چند بار می‌توانیم در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

تصور کنید که مسیر آموزش آیلتس را به اتمام رسانده‌اید و با ممارست و پشتکار برای شرکت در این آزمون آماده شده‌اید. در آزمون آیلتس شرکت می‌کنید اما نمره‌ی شما به حدنصاب نمره‌ای که نیاز داشتید، نرسیده است. احتمالا در این موقعیت دچار استرس و دل‌نگرانی می‌شوید و می‌خواهید بدانید که آیا شانس شرکت مجدد در این آزمون را دارید یا خیر؟

از اینکه اولین آزمون آیلتس، آخرین شانس شما برای شرکت در این آزمون باشد، نگران هستید؟ با وجود چندین بار شرکت در آیلتس، باز هم به نمره مدنظر خود نرسیدید و از اینکه محدودیتی در شرکت آزمون باشد، دل‌نگرانی دارید؟

اگر شما هم جز داوطلبان آزمون آیلتس هستید و در خصوص تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون آیلتس سوالاتی دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

کدام موسسات در تهران آزمون آیلتس برگزار می‌کنند؟

نتایج آزمون آیلتس

حتما اطلاع دارید که در آزمون آیلتس رد شدن و یا قبول شدن بی‌معناست. هر مهارت در آزمون آیلتس بین بازه‌ی نمره‌ی ۱ تا ۹ ارزیابی می‌شود. مجموع و میانگین این نمرات نیز نمره‌ای بین بازه‌ی ۱ تا ۹ را تشکیل می‌دهد. موفق شدن در این آزمون بسته به نمره‌ای است که شما مدنظر دارید.

برای مثال اگر دانشگاه کشور مقصد شما برای مهاجرت کسب نمره‌ی ۷ آیلتس را شرط پذیرش بداند، کسب این نمره برای شما به منزله موفقیت است. این مسئله برای مهاجرت‌های کاری نیز صادق است.

چندبار می‌توانیم در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

اگر بخواهیم به صورت مستقیم پاسخ این سوال را مطرح کنیم، پاسخ این است: هر تعداد دفعه‌ای که شما بخواهید! در حقیقت محدودیتی برای شما به لحاظ شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد.

اگر در آزمون آیلتس شرکت کردید و به نمره مدنظر خود نرسیدید، امکان ثبت‌نام و شرکت مجدد در این آزمون را دارید. این موضوع چه برای آزمون آیلتس آکادمیک و چه آیلتس جنرال کاربرد دارد.

آزمون ماک ‌آیلتس یا آیلتس؟

چند بار می‌توانیم در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟

اگر قصد دارید عملکرد خود را پیش از آزمون اصلی مورد ارزیابی قرار دهید، با توجه به هزینه‌ی تقریبا بالای آزمون آیلتس، شرکت در آزمون ماک ‌آیلتس کار منطقی‌تری به نظر می‌رسد. آزمون ماک ‌آیلتس این امکان را به شما می‌دهد تا پیش از شرکت در آزمون اصلی آیلتس، همه‌ی آن چیزی را که از خودتان انتظار دارید بسنجید.

مجاز بودن تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس به این معنا نیست که بدون آمادگی در این آزمون شرکت کرد. منطقی و عاقلانه این است که حتما پیش از آزمون آمادگی‌های قبلی را کسب کنیم. تلاش، تمرین و تکرار سه مولفه‌ی اصلی برای موفقیت در این آزمون به حساب می‌‎آید.

مطالب مرتبط:

نکات ضروری برای شرکت مجدد در آزمون آیلتس

اگر نمره دل‌خواهم را کسب نکردم، چه کنم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم از شکست نترسید! شاید جمله معروف شکست مقدمه پیروزی است! جمله‌ای کلیشه‌ای به نظر برسد. اما در این مورد کاملا مفید به نظر می‌رسد. اگر در آزمون آیلتس خود نمره مدنظر را کسب نکردید، دلسرد نشوید!

این بار با تلاشی مضاعف برای شرکت در آزمون آماده شوید. جوانب آزمون را بسنجید و مجدد برای شرکت در این آزمون آماده شوید. تجربه‌ای که شما از آزمون یا آزمون‌های قبلی خود به دست آوردید، بدون شک راهگشای شما برای این آزمون است.

سخن پایانی

سعی کنید پیش از آزمون آیلتس، مطالعه بالایی داشته باشید و با آمادگی کافی برای آن در جلسه حضور پیدا کنید. عدم وجود محدودیت در ثبت‌نام در آزمون آیلتس، نباید باعث کم‌شدن تلاش و تمرکز شما شود.

همانطور که در طول مقاله نیز اشاره شد، شرکت در آزمون ماک آیلتس نیز چشم‌اندازی از وضعیت کنونی شما ارائه می‌دهد. در هر صورت توصیه ما این است که در همان دفعه اول کار را تمام کنید و خود را دچار استرس‌های چندباره آزمون نکنید.

برای اطلاع از شرایط و هزینه دوره‌های آیلتس دبستان ترجمیک، به صفحه هزینه آیلتس دبستان ترجمیک مراجعه کنید. هدف دبستان ترجمیک، ارائه بالاترین کیفیت آموزشی به فراگیران از هر نقطه جغرافیایی است.

یک دیدگاه در «چند بار می‌توانیم در آزمون آیلتس شرکت کنیم؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.