کسب نمره بالا در آزمون آيلتس با پاسخ صحیح و مناسب به سوالات تسک دوم رایتینگ

راه‌کارهایی برای پاسخ به تسک ۲ رایتینگ آیلتس

داوطلبانی هستند که با وجود آن‌که مسیر آموزش آیلتس را به جدیت دنبال کرده‌اند اما هم‌چنان در بعضی مهارت‌های خود احساس ضعف می‌کنند. حتما اطلاع دارید نمره کلی آیلتس، میانگین نمره هر چهار مهارت است. به همین علت ضعف و کاهش نمره آن مهارت با کم شدن نمره کلی آیلتس شما همراه است.

یکی از مهارت‌هایی که داوطلبان زیادی در آن احساس ضعف می‌کنند، مهارت رایتینگ است. در این مهارت، مهارت نوشتاری شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.حتما اطلاع دارید که مهارت رایتینگ آزمون آیلتس در دو تسک مورد سنجش قرار می‌گیرد. داوطلبان در مواجه با تسک ۲ با دشواری بیشتری رو‌به‌رو می‌شوند.

اگر شما هم جز این دسته از داوطلبان آزمون آیلتس هستید یا به دنبال تقویت مهارت رایتینگ خود هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید!

مطالب مرتبط:

شیوه پاسخ‌گویی به بخش دوم اسپیکینگ آیلتس

تسک دو رایتینگ آیلتس

در تسک ۲ رایتینگ آیلتس از داوطلبان خواسته می‌شود تا یک مطلب یا مقاله‌‎ای در پاسخ یک مشکل یا استدلال بنویسند. در واقع این مطلب به نوعی می‌تواند راه‌حل داوطلبان برای آن موضوع و مشکل به حساب ‌آید.

نکته مهم در این تسک این است که در این بخش صرفا مهارت نوشتاری، استفاده صحیح از گرامر و دستور زبان انگلیسی، ارتباط منطقی میان جملات و معنادار بودن جملات بررسی می‌شود. در تسک ۲ از شما خواسته می‌شود با لحنی رسمی این مطلب را بنویسید!

در تسک دو رایتینگ از شما خواسته می‌شود مطلبی با حداقل ۲۵۰ کلمه بنویسید! بنابر این اگر شما مطلبی کمتر از این تعداد بنویسید بخشی از نمره این بخش را از دست خواهید داد! چرا که ممتحنین آزمون آیلتس دقیقا تعداد کلمات این مهارت را می‌شمارند!

موضوع این تسک می‌‎تواند بسیار متنوع باشد. برای مثال ممکن است از شما خواسته شود در خصوص موضوعاتی مرتبط با سلامتی مانند رژیم غذایی و ورزش و یا در خصوص هنر، فرهنگ و… مطلبی را بنویسید.

چگونه مطلبی بهتر برای تسک ۲ رایتینگ بنویسیم؟

در ادامه این مطلب راهکارهایی به شما ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مطلب بهتری را برای این تسک بنویسید و در نتیجه نمره بهتری در این بخش بگیرید.

چگونه مطلبی بهتر برای تسک 2 رایتینگ بنویسیم؟
چگونه مطلبی بهتر برای تسک ۲ رایتینگ بنویسیم؟

سوال را درک کنید!

درک این موضوع که باید دقیقا در مورد چه چیزی بنویسیم، اولین و مهم‌ترین گام در نوشتن یک مطلب خوب در تسک دو است. این نکته که ممتحن به دنبال چه چیزی است ذهن شما را در نوشتن مطلب بهتر، دقیق‌تر و صحیح‌تر یاری می‌کند.

علامت‌گذاری کلمات کلیدی

علامت‌گذاری کلمات کلیدی به شما در شناسایی نوع سوال کمک خواهد کرد. تکرار کلمات کلیدی در جای درست در مطلب نیز موجب می‌شود ممتحن متوجه شود شما سوال را به خوبی درک کرده‌اید و مطلبی درست و کامل در خصوص سوال نوشته‌اید!

