معرفی و بررسی دانشگاه‌های آیوی آمریکا

معرفی دانشگاه‌های آیوی آمریکا (Ivy League)

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید، قطعا گزینه‌های زیادی را پیش‌رو دارید. بدون شک آمریکا با داشتن برترین دانشگاه‌های جهان، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های پیش‌روی شماست. اما چه میزان با دانشگاه‌های این کشور آشنایی دارید؟

آشنایی با دانشگاه‌ها به شما کمک می‌کند تا دانشگاه مناسب‌تری را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید و از انتخاب خود پشیمان نشوید. انتخاب دانشگاه به نوعی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی شما را مشخص می‌کند و از اهمیت بالایی برخورداز است.

اگر در مسیر آموزش آیلتس یا تافل قدم برداشته‌اید و مصمم به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا هستید، این مقاله برای شما است. اگر جز افرادی هستید که در خصوص دانشگاه‌های آمریکا و به خصوص دانشگاه‌های آیوی اطلاعی ندارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید!

مطالب مرتبط:

با گپ تحصیلی و راه‌های توجیه آن آشنا شوید!

Ivy League

Ivy League یا همان آیوی عنوانی است که به مجموعه‌ای از برترین دانشگاه‌های خصوصی آمریکا اطلاق می‌شود. این مجموعه شامل هشت دانشگاه خصوصی آمریکا است که در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند. نکته‌ی قابل توجه این است که این دانشگاه‌ها در ناحیه جغرافیایی خاصی قرار دارند. این دانشگاه‌ها صرفا در شمال‌ شرقی آمریکای شمالی واقع شده‌اند.

علت نام‌گذاری

دلیل نام‌گذاری این دانشگاه‌ها به Ivy این است که ساختمان‌های این دانشگاه‌ها بسیار قدیمی است. اطراف و نمای ساختمان‌ این دانشگاه‌ها با پایتال و پیچک پوشیده شده است که در زبان انگلیسی به آن Ivy یا آیوی می‌گویند.

علت نام‌گذاری League به این دانشگاه‌ها این است که در ابتدا صرفا یک لیگ ورزشی هاکی بین چند دانشگاه بود. با گذر زمان استنلی وودوارد نام Ivy league School را برای این لیگ برگزید. علت این نام‌گذاری این بوده است که این دانشگاه‌ها دیگر محدود به ورزش نبودند. این دانشگاه‌ها از هر جنبه به خصوص جنبه علمی سرآمد بودند و افرادی برجسته از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شدند.

هشت دانشگاه Ivy

در ادامه با بیان اطلاعات بیشتر، به هشت کالج و دانشگاه خصوصی آیوی که در منطقه شمال شرقی آمریکا قرار گرفته‌اند، می‌پردازیم.

معرفی هشت دانشگاه Ivy
معرفی هشت دانشگاه Ivy

دانشگاه براون

دانشگاه براون، یک دانشگاه خصوصی در آمریکا است. این دانشگاه به دانشجویان خود این امکان را می‌دهد که خودشان برنامه درسی خود را انتخاب کنند. همین موضوع ذهن دانشجویان را جهت می‌دهد و به آن‌ها یاد می‌دهد که هنرمندانه فکر کنند و ریسک کنند.

رتبه جهانی این دانشگاه در سال ۲۰۲۱، ۶۰ بوده است. میانگین پذیرش دانشجو در دانشگاه براون، پایین است. امکانات منحصر به فرد این دانشگاه مثل کتابخانه بسیار مجهز و آزمایشگاه‌های پیشرفته، این دانشگاه را در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار داده است.

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا رتبه ۱۹ را در میان برترین دانشگاه‌های جهان دارد. این دانشگاه در غرب ایالت منهتن قرار گرفته است و قدیمی‌ترین دانشگاه این ایالت است. میانگین پذیرش سالیانه این دانشگاه ۶ درصد بوده است.

این دانشگاه تاکید زیادی به آموزش و پژوهش جهانی دارد به عبارت‌دیگر این دانشگاه به دنبال ایجاد مشارکت‌های بین‌فرهنگی دانشگاهی است. به طوری‌که در سال ۱۹۵۳ دانشگاه کلمبیا با پذیرش ۱۰۰۰ دانشجوی جهانی، رکوردار متنوع‌ترین جامعه دانشگاهی است.

دانشگاه کلمبیا رتبه 19 را در میان برترین دانشگاه‌های جهان دارد.
دانشگاه کلمبیا رتبه ۱۹ را در میان برترین دانشگاه‌های جهان دارد.

