته است. انتشارات دانشگاه کمبریج این مجموعه را منتشر کرده است. آن‌ها از قالب خاصی پیروی می کنند که شامل ارائه واژگان در صفحه سمت چپ و ارائه تمرین‌ها در صفحه سمت راست است.

برای هر سطح، دو کتاب وجود دارد: یک کتاب مطالعه و یک کتاب تمرین. افراد بسیاری از این کتاب برای آموزش لغات و آماده شدن برای آزمون آیلتس استفاده می‌کنند.

Oxford Word Skills

Oxford Word Skills یک مجموعه کتاب آموزش واژگان به همراه تعدادی CD است. این مجموعه سه جلدی به شما برای شنیدن و آشنایی با تلفظ کلمات کمک می‌کند. این کتاب مختص آزمون آیلتس نیست و برای تقویت عمومی دایره واژگان شما در زبان انگلیسی کاربرد دارد.

کتاب‌های Oxford Word Skills برای تقویت دایره واژگان عمومی در زبان انگلیسی کاربرد دارد
کتاب‌های Oxford Word Skills برای تقویت دایره واژگان عمومی در زبان انگلیسی کاربرد دارد

IELTS Vocabulary Booster

کتاب تقویت‌کننده واژگان آیلتس حاوی تمام واژگان مهم مورد نیاز برای آیلتس است. این مجموعه دارای بیش از ۵۰۰ کلمه است که اغلب در امتحانات آیلتس استفاده می‌شود. برای کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس، استفاده از این کتاب توصیه می‌شود.

این کتاب بیشتر بر واژگان مهم در زمینه مقاله‌نویسی متمرکز است با این حال برای سایر بخش‌های آیلتس نیز کاربرد دارد.

Cambridge Vocabulary for IELTS

Cambridge Vocabulary for IELTS راهنمایی خودآموز برای دانشجویانی است که قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک را دارند. این کتاب به آنان برای کسب نمره ۶.۵ و بالاتر کمک می‌کند. هم‌چنین همراه با این کتاب، یک CD نیز وجود دارد که به افراد برای تقویت مهارت‌های شنیداری و آشنایی با تلفظ کلمات کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:

کلاس خصوصی برای آیلتس بهتر است یا کلاس گروهی؟

به جای فهرست کردن کلمات جدید، این کتاب از طریق تمرینات شنیداری و خواندن، مشابه آنچه که در آیلتس است، به بیان کلمات جدید می‌پردازد. این روش، راهی موثر برای تقویت دایره واژگان شما است زیرا افراد از طریق آزمون بهتر می‌آموزند.

Check your English Vocabulary for IELTS

این کتاب برای تمامی داوطلبان آیلتس که قصد کسب نمره بالا در آزمون آیلتس را دارند، کاربردی است. این کتاب از ساختار جالبی برای آموزش آیلتس پیروی می‌کند. به جای ارائه فهرستی از کلمات برای حفظ کردن کلمات، از طریق تمرینات ساده، واژگان را به شما آموزش می‌دهد.

Vocabulary Building Series

کتاب Vocabulary Building Series، شامل چهار جلد است. این کتاب‌ها بر کلمات و عبارات رایجی تمرکز می‌کند که یا از نظر معنی مبهم هستند یا بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند. کتاب‌های ۱ و ۲ بر استفاده از کلمات رایج در زبان انگلیسی تمرکز دارد. کتاب‌های ۳ و ۴ به فراگیران کمک می‌کنند تا از دانشی که از کتاب‌های ۱ و ۲ به دست آورده‌اند، به صورت کاربردی استفاده کنند.

سخن پایانی

برای آموزش آیلتس منابع مختلفی وجود دارد. هر کدام از این منابع ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. اما این نکته را فراموش نکنید که گشتن بیش از حد میان منابع مختلف و شروع نکردن مطالعه، کمکی به پیشرفت شما نمی‌کند. یک منبع را انتخاب کنید و مطالعه برای آموزش آیلتس را آغاز کنید. بعدها از سایر منابع هم استفاده کنید.

اگر هدف شما کسب نمره بالا در آزمون آیلتس است، از همین الان مطالعه برای این آزمون را آغاز کنید.

اگر درباره سطح خود در زبان انگلیسی اطلاعی ندارید و نمی‌دانید که چه کلاسی برای شما مناسب است، با مراجعه به صفحه تعیین سطح دبستان ترجمیک، در کوتاه‌ترین زمان از سطح زبان انگلیسی خود مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.