پیکربندی مقاله

حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که مقاله خود را در سه بخش بنویسید: مقدمه، تنه یا بند ۱ و ۲ و نتیجه. وجود این بخش‌ها در مطلب شما باعث می‌شود مقاله‌ای منسجم‌تر بنویسید و ممتحن مطمئن شود شما روشی خاص برای ارائه مطالب خود دارید!

مطالب مرتبط:

راهنمای جامع تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

ارائه مثال

حتما در بخش اصلی یا همان بندهای یک و دو مطلب خود از مثال استفاده کنید. استفاده از مثال در ادامه توضیحاتتان باعث‌ می‌شود یک مطلب باکیفیت‌تر و قابل فهم‌تر ارائه دهید! ارائه مثال باید هم در بند ۱ و هم در بند ۲ مطلب شما استفاده شود تا از این طریق مطلب برای خواننده ملموس‌تر شود!

ذکر دلیل

اگر مطلبی را در تنه مطلب خود ذکر کردید، حتما دلیل ذکر این مطلب را هم بنویسید! ذکر دلیل حتما باید بالافاصله پس از جمله قبلی شما باشد. دلایل شما باید کاملا واضح باشد و از حاشیه‌گویی پرهیز کنید!

در صورت نوشتن یک مطلب یا استدلالی جدید، حتما دلیل خود از ذکر آن موضوع را نیز ذکر کنید!
در صورت نوشتن یک مطلب یا استدلالی جدید، حتما دلیل خود از ذکر آن موضوع را نیز ذکر کنید!

ارائه راه ‌حل

اگر چالش یا معضلی را ذکر کردید حتما در ادامه راه حل آن را نیز بیان کنید. راه‌ حل‌ها را نیز به صورت فهرستی بیان نکنید. یک یا دو راه‌حل را به صورت مبسوط توضیح دهید و ذهن مخاطب خود را جهت دهید!

استفاده از کلمات و عبارت‌های پیشرفته

از نوشتن عبارت‌های ساده در این تسک خودداری کنید. دقت کنید که با توجه به علمی بودن این تسک حتما از عبارت‌هایی مثل «افرادی بر این عقیده هستند» یا «طبق نظر نظریه پردازان» و… استفاده کنید.

پاراگراف‌بندی کردن

مطلب خود را حتما پاراگراف‌بندی کنید تا مطلب برای مخاطب خسته کننده نشود. از زیاد نوشتن خودداری کنید تا ضریب خطای شما بالا نرود؛ چرا که املای صحیح کلمات و دستور زبان در این بخش بسیار سرنوشت‌ساز است!

بیان نتیجه

فراموش نکنید که خلاصه‌ای از مطالبی که ذکر کردید را در پایان بنویسید! اگر مطلب خود را بدون اینکه جمع‌بندی داشته باشید، به پایان برسانید نشان‌دهنده‌ی ضعف شما در نوشتار است!

سخن پایانی

در این مطلب، راه‌کارهایی را معرفی کردیم که موجب بهبود تسک ۲ رایتینگ آیلتس می‌شود. مهم‌ترین مسئله در تسک ۲ رایتینگ این است که حتما در خصوص سوال و موضوعی که از ما خواسته شده است، بنویسیم.

مدیریت زمان نیز در این تسک موضوعی مهم و اثرگذار است. اگر بتوانیم زمان و کیفیت را با یکدیگر همراه کنیم، بدون شک نمره‌ای مطلوب در این بخش به دست می‌آوریم.

اگر برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس، زمان کمی دارید، در دبستان ترجمیک هرچه سریع‌تر تعیین سطح شوید و زمان را از دست ندهید! کسب نمره بالا در آژمون آیلتس سخت است ولی با تلاش و مطالعه هدفمند، ممکن می‌شود.

4 دیدگاه در «راه‌کارهایی برای پاسخ به تسک ۲ رایتینگ آیلتس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.