بررسی تفاوت‌ها و کاربردهای will و would به همراه مثال‌های کاربردی

آشنایی با دستور زبان انگلیسی و استفاده صحیح از ساختارهای دستوری مختلف، یکی از مهم‌ترین معیارهای تسلط بر این زبان بین‌المللی است. به همین دلیل، آموزش گرامر به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرفصل‌های دوره‌های آموزش آیلتس نیز در نظر گرفته می‌شود.

با این حال تفاوت‌های بنیادین زبان انگلیسی با زبان مادری ما، یادگیری دستور زبان را با چالش‌هایی همراه کرده است. مدال ورب‌های will و would، جزء مباحثی است که در زبان فارسی وجود ندارد و به همین دلیل درک آن برای اکثر زبان‌آموزان چالش‌برانگیز است.

از این رو در این مطلب نگاهی به تفاوت‌های ظریفی که بین این دو مدال ورب وجود دارد، می‌اندازیم و برای درک بهتر موضوع، مثال‌های مختلفی را نیز بررسی می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

با اسامی ملکی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید!

Will vs. would

Will یکی از افعال کمکی است که برای صحبت درباره تمایلات، باورها، قول دادن، درخواست کردن و پیشنهاد دادن استفاده می‌شود. would نیز زمان گذشته این مدال ورب است و برای بحث پیرامون فرضیه‌ها و عدم قطعیت‌ استفاده می‌شود. این فعل کمکی، در گفتگوهای مودبانه نیز کاربرد دارد.

مدال ورب‌های must، have to، may، might و موارد استفاده از آن‌ها

افعال کمکی یا فعل‌های مدال (modal verbs) نقش مهمی در دستور زبان انگلیسی دارند و هر یک از آن‌ها معنای خاصی دارند و به شکل خاصی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، مدال وربِ must بیانگر احساس ضرورت یا الزام است.

در حالی که فعل may نشان می‌دهد که یک عمل خاص در مواقع خاصی ممکن یا مجاز است یا have to برای تاکید بر قاعده‌مندی کار خاصی استفاده می‌شود. سایر افعال کمکی نیز اغلب برای درخواست کردن یا سوال درباره احتمالات کاربرد دارند.

مطالب مرتبط:

آموزش کامل افعال کمکی در زبان انگلیسی

Would و will در زبان انگلیسی چه تفاوتی با هم دارند؟

به طور کلی دو فعل کمکی will و would زمانی استفاده می‌شوند که به موقعیتی در آینده و رویدادهایی که ممکن است اتفاق بیفتند، فکر می‌کنیم. اگرچه این دو فعل، بسیار شبیه به هم هستند، اما در جملات، معانی و کاربردهای متفاوتی دارند.

Will معمولا برای بیان قطعیت یا علنی کردن یک تصمیم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر مطمئن هستید که چیزی در آینده اتفاق خواهد افتاد، می‌گویید:

.I will visit my grandparents next weekend

این بدان معناست که هیچ سوالی یاقی نخواهد ماند که آیا شما این کار را انجام خواهید داد یا خیر. چراکه از قبل برنامه‌ریزی کرده و تصمیم گرفته‌اید.

از سوی دیگر، would اغلب برای صحبت درباره اتفاقاتی که احتمالا در آینده اتفاق خواهد افتاد و یا صحبت درباره گذشته استفاده می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است برای ملاقات پدربزرگ و مادربزرگ‌تان مطمئن نباشید. در این حالت، می‌گویید:

.I would visit my grandparents next weekend

حال یا تصمیم‌تان را عملی می‌کنید یا خیر. در واقع با استفاده از مدال ورب would نشان می‌دهید که واقعا دوست دارید به دیدن پدربزرگ و مادربزرگ بروید، اما برنامه‌های دیگری نیز در سر دارید.

به طور خلاصه، will بیان‌کننده «قطعیت» و would بیانگر «قصد انجام کاری» است.

مطالب مرتبط:

آموزش کامل فعل‌های ربطی (Linking verbs)

در چه مواردی از will استفاده کنیم؟

در چه مواردی از will استفاده کنیم؟

علاوه بر نشان دادن عزم یا قصد قطعی برای انجام کاری در آینده، will موارد استفاده دیگری نیز دارد. در این بخش، این موارد را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

پیش‌بینی اتفاقات آینده

برای پیش‌بینی اتفاقات آینده، از فعل کمکی would استفاده کنید. مثلا زمانی که می‌خواهید بگویید فکر می‌کنم فردا باران خواهد آمد:

.I think it will rain tomorrow

جملات شرطی

مدال ورب will در جملات شرطی نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال، وقتی از بعد از کلمه شرطی if از زمان حال استفاده می‌کنید، will را نیز اضافه کنید.

