چگونه به پاورپوینت گیف اضافه کنیم؟

پاورپوینت یک نرم‌افزار برای ساخت ارائه‌‌های بصری و پرزنتیشن‌های تصویری است. با اضافه کردن عکس، گیف، آیکون و … به پاورپوینت ارائه خود، توجه بینندگان به ارائه شما جلب می‌شوند و مخاطبان مشتاقانه به صحبت‌‌‌های شما گوش می‌دهند.

معمولا از پاورپوینت، دانش‌آموزان و دانشجویانی که می‌خواهند در کلاس ارائه‌ حرفه‌ای‌ دهند، استفاده می‌کنند. دانشجویان و دانش‌آموزان برای تخصصی‌تر دیده شدن ارائه‌شان باید در مطالب خود از ترجمه مقاله، کتاب و … استفاده کنند.

علاوه بر عکس و متن، شما می‌توانید از گیف یا تصاویر متحرک استفاده کنید. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که گیف چیست؟ به صورت خلاصه، گیف‌ها، ویدیو‌های کوتاه و بدون صدا هستند که از تعداد زیادی فریم تشکیل شده است.

فرمت گیف (gif) به شما این امکان را می‌دهد که چند تصویر را در یک فایل و با کیفیت و حجم کم‌تر نمایش دهید.

در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم تا چگونه GIF‌ مورد نظرتان را در پاورپوینت قرار دهید تا ارائه‌ای جذاب داشته باشید. پس در ادامه این مطلب، همراه ترجمیک باشید.

مطالب مرتبط:

مهم‌ترین کلید‌های میانبر در پاورپوینت

چگونه یک انیمیشن متحرک (GIF) را به اسلایدمان اضافه کنیم؟

قدم اول

ابتدا اسلایدی که می‌خواهید به آن گیف اضافه کنید را انتخاب کنید.

قدم دوم

روی تب insert بروید و گزینه picture را پیدا کنید. روی آن کلیک کنید از منویی که برای شما می‌شود، گزینه this device را انتخاب کنید. این گزینه به شما کمک می کند تا تصاویر خود در پاورپوینت درج کنید.

چگونه به پاورپوینت گیف اضافه کنیم؟

قدم سوم

پنجره‌ای برای شما باز می‌شود. به محلی که تصاویر و گیف‌های خود را ذخیره کرده‌اید، بروید و روی گیفی که می‌خواهید داخل پاورپوینت درج کنید، انتخاب کنید.

قدم چهارم

پس از انتخاب گیف، روی گزینه open کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن گیف به پاورپوینت

قدم پنجم

هم‌اکنون، گیف انتخابی شما در اسلایدی که می‌خواهید، قابل مشاهده است. اکنون آن را به اطراف بکشید تا در جایی که می خواهید، قرار دهید.

اضافه کردن گیف به پاورپوینت

از کجا گیف پیدا کنیم؟

سر تا سر اینترنت امکان پیدا کردن گیف برای شما وجود دارد. اما همیشه مرجع‌هایی برای دانلود وجود دارد. در ادامه چندین سایت معتبر برای دانلود گیف به شما معرفی کرده‌ایم تا از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه گیف بسازیم؟

گاهی وقت‌ها گیفی را که نیاز دارید، با جست و جو در اینترنت و سایت‌های مختلف پیدا نمی‌کنید و باید خودتان دست به کار شوید.

برای ساخت GIF هیچ نیازی به آموزش دیدن یا طی مراحل پیچیده با نرم‌افزارهای تخصصی نیست. در ادامه به دو روش ساخت گیف می‌پردازیم.

روش اول ساخت گیف

از اپلیکیشن‌های ساخت گیف استفاده کنید. این اپلکیشن‌ها کاملا رایگان هستند و نیاز به پرداخت هزینه نیست. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توانید با کنار هم گذاشته تصاویر مختلف، گیف اختصاصی خود را بسازید.

چند برنامه و اپلیکیشن برای ساخت گیف:

  • برنامه Gifboom
  • برنامه Gifantor
  • اپلیکیشن رایگان vine
  • اپلیکیشن gifture

روش دوم ساخت گیف

از سایت‌های گیف‌ساز مانند gify و imgur استفاده کنید. کاربرد اصلی این سایت‌ها، تبدیل ویدیو به گیف است.

کلام آخر

تا وقتی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند، گیف‌ها هم وجود خواهند داشت. گیف‌ها در همه جا کاربرد دارند و شما علاوه‌بر در فضاهای مجازی، امکان استفاده از آن‌ها را در ارائه‌ها و فایل‌های ورد و پاورپوینت خود هم دارید.

شما بیشتر از گیف‌ها در چه مواردی استفاده می‌کنید؟ نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا به حال از گیف‌ها در پاورپوینت‌ و ارائه‌تان استفاده کرده‌اید؟

اگر به فکر تولید محتوای سئو شده هستید ولی فرصت کافی ندارید، ما خدمات تولید محتوا ترجمیک را به شما می‌کنیم.

2 دیدگاه در «چگونه به پاورپوینت گیف اضافه کنیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.