آیا امکان لغو یا تغییر تاریخ آزمون آیلتس وجود دارد؟

ناگفته پیداست که زندگی غیرقابل‌پیش‌بینی است! بارها برای همه ما اتفاق افتاده که برای کار مهمی برنامه‌ریزی کرده‌ایم ولی زندگی طور دیگری رقم خورده است. آزمون آیلتس نیز از این قاعده مستثنی نیست. ممکن است با وجود تمام تلاش‌ها و مطالعاتی که برای این آزمون سرنوشت‌ساز دارید، ناگزیر به لغو یا تغییر تاریخ آیلتس شوید.

خوشبختانه سازمان برگزارکننده آیلتس، قوانین خاصی برای شرایط خاص داوطلبان در نظر گرفته است. بنابراین منطقی‌ترین کار این است که در دوران مطالعه و کسب آمادگی برای روز آزمون، با این قوانین نیز آشنا شوید.

در این مطلب درباره چگونگی لغو و تغییر تاریخ آزمون آیلتس کاغذی و کامپیوتری بحث خواهیم کرد. اگر در حال شرکت در کلاس آیلتس آنلاین هستید، این مطلب را از دست ندهید.

مطالب مرتبط:

چگونه به نمره آیلتس اعتراض کنیم؟

چگونه تاریخ آزمون آیلتس IDP را به تعویق بیندازیم؟

اگر به فکر برنامه‌ریزی مجدد یا لغو آزمون آیلتس هستید، با مرکزی که در آن آزمون آیلتس رزرو کرده‌اید، تماس بگیرید. این مرکز، تاریخ آزمون آیلتس IDP شما را تغییر خواهد داد. با این حال، پیش از اقدام برای لغو یا تغییر تاریخ آزمون آیلتس، به نکات زیر توجه کنید.

  • اگر زودتر از ۵ هفته مانده به روز آزمون، برای لغو یا تغییر تاریخ اقدام کنید، هزینه آزمون را منهای برخی هزینه‌های اداری دریافت خواهید کرد.
  • ممکن است تنها ۵ هفته تا روز آزمون زمان داشته باشید و بخواهید تاریخ آزمون را لغو کنید یا تغییر دهید. در این صورت تنها در صورت داشتن مشکل پزشکی جدی، مشمول قانون بازپرداخت هزینه آزمون خواهید شد. در غیر این صورت، هزینه پرداخت‌شده عودت نخواهد شد و آزمون شما لغو می‌شود.
  • اگر ۵ روز کاری پیش از روز آزمون، مجبور به لغو یا تغییر تاریخ شوید، باید حتما گواهی پزشکی معتبر ارائه کنید. در این حالت، می‌توانید تاریخ آزمون را تغییر دهید.
  • اگر تاریخ آزمون را تغییر دهید و دوباره بیمار شوید، امکان تغییر مجدد تاریخ آزمون وجود ندارد و هزینه آزمون به شما عودت نمی‌شود.
  • در صورت تمایل به تغییر تاریخ آزمون آیلتس، می‌توانید از بین تاریخ‌هایی که تا سه ماه آینده در دسترس هستند، یکی را انتخاب کنید.
  • حال ممکن است مجبور به تغییر تاریخ آیلتس شوید ولی تا ۳ ماه آینده، امکان شرکت در آزمون را نداشته باشید. در این حالت، باید مجددا برای شرکت در آزمون ثبت نام کنید و هزینه پرداخت کنید.

مطالب مرتبط:

۱۰ کتاب کاربردی برای آموزش واژگان آیلتس

چگونه آزمون آیلتس آنلاین را به تعویق بیندازیم؟

داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری نیز امکان لغو یا تغییر تاریخ آزمون را دارند. در صورتی که قصد شرکت در آیلتس کامپیوتری را دارید، توجه به نکات زیر برای شما سودمند و راهگشا خواهد بود.

  • متقاضیان آیلتس کامپیوتری تنها در صورتی امکان تغییر تاریخ آزمون را خواهند داشت که آزمون بعدی حداقل ۱۵ روز با آزمون اصلی فاصله داشته باشد. لغو آزمون نیز مشمول قانون ۱۵ روز می‌شود.
  • اگر حداقل ۳۴ روز قبل از آزمون، اقدام به تغییر تاریخ کنید، نیاز به ارائه دلیل خاصی نخواهید شد.
  • در صورتی که برای لغو آزمون آیلتس آنلاین اصرار دارید، باید مدارک پزشکی معتبر ارائه کنید. پس از ارائه مدارک و تایید آن‌ها، هزینه آزمون به شما عودت داده می‌شود. البته پیش از عودت وجه، هزینه‌های اداری کسر خواهد شد.

مطالب مرتبط:

خبر مهم: امکان شرکت دوباره داوطلبان آیلتس تنها در یک مهارت فراهم شد!

سخن پایانی

در دنیای امروز، هیچ محدودیتی برای کار یا ادامه تحصیل در کشورهای خارجی وجود ندارد. یا حداقل می‌توان گفت که محدودیت‌های موجود، چندان دست و پا گیر نیستند! بنابراین اگر در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت تحصیلی و کاری هستید، از شرایط به‌خوبی استفاده کنید و با تمام قوانین و قواعد آشنا شوید. بدین ترتیب، می‌توانید به‌خوبی با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده کنار بیایید و از آن‌ها عبور کنید.

شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس، یکی از پیش‌نیازهای مهم موفقیت در این آزمون است. چراکه بدون تعیین سطح، امکان انتخاب کلاس مناسب وجود ندارد. برای شرکت در آزمون تعیین سطح آیلتس دبستان ترجمیک کلیک کنید.

ترجمیک برای تکمیل کادر مترجمان، ویراستاران و نویسندگان خود به استخدام مترجم دورکار می‌پردازد. در صورت تمایل به همکاری، به صفحه مربوطه مراجعه و رزومه خود را ارسال کنید.

یک دیدگاه در «آیا امکان لغو یا تغییر تاریخ آزمون آیلتس وجود دارد؟»;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.