.If she wins, I will be so happy

نشان دادن تمایل به انجام کاری

وقتی می‌توانیم و می‌خواهیم کاری را انجام دهیم، استفاده از فعل کمکی will مفید است. به عنوان مثال، ممکن است کسی از شما بپرسد که در مهمانی آخر هفته، به وی ملحق خواهید شد؟ در این حالت، برای نشان دادن تمایل خود به شرکت در مهمانی، می‌توانید این طور بگویید: Yes, I will

به طور کلی will می‌تواند نشان‌دهنده آمادگی ما برای انجام کاری باشد. پس وقتی از توانایی خود برای انجام کاری مطمئن هستید، با به کار بردن فعل کمکی will، به دیگران نیز حس اعتماد را منتقل کنید.

دستور دادن

هنگام دستور دادن یا بیان قوانین، بهتر است از فعل کمکی will استفاده کنید. این فعل کمکی، بر اهمیت و فوریت دستور شما تاکید می‌کند. به عنوان مثال، تصور کنید که مدیر یک مجموعه هستید و از یکی از کارمندان می‌خواهید که به اتاق شما بیاید.

اگر به‌سادگی بگویید ,Please come into my office تنها یک درخواست مودبانه که فوریتی و حالت دستوری در آن نیست، داشته‌اید. با این وجود، اگر بگویید ,Will you please come into my office مشخص می‌شود که حرف شما تنها یک درخواست یا پیشنهاد ساده نیست و یک دستور است.

مطالب مرتبط:

همه چیز درباره زمان حال کامل در زبان انگلیسی

در چه مواردی از would استفاده کنیم؟

کاربرد would در زبان انگلیسی

گفتیم که اگر تنها قصد انجام کاری را داشته باشیم و این قصد، با قطعیت همراه نباشد، باید از would استفاده کنیم. با این حال، برای درک بهتر کاربردهای would، به موارد زیر دقت کنید.

صحبت درباره رویدادهای مشروط

ممکن است عملی در گذشته یا آینده، مشروط به رویداد یا شرایط خاصی بوده یا به عبارت بهتر تحت شرایط خاصی انجام می‌شده است. در چنین مواردی، استفاده از فعل کمکی would گویای مشروط بودن خواهد بود.

به عنوان مثال ممکن است بگوییم «هر وقت از خیابان رد می‌شدیم، او دست مرا می‌گرفت.» این یعنی، اگر از مسیر دیگری داشتیم، لزوما عمل «گرفتن دست» انجام نمی‌شد.

.She would hold my hand whenever we crossed the street

صحبت درباره اتفاقات غیرممکن

برخی اتفاقات چه در حال و چه در آینده، اصلا اتفاق نمی‌افتند. در این حالت نیز فعل کمکی پرکاربرد would در خدمت ماست!

.The evil overlord would never fall for such an obvious trap

صحبت درباره انتظارات و مفروضات گذشته

تصور کنید، در گذشته انتظار وقوع اتفاق خاصی را نداشتید. در چنین مواردی، استفاده از would راهی عالی برای تاکید بر غیر قابل پیش‌بینی بودن رویداد مد نظر است.

.We would have never believed that this would happen

صحبت درباره عادت‌های گذشته

برای توصیف عاداتی که در گذشته داشتید، از would استفاده کنید. به عنوان مثال:

.I would wake up early every morning to work out

.I would always stop for coffee on my way to work

جمع‌بندی

در پایان، می‌توانیم این طور نتیجه‌گیری کنیم که would، زمان گذشته مدال ورب will است و هر کدام از این افعال، در شرایط خاصی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، will برای صحبت درباره آینده و would برای بحث پیرامون اتفاقات گذشته یا موقعیت‌های فرضی و احتمالی استفاده می‌شود.

شرکت در آزمون تعیین سطح، یکی از عوامل موثر در انتخاب بهترین کلاس آیلتس است. برای شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک کلیک کنید.

خدمات تولید محتوا در ترجمیک، به زبان‌های مختلفی انجام می‌شود. جهت استفاده از خدمات تولید محتوای انگلیسی کلیک کنید. همچنین در صورت تمایل به همکاری با این موسسه رزومه خود را به صفحه استخدام مترجم ارسال کنید.

یک دیدگاه در «بررسی تفاوت‌ها و کاربردهای will و would به همراه مثال‌های کاربردی»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.