آموزش کامل نصب فونت جدید در ویندوز

فونت‌های زیادی در ویندوز وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. اما این فونت‌های پیش‌فرض برای زبان فارسی نبوده و نیاز کاربران فارسی‌زبان را بر طرف نمی‌کند. به صورت کلی هر فونت، زیبایی منحصر‌به‌فرد خود را دارد. بنابراین بر اساس سلیقه شخصی و متنی که می‌نویسید، می‌توانید از فونت مورد نظرتان استفاده کنید.

اگر نویسنده محتوا هستید و تولید محتوای متنی انجام می‌دهید، احتمالا یکی دغدغه شما انتخاب فونت مناسب است. هم‌چنین انتخاب فونت مناسب برای تمامی افرادی که تا حدودی شغلشان با استفاده از رایانه انجام می‌شود مانند ترجمه تخصصی، شغل‌های بازرگانی و بازاریابی، تمامی فعالیت‌های اداری و … ضروری است.

تنوع زیادی در فونت‌های فارسی وجود دارد که دست شما را در استفاده از آن‌ها باز می‌گذارد. اگر با چگونگی نصب فونت‌های جدید آشنا نباشید، برای نصب و استفاده از فونت‌های دلخواهتان به مشکل برخواهید خورد.

در این مقاله از وبلاگ ترجمیک ۲ روش کاربردی نصب فونت در ویندوز را به شما آموزش می‌دهیم تا به تمامی سوالات شما در مورد روش نصب فونت پاسخ داده باشیم. در ادامه این پست وبلاگ ترجمیک همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

چگونه عکس را در ورد ویرایش کنیم؟

نحوه نصب فونت فارسی در ویندوز

اگر گرافیست یا نویسنده محتوا باشید، احتمالا نصب فونت‌های جدید در کامپیوترتان به کاری روزمره تبدیل شده باشد. ما در این مطلب به ۲ روش نصب فونت در ویندوز اشاره می‌کنیم. این ۲ روش عبارتند از:

  1. نصب مستقیم فونت در سیستم
  2. نصب فونت در کامپیوتر از طریق درایو C

در ادامه به صورت گام به گام نحوه نصب فونت فارسی در ویندوز را به کمک ۲ روش گفته شده، بیان خواهیم کرد.

نصب مستقیم فونت فارسی روی کامپیوتر

اولین روشی که به شما معرفی کرده‌ایم، از سریع‌ترین روش‌های نصب فونت در کامپیوتر است. در ابتدا باید فونت مورد نظر خود را از سایت دانلود فونت مانند فونت یاب یا فونت نگار دانلود کنید. برای نصب مستقیم فونت مراحل زیر را دنبال کنید.

فونت مورد نظرتان را سایت‌های معرفی شده یا از سایت‌های دیگر دانلود کنید.

بر روی فایل زیپ دانلود شده کلیک راست کنید و سپس میان گزینه‌های موجود، بر روی گزینه استخراج یا Extract کلیک کنید.

استخراج فونت
استخراج فونت

اکنون فایل‌های از حالت فشرده خارج شده‌اند، در میان فایل‌های مختلف، فایلی که فرمت آن TTF است را پیدا کنید. روی فایل TTF راست کلیک کرده و و گزینه Install را انتخاب نمایید.

انتخاب گزینه Install برای نصب فونت در رایانه
انتخاب گزینه Install برای نصب فونت در کامپیوتر

پس از زدن گزینه Install، تصویر زیر برای شما به نمایش در می‌آید که نشان‌دهنده فرایند نصب فونت در ویندوز است.

تکمیل فرایند نصب فونت در ویندوز
تکمیل فرایند نصب فونت در ویندوز

مطالب مرتبط:

هر آنچه باید برای ورود به دنیای تولید محتوا دیجیتال بدانید

نصب فونت در کامپیوتر از طریق درایو C

دومین و آخرین روشی که قرار است به شما آموزش دهیم، نصب فونت در درایو C کامپیوتر است. برای نصب فونت از طریق این روش مراحل زیر را دنبال کنید.

پس از دانلود و فونت و استخراج آن، بر روی فایل TTF است، راست کلیک و آن را کپی کنید یا با استفاده از کلید‌ میانبر Ctrl+C آن را کپی نماید.

وارد درایو C سیستم خود شوید و به ترتیب پوشه Windows و پوشه Fonts را انتخاب نمایید. تمامی فایل‌های مربوط به فونت‌های از قبل نصب شده داخل این پوشه ذخیره شده‌اند.

انتخاب پوشه فونت برای جای‌گذاری فونت‌های جدید
انتخاب پوشه فونت برای جای‌گذاری فونت‌های جدید

در آخرین گام، روی گزینه ۰rgniz کلیک کرده و گزینه Paste را انتخاب یا با کلید میانبر Ctrl+V فونت مورد نظرتان را نصب کنید.

جای‌گذاری فونت‌ها  و تکمیل نصب فونت‌های جدید در ویندوز
جای‌گذاری فونت‌ها و تکمیل نصب فونت‌های جدید در ویندوز

سخن پایانی

چگونگی نصب فونت از سوالاتی است که معمولا برای کاربران ویندوز پیش می‌آید. اکنون با این آموزش گام به گام، فونت دلخواه خود را روی ویندوز نصب و استفاده کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا به سوالات شما در مورد نحوه نصب فونت در ویندوز پاسخ دهیم. امیدوارم که این آموزش برای شما کاربردی بوده باشد.

اگر به خدماتی مانند ترجمه تخصصی، ترجمه مقاله، ترجمه رسمی، ویرایش و تولید محتوا نیاز دارید، با خیالی آسوده به سایت ترجمه ترجمیک اعتماد کنید. ترجمیک معتبرترین ارائه‌دهنده خدمات ترجمه، ویرایش و تولید محتوا است.

4 دیدگاه در «آموزش کامل نصب فونت جدید در ویندوز»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.