دانشگاه کرنل

دانشگاه خصوصی کرنل رتبه‌ی ۱۸ جهانی رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال ۱۸۶۵ به منظور پرورش افراد خلاق و آموزش افراد جامعه تشکیل شد. دانشگاه کرنل استادان را از میان فارغ‌التحصیلان خود استخدام می‌کند.

دانشگاه کرنل در شهرهای نیویورک، رم، دوحه، ژنو شعبه دانشگاهی دارد. دانشجویان در بیش از ۱۰۰ رشته تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. میانگین پذیرش دانشجوی این دانشگاه، ۱۱ درصد است.

مطالب مرتبط:

دانشگاه‌های برتر آلمان، کدام هستند؟

دانشگاه دارتموث

از اولین دانشگاه‌های آیوی که اقدام به جذب دانشجویان آمریکایی کرد، دانشگاه‌های دارتموث است. میانگین پذیرش دانشجو سالیانه این دانشگاه ۸ درصد است. کلاس‌های درس دانشگاه دارتموث به شکل معمول با کمتر از ۲۰ دانشجو برگزار می‌شود که همین موضوع باعث ارتقا کیفیت کلاس‌های آموزشی این دانشگاه می‌شود.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد رتبه ۳ برترین دانشگاه‌های جهان را در اختیار دارد. این دانشگاه قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه آیوی است. این دانشگاه در سال ۱۶۳۶ تاسیس شد و بیش از ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی در خود جای داده است.

میانگین درصد پذیرش دانشجو این دانشگاه، ۵ درصد است. این دانشگاه عظیم‌ترین و قدیمی‌ترین سیستم کتاب‌خانه‌ای را دارد. بالاترین نرخ ماندگاری دانشجو به دانشگاه هاروارد اختصاص دارد. دانشجویان این دانشگاه به بیش از ۴۴۵ برنامه فوق درسی دسترسی دارند.

دانشگاه پرینستون

این دانشگاه از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور آمریکا است که بیش از ۲۷۰ سال از زمان تاسیس این دانشگاه می‌گذرد. میانگین پذیرش دانشجو سالیانه دانشگاه پرینستون، ۵ درصد است. این دانشگاه رتبه دوازدهم برترین دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه پرینستون در رتبه دوازدهم برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است
دانشگاه پرینستون در رتبه دوازدهم برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است

این دانشگاه بالاترین نرخ فارغ‌التحصیلی دانشجویان به مدت چهار سال در اختیار دارد. افراد سرشناس زیادی چون ورزشکاران و یا سیاستمدارن معروف جهان از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شده‌اند. این دانشگاه دارای امکاناتی چون کتاب‌خانه‌های تخصصی و یا آزمایشگاه‌های پیشرفته است.

دانشگاه پنسیلوانیا

در میان تمامی دانشگاه‌های آیوی آمریکا، این دانشگاه بالاترین میزان دانشجویان خارجی را دارد. بخشی از این دانشگاه توسط بنجامین فرانکلین تاسیس شده است. این دانشگاه رتبه شانزدهم برترین دانشگاه‌های جهان را دارد.

میانگین درصد پذیرش دانشجو سالیانه دانشگاه پنسیلوانیا، ۸ درصد است. بیش از ۲۵۰۰ دانشجو از دانشجویان این دانشگاه هر ساله در بیش از ۵۰ کشور جهان در برنامه‌های مرتبط با تحصیل خود شرکت می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه از ۱۰۰ کشور مختلف هستند.

دانشگاه ییل

این دانشگاه رتبه هفدهم برترین دانشگاه‌های جهان را دارد. این دانشگاه اولین دانشگاه ایالات متحده آمریکا است که در مقطع دکترا پذیرش دانشجو و فارغ‌التحصیل دارد.دانشجویان دانشگاه ییل در زمینه‌هایی چون ثبت اختراع به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده‌اند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم در خصوص دانشگاه‌های آیوی آمریکا مطالبی را بیان کنیم. این که میانگین درصد پذیرش داشجویان این دانشگاه‌ها درصد پایینی است، مطلبی درست است. اما مهم‌ترین نکته این است که در مسیر آرزوهایتان قدم بردارید و از هیچ تلاشی فروگذار نباشید.

یکی از خدمات مهم ترجمیک، ترجمه مدارک تحصیلی است. اگر به ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود برای اخذ ویزا، پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور و … نیاز دارید، تنها با چند کلیک سفارش خود را به ترجمیک بسپارید. بدون نیاز به مراجعه حضوری و در سریع‌ترین زمان، ترجمه مدارک تحصیلی شما را به دستتان خواهیم رساند.

4 دیدگاه در «معرفی دانشگاه‌های آیوی آمریکا (Ivy League)»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.